کانسپت Golf GTE Sport الهام بخش خودروهای عملکردی آینده‌ی فولکس واگن

کمپانی فولکس‌واگن از فستیوال سالانه‌ی GTi در Worthersee برای رونمایی از خودروی بدنه‌ی کربنی و هیبریدی Golf GTE Sport استفاده کرده است. با توجه به تاریخچه‌ی خودروهای به نمایش درآمده در Worthersee، به نظر می‌رسد نشانه‌های طراحی این کانسپت خوش ظاهر به احتمال زیاد در خودورهای آینده‌ی برند عملکردی GT فولکس واگن دیده شود.

در زیر کاپوت این ماشین، یک پیشرانه‌ی موتوراسپرت در قالب موتور بنزینی توربوشارژر 1.6 لیتری با قدرت 220 کیلووات (295 اسب‌بخار) و گشتاور 400 نیوتن‌متر قرار دارد. این بخش با دو موتور الکتریکی همراهی می‌شود که یکی از آنها درون گیربکس شش دنده قرار داشته و قدرت 80 کیلووات (107 اسب‌بخار) و گشتاور 330 نیوتن‌متر را تولید می‌نماید. دومین موتور الکتریکی در محور عقب نصب شده و همان قدرت 80 کیلووات (107 اسب‌بخار) اما با 60 نیوتن‌متر گشتاور کمتر را تولید می‌کند.

برخلاف اغلب خودروهای عملکردی، خودروی GTE Sport فولکس واگن از موتورهای الکتریکی تنها به عنوان تقویت‌کننده‌های موتور بنزینی استفاده نمی‌کند، بلکه در این خودرو می‌توان از موتورهای الکتریکی جهت رانندگی با انتشار آلودگی کمتر و مصرف سوخت کمتر به میزان 2.0 لیتر/100 کیلومتر، استفاده کرد. در حالت GTE، این خودرو از هر سه موتور برای ارائه‌ی نهایت عملکرد بهره می‌برد و دارای اوج سرعت 280 کیلومتر/ساعت و شتاب صفر تا صد 4.3 ثانیه‌ای می‌باشد.

سه حالت رانندگی برای این خودروی فولکس واگن طراحی شده است که هر یک ترکیب‌های مختلفی از قدرت الکتریکی و بنزینی را به کار می‌برند. حالت E-Mode همانطور که انتظار می‌رود تنها از قدرت الکتریکی برخوردار است و با این قدرت می‌توان مسافت 50 کیلومتری را پیمود. حالت GTE Mode اسپرت‌ترین گزینه‌ی پیش‌روی رانندگان است و از قدرت هر سه موتور برای ارائه‌ی نهایت عملکرد استفاده می‌کند. حالت هیبریدی، به صورت خودکار در مورد استفاده از کدام نوع قدرت تصمیم‌گیری می‌کند.

فضای داخلی Golf GTE نیز دیدگاه فولکس واگن از کابین‌های متمرکز بر راننده را در آینده نشان می‌دهد. در این بخش از طراحی درهای گالوینگ XL1 متابعت شده و راننده و سرنشین هر یک در بخش‌های جداگانه‌ای می‌نشینند که صندلی‌های آنها با مواد میکروفیبری و فیبر کربنی پوشانده شده‌اند.

برای ارائه‌ی کارآمد اطلاعات در مورد پیشرانه‌ی هیبریدی، سرعت و مسیر پیش‌رو به راننده، مجموعه ابزار GTE Sport در سه بخش تنظیم شده است. نزدیک‌ترین نمایشگر به راننده، کوچک‌ترین آنها بوده و اطلاعات لازم در مورد وضعیت دنده‌ها و سطح سوخت و انرژی را نشان می‌دهد، درحالی که نمایشگر میانی اطلاعات پیچیده‌تری را نمایش می‌دهد. نمایشگر سوم که بزرگ‌ترین آنها نیز است، اطلاعاتی در مورد سرعت یا مسیر ایده‌آل مسابقه را در صورت بودن در حال GTE به نمایش می‌گذارد. به طور کلی کابین خودرو به گونه‌ای طراحی شده که به هر چیز به سادگی دسترسی داشت، مانند سوئیچ تغییر حالت رانندگی که بر روی سقف نصب شده است.

در بخش بیرونی، فولکس واگن از مشخصات همیشگی و بارز گلف استفاده کرده و خودروی جدید را کمی بیشتر تهاجمی ساخته و آن را با بدنه‌ی فیبرکربن در جزئیات همراه نموده است. در جلو، شاهد جلوپنجره‌ی آبی رنگ برگرفته از Golf GTE هستیم، درحالیکه اسپلیتر تهاجمی‌تر دوگانه به این خودرو ظاهر مسابقه‌ای‌تری بخشیده است. در پشت، یک دیفیوزر بزرگ وجود دارد و همچنین سپر عقب شناور نیز در این بخش توجهات را به خود جلب می‌نماید.

Golf GTE Sport فعلا فقط یک کانسپت است، اما تقریبا به طور قطع می‌توان نشانه‌هایی از آن را در خودروهای آینده‌ی GTi مشاهده کرد.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: خودرو ، ،


تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:, | 13:49 | نویسنده : میثم |

تست جدید برای تشخیص مصرف کوکائین از طریق اثرانگشت

گروهی از پژوهشگران دانشگاه سوری در بریتانیا، موفق به توسعه‌ی یک تست جدید و غیرآزاردهنده برای تشخیص مصرف کوکائین در بیماران تنها با بررسی اثرانگشت آنها شده‌اند. برخلاف تست‌های موجود، این روش جدید به تشخیص اینکه آیا بیمار به مصرف دارو یا فقط لمس آن اقدام کرده، می‌پردازد.

تست‌ مواد مخدر از شیوه‌های رایج در زندان‌ها، دادگاه‌ها و سایر مراجع قانونی می‌باشد، اما روش‌های فعلی دارای محدودیت‌هایی هستند و اغلب نیاز به تحلیل‌ها و بررسی‌ از سوی افراد متخصص در آزمایشگاه‌ها دارند. اما شیوه‌ای جدید که البته هنوز برای استفاده‌ی وسیع آماده نیست، می‌تواند به شدت کارها را ساده‌تر کند. در این شیوه‌ی بهداشتی و غیرآزاردهنده که احتمال خطای کمی نیز دارد و همچنین قابل جعل نیست، اطلاعات از روی اثرانگشت فرد بدست می‌آید.

این شیوه از طیف‌سنجی جرمی برای تحلیل اثرهای انگشت بیمار و جستجو به دنبال نشانه‌های متیل‌اگونین (methylecgonine) و بنزوئیل اگونین (benzoylecgonine)، که در اثر مصرف مواد مخدر در بدن به جای می مانند، استفاده می‌کند. برای یافتن این نشانه‌ها در اثرانگشت، یک باریکه از نوعی حلال بر روی فیلم اثرانگشت ریخته می‌شود – شیوه‌ای که با عنوان یونیزاسیون الکتروافشانی دفعی یا DESI معروف است. از این شیوه در گذشته نیز در کارهای دادگاهی استفاده شده، اما برای اولین بار است که جهت تست مصرف مواد مخدر از آن استفاده می‌شود.

طبق نظر گروه توسعه دهنده، این شیوه می‌تواند طی ده سال آینده برای تست مصرف مواد مخدر در تمامی مراجع قانونی مورد استفاده قرار گیرد. این پژوهش با همکاری گروه‌های علمی دانشگاه سوری (بریتانیا)، آزمایشگاه ملی فیزیک (بریتانیا)، کینگزکالج لندن، دانشگاه شیفیلد هالام (بریتانیا) و موسسه‌ی پزشکی قانونی هلند انجام گرفته است. مقاله‌ای از یافته‌های این پژوهش در ژورنال Analyst منتشر شد.

 

منبع : gizma

 


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:, | 13:45 | نویسنده : میثم |

منبع تغذیه (Power Supply) یکی از عناصر حیاتی درکامپیوتراست. فعالیت سایر عناصر به عملکرد منبع تغذیه بستگی دارد. منبع تغذیه تامین کننده جریان الکتریسیته مورد نیاز هر یک از عناصر سخت افزازی است . بدون وجود منبع تغذیه ، کامپیوتر مشابه جعبه ای مملو از فلز و پلاستیک خواهد بود. منبع تغذیه جریان AC ( Alternating Current) را  به جریان  DC ( Direct Current ) تبدیل می کند.

 


موضوعات مرتبط: کامپیوتر ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:, | 1:43 | نویسنده : امین |

آماده‌سازی 25 گروه برای شرکت در فینال رقابت‌های رباتیک دارپا 2015

در چهارم و پنجم ماه ژوئن، مسابقات فینال سری رقابت‌های رباتیک دارپا (DRC) در Fairplex در Pomona کالیفرنیا برگزار می‌شود. در این مسابقات که بازدید از آن برای عموم آزاد است، 25 گروه بین‌المللی برای کسب جایزه‌ی 3.5 میلیون دلاری رقابت می‌نمایند. در ادامه نگاهی بر جزئیات این رقابت‌ها داریم.

برگزاری مسابقات رباتیک دارپا با الهام از فاجعه‌ی هسته‌ای Fukushima در پی سونامی 2011 ژاپن، که خرابی‌های به بار آمده مانع از رسیدن امدادگران و کارگران به دریچه‌های گاز و بستن آن‌ها و در نتیجه آسیب دیدن راکتورها بوده است، برگزار می‌شوند. اگرچه در آن حادثه نهایتا ربات‌ها به مکان‌های آسیب دیده وارد شدند، اما دارای عملکرد کندی بوده‌اند.


 

این واقعه دارپا را بر آن داشت تا رقابت‌هایی را برای توسعه‌ی بیشتر ربات‌های نیمه خودکار که قابل فعالیت در مناطق آسیب دیده به جای ابزارها و انسان‌ها باشند، برگزار نماید. در ژوئن 2013، یک رقابت مجازی با حضور 26 گروه با استفاده از ربات‌های شبیه‌سازی آغاز شد. این رقابت‌ در با یک رقابت فیزیکی و حضور 16 تیم با استفاده از ربات‌های واقعی و کابلی برای عبور از روی موانع و انجام وظایفی با استفاده از ابزارها، ادامه پیدا کرد.

رقابت‌ امسال، شاهد حضور 25 گروه خواهد بود. نیمی از این گروه‌ها از ایالات متحده، پنج گروه از ژاپن، سه گروه از کره، دو گروه از آلمان و تک گروه‌هایی از ایتالیا، هنگ‌کنگ و چین می‌باشند. این گروه‌ها برای دریافت درمجموع 3.5 میلیون دلار رقابت می‌نمایند، شامل دو میلیون دلار برای گروه اول، یک میلیون دلار برای گروه دوم و پانصد هزار دلار برای گروه سوم. ربات‌های شرکت کننده می‌توانند از انواع مختلف انسان‌نما، ربات‌های چهارپا و ربات‌های ردیاب باشند اما همه‌ی انواع باید بدون نیاز به منبع انرژی خارجی، پشتیبانی مکانیکی و با قابلیت‌های ارتباطی محدود با کنترلرهای خود، به عملیات بپردازند. دیدگاه اصلی مسابقات DRC 2015، سخت‌تر کردن سطح رقابت‌ها برای ربات‌ها نسبت به گذشته است.

دکتر گیل پرات، مدیر برنامه‌های DRC می‌گوید: "بخش قابل توجه‌ای از ربات‌های شرکت‌کننده در طول رقابت با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. اما ما این پیچیدگی را به عمد به وجود آورده‌ایم. دارپا خطرات زیادی را برای جایزه‌های قابل توجه‌ی خود در نظر گرفته است، از این رو باید انتظار رقابت‌های بسیار سختی را داشت."

 

در طول این مسابقات دو روزه، هر ربات برای هر کدام از هشت رقابت خود یک ساعت زمان دارد، که این هشت وظیفه باید به ترتیب و پس از هم انجام شوند. هر ربات باید به منطقه‌ی حادثه رانده شده، به سمت ساختمان مورد نظر راه یابد، یک در را باز نماید، یک شیرفلکه را بچرخاند، و یک سوراخ در دیوار ایجاد نماید. در این مدت، سطح ارتباطات بسیار پایین خواهد بود از این رو ربات‌ها باید با درجه‌ی بالایی از خودمختاری عمل نمایند.

 

 

 

تفاوت عمده‌ی این رقابت‌ها با رقابت‌های 2013 در آن است که این بار ربات‌ها به هیچ گونه کابل امنیتی متصل نمی‌بشند، از این رو در صورت افتادن بر روی زمین، هر ربات باید خود به تنهایی بلند شده و به مسیر ادامه دهد. در صورتی که ربات افتاده بر زمین قادر به ادامه نباشد، گروه شرکت‌کننده می‌تواند از ربات دیگری برای کمک به ربات اصلی و کسر ده دقیقه از زمان به عنوان جریمه اقدام نماید. تمامی این قابلیت‌ها نیاز به رابط‌ها، سنسورها و نرم‌افزار پیشرفته دارند. علاوه بر این، ربات‌ها باید از باتری‌های پیشرفته‌ای استفاده کنند.

دارپا از عموم مردم برای تماشای این رقابت‌ها و دیدن تفاوت میان ربات‌های داستان‌های علمی-تخیلی و ربات‌های واقعی دعوت به عمل آورده است. قطعا با شروع این رقابت‌ها خبرهای بیشتری را منتشر خواهیم کرد.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، ،


تاريخ : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:رباتیک, | 20:20 | نویسنده : احسان |

خودروی Dodge Viper ACR با ارائه‌ی قدرت بالای یک موتور ده سیلندر

مجموعه‌ی Dodge با انتشار مدل آینده‌ی Viper ACR که ترکیبی از مدل استاندارد و قدرتمند Viper و کیت آئرودینامیک مسابقه‌ای می‌باشد، خواهان خودنمایی در پیست‌های مسابقه است.

این کمپانی در راستای تبدیل مدل استاندارد Viper به مدل متمایزتر ACR، فضای درونی خودرو را تغییر داده، و آن را به تجهیزات سبک‌وزن‌تر با سه اسپیکر استریو و برداشتن تنظیمات الکتریکی به منظور ارائه‌ی سیستم دستی ساده‌تر، مجهز کرده است. آلکانترا در خودروی جدید جایگزین بخش‌های چرمی درون کابین شده و کف خودرو نیز با پوشش سبک وزنی پوشانده شده است.

طبق اعلام کمپانی طراح، کیت آئرودینامیک این خودرو که پیش از این در نمایشگاه SEMA رونمایی شد، حدود یک تن نیروی داون‌فاورس را در اوج سرعت 285 کیلومتر/ساعت تولید می‌نماید. درحالیکه بارزترین ویژگی بسته‌ی آئرودینامیکی ACR، سپر عقب 1.87 متر عریض‌تر است، اما می‌توان ویژگی‌های کم اهمیت‌تری را هم در طراحی این خودرو دید که موجب جذابیت کلی آن می‌شوند، مانند صفحات جانبی کوچک و اسپلیتر جلوی قابل برداشتن.

Dodge همچنین دیفیوزر فیبرکربنی این خودرو را نیز گسترش داده، از این رو این بخش اکنون از جلوی محور عقب آغاز می‌شود و کاربران می‌توانند پیکربندی مورد علاقه‌ی خود را در این بخش انتخاب کنند. در این بسته‌ی آئرودینامیکی، همچنین مجموعه‌ی جدید ضربه‌گیرهای Bilstein دیده می‌شود که ساختار آلومینیومی آنها به کاهش وزن ACR نیز کمک کرده است.

چنین خودروی قدرتمندی قطعا نیاز به ترمزهای قوی دارد، از این رو Dodge خودروی جدید خود را با ترمزهای برمبوی کربن سرامیک 390 میلی‌متری در جلو و 360 میلی‌متر در پشت مجهز کرده که به ترتیب دارای کالیپرهای شش و چهار پیستون هستند. این ترمزهای بزرگ‌تر با تایرهای عقب 11 اینچی و تایرهای جلوی 295/25 پشتیبانی می‌شوند.

قدرت ACR جدید از همان موتور ده سیلندر 8.4 لیتر مدل Viper تامین می‌شود که قادر به تولید توان 645 اسب‌بخار و گشتاور 813 نیوتن‌متر است.

قیمت خودروی Dodge Viper ACR از 117895 دلار آغاز شده و ارائه‌ی آن از سه ماهه‌ی سوم سال شروع می‌شود.

 


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:9 | نویسنده : میثم |

دیودهای ارگانیک ساطع کننده نور (Organic Light Emitting Diodes – OLED)، قطعاتی الکترونیکی هستند که در نمایشگرها، مصرف برق و تولید گرما را به شدتکاهش و کیفیت تصاویر را افزایش می دهند.

 

OLED نیز، همانند LED یک نیمه رسانای جامد است، که ۱۰۰ تا ۵۰۰ نانومتر قطر دارد، و دارای دو یا سه لایه از جنس مولکول های ارگانیک است.

OLED از لایه های زیر تشکیل می شود:

  • لایه محافظ
  • آند – ترمینال منفی گسیل الکترون
  • لایه ارگانیک – این لایه از دو لایه رسانا و گسیل کننده تشکیل شده است.
  • کاتد – ترمینال مثبت گسیل الکترون

OLED نیز مانند LED نور را تحت روندی به نام الکتروفسفرواسنس، گسیل می کند.

این روند را می توان به صورت زیر توصیف کرد:

  • ابتدا منبع برق اختلاف پتانسیلی در مدار OLED ایجاد می کند
  • جریان از کاتد به آند در لایه های ارگانیک شارژ می کند
  • کاتد الکترون ها را به لایه گسیل کننده می دهد
  • آند الکترون هایی به لایه رسانا می رسد را خارج می کند
  • در مرز بین لایه رسانا و گسیل کننده، الکترون ها در فضاهایی که فاقد الکترون است قرار می گیرد.
  • رنگ نور نیز با توجه به جنس لایه های ارگانیک تعیین می شود

فناوری LCD هنوز هم انتخاب اول خریداران نمایشگرهای منازل است. با دانستن مزایا و معایب هر کدام از فناوری های OLED یا LCD، می توان تصمیم درستی در خرید گرفت.

  • لایه های پلاستیکی OLED، بسیار سبک و نازک هستند که همین امر در تعیین ضخامت و وزن نمایشگر اهمیت دارد.
  • لایه پلاستیگی OLED، قابلیت خم شدن دارند ولی لایه های شیشه ای LED یا LCD بسیار شکننده می باشند.
  • همین لایه های شیشه ای LCD می توانند نور زیادی از نمایشگر را از بین ببرند. به همین دلیل نیز OLED نور شفاف تر و بیشتر نسبت به LCD و LED دارد.
  • نمایشگرهای LCD برای نمایش سلول های نور ایجاد شده، نیاز به نوردهی از پشت (Back lighting) دارند. ولی همان طور که گفته شد، لایه های OLED خود تولید کننده نور هستند. همین امر باعث کاهش مصرف برق می شود و OLED را به نمایشگری مناسب برای استفاده در دستگاه های همراه تبدیل می کند.
  • زاویه دید OLED تا بیش از ۱۷۰ درجه است، که در این زمینه، مزیت بزرگی نسبت به LCD دارد.
  • هزینه تولید OLED در حال حاضر نسبت به LCD بسیار بالا است.


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:29 | نویسنده : امین |

خودروی الکتریکی EOscc2 با قابلیت رانندگی از پهلو و کوتاه‌تر کردن ارتفاع خود

Pivo 2 نیسان و وسیله نقلیه‌ی رباتیکی ماژولار ناسا، هر دو از نمونه‌های خاصی هستند که قادر به چرخاندن نود درجه‌ای هر چهار چرخ خود به منظور راندن جانبی هستند، ویژگی که حداقل می‌تواند پارک موازی را ساده‌تر کند. ظاهرا اکنون طرح جدیدی هم به این مجموعه اضافه شده است و شاهد ظهور خودروی الکتریکی هوشمند EO یا EOscc2 هستیم.

EOscc2 ساخته شده توسط بخش هوش مصنوعی مرکز تحقیقات آلمان، به عنوان یک میکروخودروی فوق منعطف برای شهرهای بزرگ، طراحی شده است. قدرت این وسیله نقلیه از یک بسته‌ی باتری لیتیوم-فسفات آهن 54 ولتی تامین می‌شود که چهار موتور 4 کیلوواتی این خودرو را به حرکت درمی‌آورد.

این خودرو همچنین به دوربین‌های جلو و عقب، سنسورهای پتانسیومتر، یک سیستم لیدار (LiDAR)، و شش دوربین سه‌بعدی مجهز شده است. این مجموعه سنسورها با کنترل یک کامپیوتر آنبرد، امکان پارک خودکار و سایر توابع کمکی رانندگی را به خودرو می‌بخشند. گروه سازنده بر این امیدند که با ارتقای بیشتر بتوانند خودرو را قادر به رانندگی کاملا خودکار و توانایی طی سفرهای جاده‌ای طولانی‌تر کنند.

چرخ‌های EOscc2 می‌توانند کاملا از پهلو بچرخند. این بدان معنی‌ست که خودرو به راحتی در مکان‌های پارک شلوغ حرکت کرده و البته این راحتی با در نظر گرفتن این مساله که کابین خودرو نیز در حین حرکت در مکان‌های شلوغ به نوعی خم می‌شود و به طور کلی خودرو را یک متر کوتاهتر می‌کند، نیز بیشتر خواهد شد. البته هنوز جزئیاتی از احتمال ساخت نسخه‌ی تجاری EOscc2 منتشر نشده است.

 

 


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:3 | نویسنده : میثم |

شرح جزئیاتی از چگونگی اتصال موتور Ferrari V8 فراری به یک وسیله نقلیه چهارچرخ فرانسوی

در هفته ای که با کاهش اندازه هونداس 660 سی سی و کاترهام 80 اسب بخار همراه بود، فرانسه نیز با وسیله چهارچرخ خود که ترکیبی از موتورسیکلت و خودرو می باشد و از موتور سه لیتری فراری استفاده می کند، در این عمل شرکت کرده است. این وسیله که توسط کمپانی فرانسوی Lazareth ساخته شده، نسخه مت (Matt Edition) نامیده می شود و نسخه ای پرخطرتر از V8F است.

اکنون می خواهیم به قدرت و وزن این وسیله نقلیه اشاره کنیم. یک موتور سه لیتری هشت سیلندر 250 اسب بخار فراری به همراه جعبه دنده ای از BMW M3 در این خودرو وجود دارد و وزن این چهارچرخ را به 650 کیلوگرم رسانده است.

تعویض‌ کننده‌ ها از طریق دکمه های فرمان کار می کنند اما در این بخش ترفندی الکتریکی موجود است. موتور از سیستم احتراق دو موتور بزرگ استفاده می کند و توان کلی توسط یک سیستم کاملا قابل تنظیم Sybelle مدیریت می شود.

اگرچه این وسیله همانند یک سه چرخ به نظر می رسد، در واقع جفتی چرخ Momo در پشت آن وجود دارند که هر کدام دارای تایرهای 18 اینچ 315 بخش هستند (چرخ های جلو دارای 285 بخش می باشند). آن ها مجموعه ای از کالیپرهای برمبو و دیسک های 324 میلی متری را نیز در خود دارند.

Lazareth در مورد میزان سرعت Matt Edition چیزی اعلام نکرده است اما اطلاعاتی را درباره ی هزینه آن در اختیار مطبوعات قرار داد. این خودرو به ارزش 154,800 یورو یا معادل قیمت دو GT-R نیسان قیمت گذاری شده است.

 

منبع : topgear


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب:, | 21:16 | نویسنده : احسان |

استخدام ربات NAO در سیستم بانکی ژاپن

در کشور ژاپن، ربات‌های انسان‌نما بخش مهمی از راه‌حل‌های جبران کمبود نیروی کار انسانی و اجتماع مسن این کشور را تشکیل می‌دهند. اولین چالش پیش‌رو در این رویکردها، تبدیل ربات‌ها به بخش عادی جامعه با انجام وظایف روزانه می‌باشند، که به همین دلیل ربات کوچک NAO مجموعه‌ی Aldebaran Robotics یک دوره‌ی کارآموزی دو هفته‌ای را در بانک Mitsubishi UFJ شهر توکیو گذراند. در ادامه‌ی نحوه‌ی چگونگی کار این ربات را در بانک شرح می‌دهیم.

 

ربات NAO در سال 2006 ساخته شد و اخیرا با کمک به کودکان در یادگیری نوشتن در سوئیس، بار دیگر کانون توجهات شد. NAO در طول دو هفته کارآموزی خود در بانک توکیو، به مشتریان در رسیدن به پاسخ پرسش‌ها یا درخواست‌هایشان به زبان‌های چینی، انگلیسی و ژاپنی کمک نمود. پیش از این ربات‌های ASIMO هوندا و برادر جوان‌تر نائو، ربات Pepper هم به عنوان متصدی پذیرش به کار گرفته شدند.

 

ربات 58 سانتی‌متری NAO در بانک و در مواجهه با مشتریان، پرسش‌هایی مانند "چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟" یا "آیا می‌خواهید حساب جدیدی را باز کنید؟" یا "آیا به دنبال یک دستگاه ATM می‌گردید؟" را به همراه حرکات دست مطرح می‌نماید.

نحوه‌ی تعامل با این ربات هم بسیار ساده است. مشتریان باید از لیست کلمات و عبارات از پیش چاپ شده سوالاتی را مطرح کنند، به پرسش‌های نائو با بله یا خیر پاسخ دهند و همچنین باید به خاطر داشته باشند که توانایی شنیداری زبان انگلیسی ربات نائو هم کمی ضعیف است.


موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:39 | نویسنده : احسان |

برقراری ساده و هوشمند امنیت در خانه‌ها با سیستم Flare

طی سال‌های اخیر شاهد حضور دستگاه‌های ایمنی خانگی زیادی در بازار بوده‌ایم، اما همچنان باید منتظر یک سیستم جامع که راه‌اندازی و استفاده از آن نیز ساده باشد، ماند. البته اکنون با ساخته شدن Flare، انتظار می‌رود این شکاف تا حدی پر شده باشد.

 

این دستگاه که در رده‌ی سیستم‌های ایمنی خانگی کامل در یک دستگاه واحد قرار دارد، شامل یک دوربین اچ‌دی، آشکارساز حرکتی، شتاب‌سنج، سنسور دما، اسپیکر، آژیر خطر، ماژول سه‌بعدی و تراشه‌ی وای-فای در یک دستگاه واحد است. این اجزا می‌توانند بر خانه‌ی کاربر و رفت‌وآمد به خانه نظارت داشته باشند.

 

ویژگی‌های هوشمند زیادی در نرم‌افزار این دستگاه به کار برده شده است، برای مثال سیستم به نظارت بر مالک خانه یا اعضای خانواده نمی‌پردازد، اما زمان خروج و ورود آنها را بررسی می‌نماید. این سیستم دارای ویژگی‌های تشخیص صورت و تشخیص صوتی است.

 

ایده‌ی کار این دستگاه به این صورت بوده که Flare تمامی فعالیت‌های دشوار را به عهده بگیرد، از این رو کاربر نیاز به بررسی وبکم یا تنظیمات امنیتی ندارد، کاربر حتی نیازی به ورود یک کد در حین داخل شدن به منزل نداشته زیرا Flare به شناسایی وی می‌پردازد. در صورت وقوع اتفاقی ناخوشایند در صورت نبود کاربر در خانه، Flare وی را از این حادثه مطلع خواهد کرد.

باتری‌های لیتیوم-یون حتی در صورت قطع برق، از عمل کردن این دستگاه اطمینان حاصل می‌کند. نصب این سیستم طبق گزارش‌ها ده دقیقه زمان می‌برد و اپلیکیشن iOS یا اندروید همراه آن به کاربر در اجرای تنظیمات آنبرد کمک می‌نماید.

 

شتاب‌سنج در شناسایی دزدکی وارد شدن فردی به خانه به کار رفته و اسپیکر آن نیز می‌تواند صدایی را در سطح خانه پخش کند. با برنامه‌ی اشاره شده همچنین می‌توان به کنترل از راه دور Flare پرداخت.

پایین‌ترین قیمت این محصول در کمپین کیک‌استارتر که وعده‌ی عرضه‌ی آن در دسامبر 2015 داده شد، 175 یورو (200 دلار) است. انتظار می‌رود قیمت نهایی محصول نیز 245 یورو (280 دلار) باشد.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:27 | نویسنده : احسان |

یکی از پرکاربردترین سیستم های موبایل و تبلت سیستم عامل اندروید است. برای سرعت بخشیدن به کارها و استفاده حداکثری از امکانات این سیستم عامل، دانستن ترفند و کدهای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در این قسمت با کاربردی ترین کدهای تنظیماتی و تست سخت افزار اندروید آشنا می شوید.


 


موضوعات مرتبط: تلفن همراه ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:5 | نویسنده : امین |

این روزها دو واژه Wi-Fi و Wireless زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از کاربران هنگام خرید موبایل و مودم ADSL با آنها مواجه می شوند.

اتصال به اینترنت به دو صورت با سیم و بی سیم انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.
 
 اتصال باسیم
 
انواع اتصال با سیم،ADSL، کابل، و فیبر نوری می‌باشد. این نوع اتصال به اینترنت هم ارزان است و هم پرسرعت و غالبا در مکانهایی که امکان اتصال تجهیزات به وسیله‌ سیم به سرویس دهنده‌ اینترنت وجود دارد مانند خانه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.  
 
اتصال بدون سیم

 
این نوع اتصال در مکان های دور افتاده که امکان اتصال باسیم وجود ندارد استفاده می شود که در آن سرعت کمتر و محدودیت هایی نسبت به اتصال باسیم وجود دارد ولی در جایی که امکان اتصال باسیم نیست ممکن است بهترین راه همین باشد.
 
اینترنت بی سیم از سیگنال های تلفن همراه برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند و در دستگاه های قابل حمل استفاده می‌شود،همچنین فناوری های مختلفی در این نوع اتصال استفاده می شود که با نام های 3G و 4G یا اینترنت نسل سوم و چهارم شناخته می شوند. این نوع اتصال به اینترنت نسبت به اتصال با سیم، کندتر و گران‌تر است.

آپلود عکس



 وای-فای (Wi-Fi)

 
 وای- فای، مخفف عبارت Wireless Fidelity است و کارکرد آن مانند Bluetooth  است یا به عبارت بهتر یکی از استانداردهای Bluetooth به شمار می آید.
 
گفتنی است این نوع ارتباط  برای کاربران جذابیت بیشتری دارد چرا که بر پایه اینترنت بی سیم کار می کند و موجب می شود تا کاربران بتوانند در هر مکانی از طریق Laptop به اینترنت متصل شوند.  
 
به عبارت دیگر  Wi-Fi  فناوری شبکه بیسیم است که برای اتصال رایانه ها و دستگاه های دیجیتالی از آن استفاده می‌شود.
 
در قدیم تنها راه اتصال رایانه ها به یکدیگر استفاده از کابل شبکه بود که علاوه بر زحمات زیاد، محدودیت های فیزیکی زیادی برای کاربران ایجاد می کرد اما به وسیله‌ فناوری Wi-Fi می توان رایانه ها و دیگر دستگاه های دیجیتالی، مثل تلفن همراه، تبلت، دوربین دیجیتال، تلویزیون، چاپگر، و … را بدون سیم به یکدیگر متصل کرد و یک شبکه بی سیم ایجاد کرد.
 
برای ایجاد یک شبکه Wi-Fi غالبا از دستگاهی به نام Router استفاده می شود.اگر Router به اینترنت متصل شود می تواند اتصال اینترنت را در شبکه ای که خود ایجاد کرده به اشتراک بگذارد و دیگر دستگاه ها را نیز به اینترنت متصل کند.
 
اما نکته ای که در این قسمت قابل توجه است این است که مدیریت شبکه ای که توسط Router ایجاد می‌شود در دست صاحب دستگاه است و او می تواند برای اتصال به شبکه رمز تعیین کند و یا تنها به دستگاه های خاصی اجازه دسترسی به شبکه‌ را بدهد.
 
Wireless
 
 Wireless تکنولوژی ارتباطی است که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز، به جای سیم و کابل، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.
 
از جمله این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.
 
تکنولوژی Wireless به کاربر این امکان را می دهد تا با استفاده از دستگاه های متفاوت، بدون نیاز به سیم یا کابل و حتی در حال حرکت از امکانات مختلف استفاده کند.
 
شما می توانید ایمیل های خود را بررسی کنید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه تلویزیون مورد علاقه خود را تماشا کنید. حتی بسیاری از کارها از جمله مراقبت های پزشکی به تجهیزات Wireless نیاز دارند.
 
امکانات Wireless به شما کمک می کند تا تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید. تکنولوژیWireless هر روزه در حال گسترش است تا بتواند علاوه بر کاهش هزینه ها، به شما امکان کار راحت تر در هنگام حرکت را نیز بدهد.
 

آپلود عکس



در مقایسه با شبکه های سیمی، هزینه نگهداری شبکه های Wireless  کمتر است. شما می توانید از شبکه های Wireless برای انتقال اطلاعات از روی دریاها، کوه ها و... استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سیمی، کاری مشکلی خواهد بود.
 
امروزه بیشتر اسمارت فون ها قابلیتی دارند که علاوه بر اینکه به اینترنت بی سیم از طریق شبکه موبایل متصل می‌شوند،می توانند تبدیل به Router شوند و اینترنت را توسط شبکه Wi-Fi با دستگاه‌های دیگر به اشتراک گذارند. این قابلیت را می‌توانید با نام های Wi-Fi Tethering یا Wi-Fi Hotspot در تلفن همراه خود تنظیم کنید.


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، کامپیوتر ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394برچسب:, | 19:50 | نویسنده : امین |

آغاز بکار گوگل بر روی ساخت شش نیروگاه خورشیدی جدید

گوگل اعلام کرده که قصد ادامه اجرای نقش خود در نیروگاه های انرژی خورشیدی ایالات متحده دارد. در این بخش با دومین سرمایه گذاری بزرگ این کمپانی تا به حال روبه رو هستیم که به مقدار 80 میلیون دلار برای شش تسهیلات جدید می باشد. تاکنون گوگل بیش از یک میلیارد دلار را برای ساخت و راه اندازی نیروگاه های بادی و خورشیدی متعهد شده است تا توسط این نیروگاه ها، انرژی پاک ایجاد شده و طبق اعلام گوگل موجب تولید بازده مالی جذابی نیز برای این کمپانی شده است.

انتظار می رود که نیروگاه های جدید که در کالیفرنیا و آریزونا ساخته خواهند شد، 160 مگاوات برق را برای تامین انرژی 17000 خانه معمولی آمریکایی کافیست، تولید کنند. قرار است که این نیروگاه ها تا اوایل سال 2014 به بهره برداری برسند. پروژه 17.5 مگاوات/22 مگاوات Victor Phelan که در سان برناردیوی کالیفرنیا اجرا می شود بخشی از شش پروژه توسعه انرژی گوگل و KKR می باشد.

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

 


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394برچسب:تکنولوژی نو , الکترونیک, | 16:18 | نویسنده : احسان |

توسعه‌ی دستگاه آزمایشگاه روی تراشه جهت تشخیص زودهنگام بیماری سرطان

محققان موسسه‌ی علوم فتونیک (ICFO) موفق به توسعه‌ی یک دستگاه آزمایشگاه روی تراشه شده‌اند که می‌تواند نشانه‌های سرطانی موجود در خون را در مراحل اولیه شکل‌گیری این بیماری تشخیص دهد. این دستگاه می‌تواند حتی سطح پایینی از نشانه‌ها را شناسایی کرده و بسیار قابل اطمینان، ارزان و پرتابل می‌باشد، به طوری که برای استقرار در مناطق دوردست دنیا نیز دستگاهی مناسب محسوب می‌شود.

 

 

سیستم تشخیص زودهنگام بیماری سرطان

تشخیص زودهنگام از عوامل مهم در درمان‌های سرطان به شمار می‌رود. متاسفانه بسیاری از سرطان‌ها دیر تشخیص داده می‌شوند و بیماری به میلیون‌ها سلول گسترش پیدا می‌کند، زیرا اغلب دستگاه‌های پزشکی تنها قادر به تشخیص تومورهای ماکروسکوپی و قابل رویت می‌باشند.

 

سیستم تشخیص زودهنگام بیماری سرطان

اکنون به لطف تحقیقات انجام گرفته به سرپرستی پروفسور رومین کوایدنت (Romain Quidant)، تغییراتی ایجاد شده است. پروفسور کوایدنت و گروه تحقیقاتی وی یک دستگاه کوچک و قابل حمل را توسعه داده‌اند که از میکروکانال‌های سیال جهت شناسایی کوچک‌ترین غلظت نشانه‌های سرطانی در خون استفاده می‌نماید.

 

هنگامی که خون به این دستگاه وارد شود، در مجموعه‌ای میکروکانال‌ها توزیع می‌شود. هر کانال دربردارنده‌ی نانوذرات طلایی به همراه گیرنده‌های پادتن خاص است، اگر پروتئین نشانگر سرطان در خون موجود باشد، به نانوذرات ذکر شده می‌چسبد. بنا به گفته محققان، سپس این دستگاه قادر به نظارت بر تعداد نشانگر‌های خون در هر کانال خواهد بود و ارزیابی دقیقی از سطح پیشرفت سرطان بیمار مورد نظر ارائه می‌دهد.

کوایدنت می‌گوید: "مهیج‌ترین بخش این تحقیقات در آن است که اکنون ما قادر به شناسایی غلظت‌های بسیار پایین از تجمع پروتئین‌های سرطانی در چند دقیقه هستیم که چنین ویژگی دستگاه ما را به یک ابزار قدرتمند، شاهکار و فوق حساس تبدیل کرده است که می‌تواند برای تشخیص زودهنگام و نظارت بر پیشرفت بیماری سرطان بسیار مفید باشد."

 

سیستم تشخیص زودهنگام بیماری سرطان

این دستگاه با ترکیب پیشرفت‌های اخیر پلاسمونیک، نانوساخت، میکروسیالات و شیمی سطحی توسعه یافته و وعده‌ی تشخیص زودهنگام بیماری سرطان و ارائه‌ی شیوه‌های درمانی مناسب را داده است.

مقاله‌ای از جزئیات و دستاوردهای این گروه تحقیقاتی در مجله‌ی Nano Letters به چاپ رسیده است.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:37 | نویسنده : میثم |

هدایت هواپیماها با قدرت ذهن به واقعیت نزدیک‌تر شد

پرواز قطعا یکی از کارهای انجام شونده توسط دست و یا پا است، اما شاید همیشه به این شیوه نماند. پژوهشگرانی از موسسه‌ی Flight System Dynamics از (Technische Universität München (TUM و TU Berlin به منظور تبدیل داستان‌های علمی-تخیلی به واقعیت، به توسعه‌ی شیوه‌هایی جهت کنترل هواپیماها با ذهن خلبان روی آورده‌اند. بنا به اظهارات این گروه، نه تنها این شیوه امکان‌پذیر می‌باشد، بلکه با دقت بسیار بالایی نیز اجرا خواهد شد.

اگرچه ایده‌ی کنترل ذهنی هواپیماها بسیار جادویی و عجیب به نظر می‌رسد، اما درواقع رویکردی مبتنی بر پردازش سیگنال‌های خالص است. بخشی از پروژه‌ی Brainflight، تکنولوژی است که به واسطه‌ی آن خلبان باید کلاهی مجهز به الکترودهای برق‌نگاری مغز (EEG) را بر سر بگذارد. این الکترودها به جمع‌آوری تکانه‌های الکتریکی مغز خلبان می‌پردازند که توسط الگوریتم توسعه داده شده با TU Berlin مورد بررسی قرار می‌گیرند، البته این الگوریتم تنها به بررسی آن دسته از تکانه‌هایی که مربوط به فرامین خلبانی است، می‌پردازد.

این تکنولوژی هنوز بر روی یک هواپیمای واقعی مورد تست واقع نشده، اما آزمایش بر روی آن در شبیه‌ساز‌های پرواز اجرا شده است. هفت خلبان با سطح تجربه‌های مختلف از جمله یک فرد کاملا تازه‌کار، در این تست شرکت کرده و نتایج بسیار شگفت‌انگیزی بدست آمد. افراد شرکت‌کننده با چنان از سطح از دقتی به هدایت هواپیمای شبیه‌سازی شده پرداختند که مورد نیاز اعطای گواهینامه‌ی خلبانی می‌باشد.

بنا به اظهارات گروه توسعه‌دهنده، این تکنولوژی هنوز راه درازی را در پیش دارد و در حال حاضر نمی‌توان از آن برای موارد واقعی استفاده کرد. برای مثال این رویکرد فاقد فیدبک فیزیکی است که بخش مهمی در هدایت یک هواپیما به شمار می‌رود. گروه توسعه‌دهنده در حال کار بر روی ارائه‌ی شکل‌های جایگزینی برای فیدبک می‌باشند.

 

مهندس هوافضا و سرپرست پروژه‌ی TUM، آقای تیم فریک می‌گوید: "هدف طولانی مدت این پروژه در این است که پرواز برای اغلب افراد امری ساده و دسترس پذیر شود. با کنترل ذهنی، پرواز ساده‌تر می‌شود. این رویکرد از بار و فشار کاری خلبانان می‌کاهد و از این رو امنیت افزایش می‌یابد. علاوه بر این خلبانان امکان آزادی عمل بیشتری را در مدیریت وظایف دیگر در کابین‌های خود خواهند داشت."

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:32 | نویسنده : میثم |

Big Dog با بازو های جدید خود می تواند بلوک ها را از زمین برداشته و پرتاب نماید +(فیلم)

ربات Big Dog (سگ بزرگ) از بوستون داینمیکس ممکن است به طور کامل جایگزین Beefier LS3 شود. اما این بدین معنا نیست که کاملا جایگزین آن شود. این شرکت در این ماه یک نسخه چهار پا با یک بازو به عنوان سر (یا دم) را معرفی کرده است. این ربات قدرت بلند کردن و پرت کردن یک بلوک سنگین را داراست. این ربات توسط آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده، طوری طراحی شده است که از تمام نیروهای دینامیکی بدن خود برای پرتاب بلوک استفاده می کند. این ربات چندین مرحله را قبل از چرخش و شتاب دادن بازوی خود طی می کند.ابتداً خود را کمی بالا می کشد- مانند ورزشکاری که می خواهد دیسکی را پرتاب کند- که به طور زیادی قدرت پرتابش را افزایش دهد.

 

در مورد تعادل ربات می توان گفت هیچ رباتی به اندازه ی بیگ داگ نمی تواند تعادل خود را حفظ کند در نتیجه به راحتی می تواند از پس هر تست و آزمایشی برآید.تا حدودی گیج کننده است که در پیکربندی جدید، این ربات از دو بازو استفاده نمی کند، فرمی که پیش تر توسط محققان مطرح شده بود. در سال 1990 دولت مردان ژاپنی از یک ربات انسان نمای بازرسی نیروگاه هسته ای رونمایی کردند که روی چهار پا راه می رفت. ایده ی این ربات این گونه بود که از ترکیب پایداری چهار پا با بعضی از قابلیت های انسان بود. اخیراً تیمی در انستیتو تکنولوژی ایتالیا طرحی را با اضافه کردن یک جفت بازو به ربات چهار پای HyQ،احتمالاً به دلایل مشابه، رونمایی کردند.

شاید با یک یا دو دست، بیگ داگ – که میلیون ها دلار برای توسعه هزینه برمیدارد- بتواند به سربازان در انجام ماموریت های سنگین کمک نماید. همچنین، اگر در نسخه های بعدی دو بازو برای بلند کردن اجسام تعبیه شود، بیگ داگ توانایی بلند کردن اجسام سنگین تر از این را خواهد داشت.

 

دانلود کلیپ

 

منبع : gizmag

 


موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:50 | نویسنده : احسان |

تولید انرژی بوسیله توپ فوتبال

یکی از ایده های ساده و درعین حال کاربردی و موثر تبدیل انرژی جنبشی درون توپ به انرژی الکتریکی می باشد . این ایده اولین بار تحت پوشش Socket در سال 2010 برای توپ فوتبال مطرح شد و البته در مرحله ایده و طرح اولیه بود . از آن زمان بعد در دانشگاه هاروارد این طرح پیگیری ، اختراع و ثبت شد و چندی هست که به مرحله تجاری رسیده است.

این طرح در ایلات متحده طراحی و مونتاژ شده و به ادعای سازندگان این طرح مقاوم در مقابل اب می باشد و جنس این توپ نرم و بادوام از اتیلن وینیل استات (EVA) می باشد. وزن این توپ 17 اونس که برابر با 482 گرم می باشد و تفاوت وزن این توپ با توپ سایز 5 فوتبال 1 انس می باشد که این یک اونس بخاطر سیستم شارژر و باتری پنهان شده درون این توپ می باشد.

نحوه شارژ این توپ به این صورت هست که درون این توپ یک اونگ کوچک به کار رفته است و وقتی ضربه به توپ زده می شود و توپ به حرکت درمی اید، این اونگ باعث چرخش ژنراتور کوچک درون توپ شده و باتری درون توپ را شارژ می کند.انرژی ذخیره شده بعدا بوسیله سوکت کوچکی که در یک طرف توپ پنهان شده می توان مورد استفاده قرار بگیرد. این شرکت ادعا می کند با 30 دقیقه بازی با این توپ می توان 180 دقیقه یک LED ساده را روشن نگه داشت.

این پروژه برای برای مکان های مثل افریقا و امریکای جنوبی بسیار جالب و کاربردی می باشد زیرا در این مناطق برای خانواده ها اکثرا از نفت و سوزندان چوب و استفاده از موتورهای دیزلی نور مورد نیاز خود را تامین می کنند که این طرح برای این کشورها هم دسترسی به یک انرژی پاک را برای انها فراهم می کند و هم به عنوان وسیله بازی برای کوکان و بزرگسالان این مناطق می باشد البته این پروژه برای همه سرزمین ها پیش بینی شده است ولی مناطق مانند افریقا و امریکای جنوبی احتمالا خریدارن واقعی این طرح می باشند.

 

فعلا این پروژه در مرحله اولیه تولید انبوه می باشد و پیش بینی این است که بعد از تولید انبوه به قیمت 99 دلار امریکا برسد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 24 ارديبهشت 1394برچسب:, | 12:38 | نویسنده : احسان |

سقوط نمونه‌ی آزمایشی خودروی پرنده‌ی AeroMobil

اگر بخواهید یک مدل پیچیده و جالب مانند یک خودروی پرنده بسازید، باید در این راه انتظار شکست و تاخیرهایی را نیز داشته باشد، تجربه‌ای که گروه سازنده‌ی AeroMobil در جمعه‌ی گذشته بدست آورد، هنگامی که نسخه‌ی آزمایشی AeroMobil 3.0 دچار تصادف شد.بر اساس گزارش‌های این کمپانی، این هواپیما در هشتم می در اسلوواکی مورد تست پرواز قرار گرفت، اما سازنده و خلبان آن، استفن کلین با شرایط پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شده و این شرایط سقوط خودروی پرنده را درپی داشته است. کلین در حین این سقوط از سیستم چترهوایی بالستیک در ارتفاع تقریبا 300 متری استفاده کرده است.

 

کمپانی سازنده چنین گزارش داده است که چتر نجات این پرنده به خوبی عمل می‌کند و وسیله‌ی نقلیه را بدون هیچ گونه آسیبی به خلبان بر روی زمین نشانده است. البته این خودروی این پرنده در حین سقوط آسیب‌هایی دیده و نیاز به تعویض در برخی از بخش‌ها پیش از ادامه‌ی تست پرواز دارد.

AeroMobil پس از این آزمایش چنین عنوان کرده است: "در فرایند توسعه‌ی وسایل نقلیه‌ی جدید، به خصوص در مرحله‌ی نمونه‌ی آزمایشی، امکان و احتمال وقوع شرایط پیش‌بینی نشده از بخش‌های طبیعی برنامه‌ی تست است. این سقوط یک برنامه‌ی آموزشی برای ما بوده و به ما اجازه‌ی شناسایی و اصلاح طراحی خود را داده است."

 منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 22:41 | نویسنده : احسان |

سه‌چرخه‌ی نیمه خوابیده Trivek با قابلیت تنظیم ارتفاع سوار

درد در نواحی گردن، پشت و زانو اغلب دوچرخه‌سواران را آزار می‌دهد و آنها را وادار به استفاده از دوچرخه‌های خوابیده کرده است. با این حال بسیاری استفاده از این نوع دو یا سه‌چرخه‌ها با ارتفاع کم را ترجیح نداده و یا مشکلاتی در دید با این وسایل نقلیه دارند. به همین دلیل تولیدکننده‌ی استرالیایی Hiele، به ساخت Trivek اقدام نمود. Trivek، یک سه‌چرخه‌ی نیمه خوابیده دلتا است که به سوار خود امکان نشستن بر روی یک زین راحت، درعین حفظ ارتفاع کافی برای دیده شدن توسط ماشین‌سواران را می‌دهد.

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید!

 


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:5 | نویسنده : احسان |

طرح مفهومی ایفون iPhone 7 اپل

بتازگی تصاویر رنده شده ای از مدل بعدی دستگاه ایفون اپل احتمالا تحت عنوان iPhone 7 توسط وبسایت ComputerBild.de منتشر شده است. بنظر نسل جدید ایفون های اپل برای شهریور ماه معرفی می شوند، گرچه زمان زیادی به این تاریخ مانده، اما حدس و گمان ها در مورد ایفون بعدی اغاز شده است.

 

    

طراح این تصاویر، Martin Hajek انتظار دارد که ایفون اینده به نمایشگر بزرگتری مجهز شود، البته با این شرط که حاشیه اطراف ان به شدت کاهش یابد، بعلاوه دکمه هوم را دوباره طراحی نموده و ان را به عنوان بخشی از نمایشگر تبدیل کرده است.

   

 

 

   

بتازگی اپل پتنتی را ثبت کرده که تکنولوژی بکار رفته در ان اجازه می دهد تا لایه حساس به لمسی در زیر نمایشگر یکپارچه شود، احتمالا طراح این تصاویر طبق این پتنت تخیلات خود را ساخته است.

 

بعلاوه در حاشیه بخش بالای پانل جلو شاهد دوربین و سنسور مجاورت هستیم. طراحی پشت جالب بنظر می ایند، چنانکه لوگوی درخشان شرکت به چشم می خورد، که تصور طراح این است که کاربر از بخش تنظیمات قادر به غیرفعال کردن این مشخصه می باشد.

 

همچنین دوربین دستگاه از لنز دوگانه استفاده می کند، این موضوع بر پایه خبرهای قبلی در مورد خرید شرکت Linx توسط اپل در این تصاویر قرار گرفته است.

 

 

منبع : phonearena


موضوعات مرتبط: سخت افزار ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:27 | نویسنده : احسان |

ادریس آلبا رکورددار جدید سرعت خودروهای بریتانیایی با Continental GT Speed بنتلی

خودروی Continental GT Speed بنتلی که توسط بازیگر بریتانیایی معروف، ادریس البا، رانده شد به یک رکورد سرعت جدید دست یافت. البا در این آزمایش به متوسط سرعت 290.263 کیلومتر/ساعت رسید.

 

رکورد جدید از سوی انجمن بریتانیا به تایید رسیده است و توانست بر رکورد سرعت پیش از این تعیین شده توسط سر ملکوم کمبل را بشکند. کمبل در سال 1927 توانست با سرعت 281.3 کیلومتر/ساعت خودروی Napier-Campbell Blue Bird خود را در Pendine Sands والس براند. تلاش البا نیز در همان Pendine Sands صورت گرفت.طبق اعلام بنتلی، مسیر رانندگی باید کاملا بررسی می‌شد تا تغییرات ماسه‌ای در نظر گرفته شود. شرایط جوی نیز به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت و ریزش باران اندک در روز رکوردگیری موجب اندکی تاخیر در این فرایند شده است.

 

به جز استفاده از تایرهای تنظیم شده از نظر فشار برای سرعت بالا، Continental GT Speed در نسخه‌ی استاندارد خود مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو دارای یک موتور دوتوربوی شش لیتر می‌باشد که قادر به تولید 635PS توان و 820 نیوتن‌متر گشتاور می‌باشد و همچنین به یک گیربکس اتوماتیک هشت دنده مجهز شده است.این تلاش ثبت رکورد درواقع بخشی از مجموعه‌ی آینده چهار برنامه‌ای کانال دیسکاوری با عنوان "ادریس آلبا : بدون محدودیت" می‌باشد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:18 | نویسنده : احسان |

ترانزیستور یونی ارگانیک برای مسدود کردن ورود سیگنال‌های درد به مغز

نوع جدیدی از دستگاه پزشکی می‌تواند روزی منجر به جلوگیری از دردهای مزمن در بیماران با توزیع درست سیگنال‌های درد طبیعی بدن شود. پمپ یونی کوچک ساخته شده در دانشگاه لینکوپینگ سوئد، از اجزای الکترونیکی کوچکی تشکیل شده و قابل کاشت در بیماران می‌باشد تا به عنوان از بین برنده‌ی سیگنال‌های درد در عصب نخاعی پیش از ورود آنها به مغز، عمل کند.درست مانند شیوه‌ی عمل یک پیس‌میکر در ارائه‌ی پالس‌های الکتریکی جهت اصلاح ضربان قلب نامنظم، پمپ یونی نیز به ارسال انتقال دهنده‌های عصبی برای جلوگیری از ورود سیگنال‌های درد به مغز، اقدام می‌کنند. تفاوت در این است که به جای استفاده از الکترودها جهت ارسال سیگنال‌های الکتریکی، این دستگاه از مواد سازگار بیولوژیکی ساخته شده و سیگنال‌های شیمیایی را برای ادغام‌سازی بهتر با سیستم‌های درونی مانند بدن ما، ارسال می‌نماید، درست مانند یک ترانزیستور شیمیایی.

 

نحوه‌ی عملی این دستگاه به صورتی‌ست که تخفیف‌دهنده‌های درد بدن را برای مداخله در کار حرکت سیگنال‌های درد در عصب‌های نخاعی به سمت مغز، تحریک می‌نماید. محققان این پمپ را بر روی موش‌های هشیار با حرکت آزادانه آزمایش کرده‌اند. طی این آزمایش، انتقال دهنده‌ی عصبی انتشار درد γ-aminobutyric اسید (GABA) به چهار ناحیه‌ی مختلف آسیب دیده‌ی عصبی، ارسال شد. در نتایج مشخص شد این دستگاه با موفقیت توانسته سیگنال‌های درد را از رسیدن به مغز مسدود نماید و همچنین دارای اثرهای جانبی کمی باشد.دنیل سیمون، استاد دانشگاه لینکوپینگ، می‌گوید: "ویژگی منحصربفرد کار ما این است که از بخش‌های الکترونیکی ارگانیک برای ارسال سیگنال‌های شیمیایی خود بدن استفاده می‌کنیم. مواد ارگانیک به سادگی توسط بدن پذیرفته می‌شوند."طبق اعلام گروه سازنده، این دستگاه طی پنج تا ده سال آینده می‌تواند در کاربردهای پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. نتایج تحقیقات این گروه در ژورنال Science Advances منتشر شده است.

 


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:3 | نویسنده : احسان |

تکنولوژی لباس فضایی جدید با قابلیت شبیه‌سازی جاذبه در مقیاس شخصی

همه می‌دانیم که فضا فاقد جاذبه است. جاذبه‌ی صفر نه تنها آزاردهنده بوده، بلکه بر سلامت فضانوردان نیز تاثیر می‌گذارد. آزمایشگاه Draper ماساچوست با بودجه‌ی ناسا، یک لباس فضایی جدید را تحت عنوان V2Suit طراحی کرده که از تکنولوژی جدید لباس‌های فضایی برای ایجاد نوعی از جاذبه‌ی مصنوعی استفاده می‌نماید که به فضانوردان امکان بالا و پایین رفتن و عملکرد راحت‌تر را می‌دهد.در واقعیت جاذبه‌ی صفر، محیطی است که انسان‌ها برای بودن در آن طراحی نشده‌اند. فقدان جاذبه نه تنها بر روی حرکت انسان تاثیر می‌گذارد، بلکه موجب از دست رفتن ماهیچه و استخوان انسان نیز می‌شود و بر بینایی، سیستم عصبی، قلب، و تعدادی دیگر از توابع بدن تاثیر می‌گذارد.

 

تکنولوژی V2Suit به منظور کاستن از میزان برخی از این مشکلات، با شبیه‌سازی جاذبه در یک مقیاس شخصی طراحی شده است. این تکنولوژی از ژایروسکوپ‌های متصل به سنسورها و واحد اندازه‌گیری اینرسی جهت تامین مقاومت متغیر و واقعی برای حرکات بدن فضانوردان استفاده می‌کند و به آنها حس داشتن جاذبه را می‌بخشد. بر اساس اطلاعات، این تکنولوژی به فضانوردان امکان حرکت سریع‌تر را در فضا، هماهنگی بهتر و ثبات بیشتر را می‌دهد. همچنین با این ویژگی فضانوردان می‌توانند پس از اتمام ماموریت سریع‌تر به زندگی عادی خود بر روی زمین دست یابند.طبق اعلام Draper، تکنولوژی V2Suit همچنین دارای کاربردهای زمینی نیز می‌باشد. این آزمایشگاه اشاره کرده که چگونه این سیستم مقامت قابل استفاده در تن درمانی برای افراد مسن، آسیب‌دیدگان تصادف و بیماران عصبی-عضلانی است.گام بعدی این پروژه، آزمایش پرواز این تکنولوژی لباس فضایی با بودجه‌ی ناسا می‌باشد. در صورت موفق پیش رفتن برنامه‌ها، Draper خبر از آماده بودن این لباس فضایی طی پنج تا ده سال آینده را داده است.

 


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 1:2 | نویسنده : احسان |

 Kinect برای ایکس باکس ۳۶۰ به طور کلی پروژه ناتال(Project Natal) نام داشته،نام وسیله ایست که منجر به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای بدون استفاده از هیچگونه کنترل گری می‌شود.

تنها استفاده Kinect در مورد بازی‌های رایانه‌ای نبوده بلکه می‌توان از آن در تمامی موارد سرگرمی همانند تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی نیز استفاده نمود.

این وسیله توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده‌ است و بر روی دستگاه بازی ایکس باکس ۳۶۰ قابل استفاده‌ است. 

 

 

مرجع این وسیله بر پایه یک دوربین با دو عدد لنز و یک درگاه مادون قرمز است که درگاه مادون قرمز و یکی از دوربین‌ها برای تشخیص عمق تصاویر است و دوربین دیگر هم که یک دوربین رنگی (RGB) است برای تشخیص تصاویر می‌باشد.  

این دوربین به کاربران ایکس باکس ۳۶۰ اجازه می‌دهد تا بدون لمس کردن هیچ کنترل گری بتوانند تمامی اجزای موجود بر صفحه را به کنترل خود در بیاورند.  

 

 این دوربین حتی توانا به درک و تشخیص صداهای کاربر خود نیز می‌باشد و با تشخیص آنها قادر به انجام فرمان آمده از سوی کاربر است. پک کامل این دستگاه شامل یک دستگاه «ایکس باکس ۳۶۰ باریک» با حافظهٔ ۲۵۰ گیگابایت به همراه بازی «ماجراجویی‌های Kinect » و یک دستگاه دوربین Kinect است.


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 1:43 | نویسنده : امین |

 

تماشا کنید : ربات های سریع HAMR دانشگاه هاروارد در اندازه حشرات

اگرچه هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا ربات های مینیاتوری دقیقا مانند حشرات حرکت کنند، اما آزمایشگاه میکرورباتیک هاروارد با تازه ترین نمونه خود، گام های بلندی در این زمینه برداشته است. این گروه به تازگی نمایشی از میکروربات سیار هاروارد (HAMR) خود، یک ربات چهارپای 4.4 سانتی متری را ارائه داده که می تواند بسیار سریع و در حدود 8.4 طول بدنه در هر ثانیه حرکت کند.

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید!

 


موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:رباتیک, | 1:31 | نویسنده : احسان |

 

 

آپلود عکس

 

دیود نورافشان یا آنچه با نام LED شناخته میشود قهرمانان ستایش نشده دنیای الکترونیک هستند. LED ها ده ها کار متفاوت را انجام می دهند و در تمامی وسایل یافت می شوند. مثلا در ساعت های دیجیتالی اعداد را درست می کنند، در کنترل ها اطلاعات را جابه جا می کنند، صفحه ساعت را روشن می کنند و به شما می گویند وسیله هایتان چه زمانی روشن شده اند. انبوهی از آنها در کنار هم صفحه نمایش های بزرگ و یا چراغ های راهنمایی را شکل می دهند.

می توان آنها را به حباب های کوچک نوری تعبیر کرد که به سادگی در مدارهای الکترونیکی گنجانده می شوند. اما برخلاف لامپ های رشته ای معمولی دارای رشته فیلامان سوزان نیستند و هرگز داغ نمی شوند. آنها تنها در اثر حرکت الکترون ها در یک ماده نیمه رسانا نور تولید می کنند و طول عمرشان اندازه یک ترانزیستور استاندارد است، چیزی حدود هزار ساعت بیشتر از لامپ های رشته ای. این ال ای دی ها در تکنولوژی جدید تلویزیون به کار رفته اند که نسبت به تلویزیون های LCD باریک تر هستند.

در ادامه بیشتر با تکنولوژی آنها آشنا می شویم.

دیود چیست؟

 

آپلود عکس

 

دیود ساده ترین وسیله نیمه رساناست. نیمه رساناها موادی هستند که توانایی های متفاوتی برای هدایت جریان الکتریکی دارند. اغلب نیمه رساناها از رساناهایی تشکیل شده اند که دارای مقدار زیادی ناخالصی (اتم های یک ماده دیگر) هستند که با آنها افزوده شده. به پروسه اضافه شدن دوپینگ گفته می شود.

در ال ای دی ها ماده رسانا معمولا از آلیاژ آلومینوم-گالیوم-آرسناید (AlGaAs) تشکیل شده است. در آلیاژ خالص آلومینوم-گالیوم-آرسناید، تمامی اتم ها به طور کامل به همسایه هایشان زنجیر شده اند و هیچ فضایی برای الکترون های آزاد جهت هدایت جریان الکتریکی باقی نگذاشته اند. در ماده دوپینگ شده، اتم های اضافی این تعادل را با اضافه کردن الکترون های آزاد اضافی و یا با ایجاد حفره ها به هم میزنند. هر کدام از این تغییرات باعث می شود که ماده رسانایی بیشتری به دست آورد.

یک نیمه رسانا با الکترون های اضافی ماده نوع N نامگذاری می شود زیرا دارای ذرات اضافی با بار الکتریکی منفی است. در ماده نوع N الکترون های آزاد از حوزه با بار منفی با حوزه با بار مثبت حرکت می کند.

 

آپلود عکس

 

یک نیمه رسانا با حفره های اضافی ماده نوع P نامگذاری می شود زیرا دارای ذرات اضافی با بار الکتریکی مثبت است. الکترون ها می توانند از یک حفره به دیگری بپرند و از حوزه با بار منفی به حوزه با بار مثبت بروند. در نتیجه، این طور به نظر میرسد که حفره از حوزه با باز مثبت به حوزه با بار منفی جابه جا شده اند.

 

آپلود عکس

 

هر دیود از قسمتی با ماده نوع N و قسمتی با ماده نوع P تشکیل شده که به هم پیوسته اند و در انتهای هر سمت یک الکترود وجود دارد. این ترتیب قرار گرفتن مواد باعث می شود جریان الکتریکی فقط در یک جهت حرکت کند. وقتی هیچ ولتاژی به دیود اعمال نمی شود، الکترون های ماده نوع N در نزدیکی محل اتصال حفره های موجود در ماده نوع P را پر می کنند و یک ناحیه تخلیه بوجود می آورند. در ناحیه تخلیه ماده نیمه رسانا به حالت عایق اولیه اش باز میگردد و همه حفره هایش پر می شوند و هیچ الکترون آزادی نمی ماند و جریان الکتریکی برقرار نمی گردد.

برای رهایی از ناحیه تخلیه، باید الکترون ها از ناحیه N به ناحیه P بروند و حفره ها نیز در مسیر برعکس حرکت کنند، به این منظور باید سمت نوع N به قطب منفی و سمت نوع P به قطب مثبت وصل شوند. الکترون های آزاد سمت نوع N توسط الکترود منفی دفع و توسط الکترود مثبت جذب می شوند. حفره های ماده نوع P در مسیر برعکس حرکت می کنند. وقتی اختلاف ولتاژ بین دو طرف به اندازه کافی زیاد شود الکترون های داخل ناحیه تخلیه نیز از داخل حفره های خارج شده و آزادانه حرکت می کنند. ناحیه تخلیه ناپدید می شود و بار الکتریکی در دیود حرکت می کند.

چنانچه سمت نوع P را به قطب منفی و نوع N را به قطب مثبت وصل کنید، جریان در جهت برعکس جاری نخواهد شد. الکترون های منفی در سمت ماده نوع N جذب الکترود مثبت می شوند و حفره های ماده نوع P جذب الکترود مثبت می گردند و در نتیجه هیچ جریانی در محل اتصال برقرار نمی شود و ناحیه تخلیه بزرگ تر از پیش می گردد.

دیود چطور نور تولید می کند؟

 

آپلود عکس

 

نور شکلی از انرژی است که می تواند توسط اتم آزاد شود. نور از بسته های بسیار ریزی تشکیل شده است که انرژی و تکانه دارند اما جرم ندارند. این ذره های که فوتون نامیده می شوند واحدهای پایه تشکیل دهنده نور هستند.

فوتون ها در نتیجه حرکت الکترون ها آزاد می شوند. در یک اتم، الکترون ها در اوربیتال هایی در اطراف هسته حرکت می کنند. الکترون ها در اوربیتال های مختلف مقدار انرژی های متفاوتی دارند. الکترون های که در اوربیتال های دورتر از هسته حرکت می کنند انرژی بیشتری دارند.

برای آنکه الکترون بتواند از یک لایه به لایه دیگری که انرژی بالاتری دارد برود باید از جایی انرژی اش تامین شود. اما اگر از یک اوربیتال بالایی به یک اوربیتال پایین تر برود انرژی آزاد می کند. این انرژی به شکل فوتون آزاد می شود. هر چه تغییر انرژی بین لایه های اوربیتال بیشتر باشد، فوتون آزاد شده دارای انرژی بیشتری خواهد بود که با فرکانس بالاتر توصیف می شود.

همانطور که پیشتر دیدیم الکترون های آزادی که در دیود حرکت می کنند می توانند به داخل حفره ها بیفتند. این به معنی رفتن به یک اوربیتال پایینتر و در نتیجه آزاد کردن انرژی به شکل فوتون می باشد. این اتفاق در همه دیودها رخ می دهد اما فوتون ها فقط در برخی مواد و آلیاژهای خاص قابل دیدن هستند. به عنوان مثال اتم های دیود سیلیکونی استاندارد نوعی مرتب شده اند که الکترون در فاصله های کوتاهی حرکت می کند و درنتیجه فرکانس فوتون ها آنقدر کم است که با چشم قابل دیدن هستند. فرکانس آنها در قسمت مادون قرمز طیف نوری هستند و برای کنترل از راه دور ها بهترین گزینه اند.

دیودهای نور افشان قابل دیدن (VLED) مانند آنهایی که در ساعت های دیجیتال وجود دارند از موادی ساخته می شوند که فاصله بین نوار رسانایی و اوربیتال های پایینی بزرگ تر است و از آن جایی که این فاصله با فرکانس فوتون نسبت مستقیم دارد در نتیجه فرکانس فوتون بیشتر می شود. به عبارت دیگر این فاصله رنگ نور تابیده شده از ال ای دی را تعیین می کند. بسته به ماده ای که در ساخت آنها به کار می رود رنگ ال ای دی ها از مادون قرمز تا ماورای بنفش تغییر می کند.

 

 


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 1:27 | نویسنده : امین |

آپلود عکس

اما مشکل داغ شدن لپ‌تاپ‌ها چیزی غیر از باتری های خراب بود. منفجر شدن برخی لپ‌تاپ‌ها، سوختن پای افراد و حتی خراب شدن هارد دیسک ها به علت گرمای بیش از حد، از مشکلاتی بود که همچنان وجود داشت.

 

اما اگر ایراد از باتری ها نیست، چه عاملی لپ‌تاپ‌ها را تا این حد داغ می کند؟

حتما متوجه گرم شدن همه دستگاه های الکترونیکی شده‌اید، برای مثال بعد از تماشای یک فیلم می توانید دمای دستگاه پخش دی وی دی خود را حس کنید. همه دستگاه های الکترونیکی در حین کار گرما تولید می کنند و لپ‌تاپ‌ شما هم از این قاعده مستثنی نیست.

می خواهیم بدانیم چرا لپ‌تاپ‌ها تا این حد داغ می شوند و چه راهکارهایی برای حل این مشکل وجود دارد. دو علت اصلی برای داغ شدن لپ‌تاپ‌ها در مقایسه‌ با کامپیوترهای خانگی وجود دارد. اول اینکه لپ‌تاپ کوچکتر است و به تبع قطعاتش هم به هم نزدیکتر. در نتیجه فضای کافی برای عبور حرارت وجود ندارد. علت دوم قدرت پردازشگر(CPU) است، سیستم عامل ها برای اجرا به قدرت زیادی از پردازشگر نیاز دارند که این خود باعث تولید گرما می شود. البته سازندگان نیز این موضوع را می‌دانند و برای همین از راه های مختلفی استفاده کرده‌اند؛ مانند فن‌ها، صفحه‌های آلومینیوم برای انتقال حرارت و شیارهایی که برای عبور هوا طراحی شده‌اند. اما گاهی همه اینها هم کافی نیست. درست کار نکردن فن یا ایرادهایی از این دست می‌تواند لپ‌تاپ‌ را داغ کند. در ادامه به برخی راهکارها برای رفع این مشکل می‌پردازیم.


موضوعات مرتبط: سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:خنک کردن لب تاپ, | 23:37 | نویسنده : امین |
جوراب‌های سنسوری برای از بین بردن آسیب‌های وارد بر پای بیماران دیابتی

حتما شنیده یا دیده‌اید که افراد مبتلا به دیابت احتمالا در پای خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند. این مشکل معمولا به صورت عدم وجود حس در پا دیده می‌شود که منجر به زخم فشارهای مزمن شده که این زخم‌ها به نوبه‌ی خود باعث قطع عضو انگشتان پا یا کف پا خواهند شد. درحالیکه استفاده از کشف‌های تشخیص فشار یکی از شیوه‌های درمانی خوب به شمار می‌رود، موسسه‌ی آلمانی فرانهوفر ادعای تولید جوراب‌های تشخیص فشاری را کرده که به شیوه‌ی بهتری عمل می‌کنند.

هر جوراب آزمایشی ایجاد شده از سوی این موسسه از دو لایه‌ی پارچه‌ی نخی/ترکیبی رطوبت‌دار و دارای روزنه‌های تنفس تشکیل شده که در میان آنها یک غشای سیلیکونی کشیدنی وجود دارد. هر دو طرف این غشا با درمجموع 40 الکترود انعطاف‌پذیر دی‌الکتریک ساخته شده از گرافیت یا دوده، پوشیده شده است. یک ماژول الکترونیک به انتهای هر جوراب متصل است.

با اعمال فشار به یک ناحیه از پا، سیلیکون آن ناحیه فشرده شده و باریک‌تر می‌شود، در نتیجه سطح افزایش می‌یابد. این عمل موجب افزایش ظرفیت الکتریکی در آن ناحیه می‌شود. با رشته‌های رسانای متصل به سنسورها در آن بخش از جوراب، ماژول الکترونیکی این تغییر را تشخیص داده و به کاربر به صورت ارسال وایرلس یک آلارم به دستگاه موبایل، هشدار می‌دهد.

سنسورها در کف، پاشنه، قوزک و بالای پا قرار دارند. بر اساس اعلام فرانهوفر، این ترتیب موجب خواندن اطلاعات در سه بعد می‌شود. نسخه‌ی نهایی این جوراب قابل شستشو بوده، و ماژول الکترونیکی آن به صورت موقت قابل درآوردن توسط کاربر است. هدف فرانهوفر در این است که از این جوراب نه فقط افراد دیابتی استفاده کنند، بلکه قابل کاربرد توسط افرادی مانند ورزشکارانی که باید نحوه‌ی دویدن و موقعیت‌های پایشان تحلیل شود، باشد. برآورد شد که این جوراب‌ها دارای هزینه‌ی حدود 250 یورو (حدود 280 دلار) خواهند بود.

 

 

 


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 22:45 | نویسنده : احسان |

 

62 محافظت از پرندگان با شيشه‌هاي تار عنكبوتي

محققان با الهام از تار عنکبوت شیشه مخصوصی طراحی کره‌اند که می‌تواند با انعکاس نور فرابنفش خورشید از برخورد پرندگان با شیشه پیشگیری کند. تار عنکبوت قادر به بازتابش اشعه فرابنفش خورشید است که از لانه حشره در مقابل حمله پرندگان محافظت می کند و همین مساله ایده‌ای برای طراحی و ساخت شیشه تار عنکبوتی توسط شرکت آلمانی Arnold Glas شد. کار طراحی و تولید این شیشه که از تار عنکبوت الهام گرفته شده است، چندین سال به طول انجامید و محققان پوشش های مختلفی را مورد آزمایش قرار دادند که در نتیجه شیشه تولید شده با پوشش Mikado مورد تأیید کارشناسان قرار گرفت. شیشه Ornilux برای چشم انسان کاملا معمولی است، اما در چشم پرندگان به صورت ساختار تار عنکبوتی دیده می شود. این شیشه در یک تونل پرواز در یکی از مناطق طبیعی مورد آزمایش قرار گرفت. در این آزمایش پرندگان در دو محوطه که با شیشه Ornilux و شیشه معمولی پوشیده شده بود به پرواز درآمدند. برای پیشگیری از برخورد و آسیب دیدگی پرندگان یک تور محافظ در جلوی شیشه ها نصب شدند. نتایج آزمایش‌ها نشان می دهد، شیشه تار عنکبوتی باعث کاهش ۶۶ تا ۶۸ درصدی برخورد پرندگان با شیشه در مقایسه با شیشه های معمولی می شود. از این نوع شیشه در مرکز حیات وحش کانادا، باغ وحش آلمان و ساختمان راه آهن کوهستانی اتریش استفاده می شود و مسوولان حیات وحش در جزیره «لیندسفارن» در شمال شرق انگلیس برای نخستین بار از این نوع شیشه برای برج تفریحی این منطقه استفاده کردند. این جزیره در برخی فصول سال میزبان بیش از ۳۰۰ گونه مختلف پرنده است و وجود یک برج بر بالای تپه برای مشاهده نمای زیبای حیات وحش این منطقه موجب برخورد پرندگان با شیشه های ساختمان می شود.


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:36 | نویسنده : احسان |

کشور کانادا حرفی برای گفتن در صنعت خودروسازی ندارد. اما به تازگی فعالیت‌هایی را در زمینه خودروهای الکتریکی آغاز کرده است.

کانادا یک خودرو الکتریکی می سازد!

شرکت داباک موتورز کانادا به تازگی یک خودرو الکتریکی کانسپت را به نام تام‌هاوک معرفی کرده است. پیش از این تام‌هاوک را به عنوان یک موشک می‌شناختیم. این خودرو که با ظاهر خودروهای سوپراسپرت طراحی شده یک کوپه چهار نفره است و بدنه آن از آلومینیوم و کامپوزیت ساخته شده است. این خودرو در بخش پیشرانه خود از تکنولوژی تسلا استفاده می‌کند. موتور الکتریکی این خودرو آن را در مدت زمان ۳٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر رسانده و نهایت سرعت آن نیز ۲۲۵ کیلومتر است. با هر بار شارژ هم ۴۴۲ کیلومتر را طی می‌کند.


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:36 | نویسنده : احسان |

63 صندلي چرخدار معلولان كه با فرمان مغز حركت مي‌كند!

تیمی متشکل از پدر و پسر دست به ساخت یک صندلی چرخدار هوشمند زده‌اند که به افراد دچار ناتوانی‌های جسمی اجازه می‌دهد با کنترل ذهنی به آسانی با صندلی خود در اطراف حرکت کنند.پروفسور هانگ نگوین، رئیس دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات دانشگاه سیدنی به همراه پسر خود جردن که در حال تکمیل پایان‌نامه دکترای خود در رشته مهندسی زیست پزشکی است، دست به ساخت این صندلی چرخدار هوشمند موسوم به « TIM(دستگاه هوشمند کنترل ذهنی)» زده‌ است.این صندلی چرخدار با استفاده از الکترودها برای شناسایی امواج ذهنی به چهار فرمان ابتدایی پاسخ می‌دهند. برای حرکت به جلو، کاربر باید یک مکعب روبیک در حال حرکت را تصور کرده، برای حرکت به چپ باید نوشتن یک نامه و برای حرکت به راست چند حالت ریاضی پایه را در ذهن بیاورد و در نهایت برای توقف باید چشمان خود را ببندد.جردن هفت سال پیش در یک تصادف رانندگی به طور موقت فلج شده بود اگرچه توانست به سرعت بهبود یابد، اما این تجربه وی را با احساس محدودیت استقلال و حرکت آشنا کرد.این جوان ۲۷ ساله تحقیقات خود را بر روی این صندلی چرخدار هوشمند به عنوان بخشی از پایان‌نامه خود آغاز کرد و موفق به کسب یک بورسیه برای ادامه این پژوهش شده است.این دستگاه می‌تواند به افرادی که قادر به استفاده از صندلیهای چرخدار کنونی و گزینه‌های کنترل آن برخوردار نبوده، این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به دست و تنها با قدرت فکر بطور مستقل حرکت کنند. کما اینکه این دستگاه قادر به احساس محیط اطراف خود بوده و یک کمک گردش امن را در جریان حرکت ارائه می‌کند.

این محققان در تلاش برای ارائه این صندلی چرخدار به بازار در سه سال آینده هستند.


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:35 | نویسنده : احسان |

دانشمندان هلندی نوعی پیاده‌رو را برای جاده‌ها ابداع کرده‌اند که قادر است دود و مه را مصرف کرده و کیفیت هوا را ارتقا دهد.

محققان دانشگاه فناوری آیندهوون یک بلوک را در شهر هنگلو هلند با روکش‌هایی پوشاندند که با اکسید تیتانیوم افشانه می‌شوند.این ترکیب قادر است آلاینده‌ها را از هوا برطرف کرده و آن‌ها را به مواد شیمیایی کمتر مضر تبدیل کند.این پوشش خیابانی جدید که «پیاده‌رو فتوکاتالیستی» نام گرفته، آلاینده اکسید نیتروژن را تا ۴۵ درصد در شرایط آب و هوایی ایده‌آل کاهش می‌دهد.اکسیدهای نیتروژن توسط خودروها و نیروگاه‌های برق تولید می‌شوند و با دیگر ترکیبات موجود در جو برای تشکیل مه و دود واکنش نشان می‌دهند.به گفته دیوید براون، رهبر ارشد این تحقیق، تحقیقات انجام‌شده پتانسل سطوح از لحاظ ‌شیمیایی مهندسی‌شده را برای ارتقا بیشتر کیفیت زندگی به ویژه در نواحی شهری اصلی نشان می‌دهد که در آن انتشارات ترافیکی در سطح بالایی است.


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:33 | نویسنده : احسان |

یک شرکت انگلیسی از یک دست پروتزی جدید رونمایی کرده که توسط یک برنامه تلفن همراه هوشمند قابل کنترل است.

4 1285 ساخت دست مصنوعی با قابلیت کنترل تلفنی!

شرکت «Touch Bionics» اعلام کرد که محصول فوق انقلابی«i-limb» آن با یک برنامه جدید «biosim» کنترل می‌شود.این برنامه که با جدیدترین محصولات اپل تطبیق‌پذیراست برای دستیابی سریع کاربران این دستهای مصنوعی به ۱۴ الگوی حرکتی و گرفتن طرحی شده است.این محصول برخلاف سایر پروتزهای رایج، به ارائه پنج انگشت کارا شامل انگشت شست با قابلیت گردش کامل به منظور ارتقاء مهارت پرداخته است.سازندگان این دستاورد را یک پیشرفت چشمگیر در فناوری i-limb خود خوانده‌اند.قدرت گردش انگشت شست به طور مستقیم توسط علائم عضله کاربر یا به طور خودکار به عنوان بخشی از الگوی حالت از پیش تعیین شده قابل کنترل است.گزینه جدید «گرفتن سریع» از برنامه کنترلی تلفن همراه biosim به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور خودکار ۲۴ الگوی مختلف حرکت دست را بر روی پروتز خود با یک فشار بر روی نمایشگر فعال کنند.شرکت Touch Bionics در ماه ژانویه از دستیابی به ۱۰ میلیون پوند فروش سالیانه برای اولین بار خبر داده بود. طبق گزارش‌های این شرکت همچنین درآمد آن در سال ۲۰۱۲ پس از توسعه خطوط تولید تا ۱۷ درصد افزایش داشت.این توسعه شامل راه‌اندازی دست پروتزی « i-limbفوق‌العاده» و ارتقایی برای راه‌حل رقمی آن برای افراد فاقد انگشت بوده است.


موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:33 | نویسنده : احسان |

ربونات از نظر قدرت، از ربات های چالاک و ماهر قبلی که شبیه انسان بودند پیشی گرفت؛ اما بدلیل رعایت ایمنی، بهتر است که فعلاً در کنار انسانها کار کند. این ربات می تواند اشیا 20 پوندی را با دستانش بالا برده و در فاصله نزدیک یا دور از بدنش نگه دارد. این مقدار حدود چهار برابر سنگین تر از مقداری است که سایر رباتهای ماهر قبلی نگه می داشتند.

اولین ربات انسان نما در فضا

ربونات 2، اولین ربات انسان نماست که حتی به فضا هم رفته است. آن از طریق فضاپیمای اکتشافی شاتل به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شده است. این ربات، یک ربات ماهر و چالاک بوده که توسط مهندسان ناسا و جنرال موتورز طراحی شده است و در حال انجام اولین ماموریت خود به سر می برد. صدایی مسلسل وار از این ربات تکرار می شود که می گوید: من در فضا هستم! سلام کیهان!

وزن این ربات بیش از 300 پوند بوده و از آلومینیوم و فولاد ساخته شده است و می تواند تا 20 پوند را با هر یک از دستانش بلند کند. هزینه ساخت آن بالغ بر 2.5 میلیون دلار بوده و دارای 38 پردازشگر کامپیوتری است. کریس وردیین ,یکی از مهندسین الکترونیک در پروژه ربونات ناسا، به دنیای کامپیوتر گفت:" فضانوردان و هیات اعزامی به فضا نیازمندند که با این ربات احساس راحتی کنند و این اولین ربات شبیه انسان در فضاست. من تصور می کنم آن در شروع کارش می تواند بسیار ترسناک باشد. اگر شما فیلمی درباره رباتها دیده باشید می توانید این طور حس کنید که آن واقعاً ترسناک است."

 

 


موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:رباتیک, | 15:32 | نویسنده : احسان |

زمان هایی در تاریخ بود که حتی ساده ترین چیز هایی که هم اکنون اطرافمان مشاهده میکنیم یک رویا تلقی میشد. 10 سال پیش کسی از تلفن همراه استفاده نمیکرد، یا اگر با هزینه های فراوان آن را خریداری مینمود، با جثه بزرگ و سنگین آن مواجه میشد، اما اکنون بهترین گجت ها را میتوان در جیب هر فردی یافت.در سال های نه چندان دور فیلم هایی در سینما دیده میشد که عده ای میتوانستند یک تصویر سه بعدی از محلی را به نمایش در بیاورند. در بیشتر موارد این تصاویر قابل لمس و سه بعدی نبودند و یک تصویر شناور بودند. شما هم حتما دوست دارید که این تجربه را به صورت سه بعدی داشته باشید.

 

h85zri82hpuphkzn52wl.jpg

inFORM چیست؟

inFORM یک صفحه نمایش پویا است که میتواند تصایر سه بعدی را برای شما به نمایش در بیاورد، بنابراین کاربران میتوانند با اطلاعات دیجیتال به صورت ملموس ارتباط برقرار کنند. inFORM همچنین میتواند با محیط فیزیکی اطراف خود نیز ارتباط برقرار کند، برای مثال جسمی که بر روی این سطح حرکت میکند. شرکت کنندگان در یک کنفرانس ویدوئی میتوانند به صورت فیزیکی نمایش داده شوند که به آن ها قدرت حضور از راه دور و همچنین برقراری ارتباط را به صورت فیزیکی به انها میدهد.این صفحه نمایش پویا توسط متخصصان دانشگاه MIT امریکا ساخته شده است.

 

9yf12om583rzxc7crivz.png

این گروه در حال حاضر در حال کاوش بروی حوزه های نرم افزاری برای استفاده در inFORM هستند. یکی از زمینه هایی که این گروه بر روی آن کار میکنند داده های جغرافیایی ، مانند نقشه ها، GIS ، مدل زمینی و مدل های معماری است. برنامه ریزان شهری و معماران میتوانند مدل سه بعدی از طراحی خود را برای درک بهتر مشاهده نمایند، به اشتراک بگذارند و در مورد طرح مورد نظر به بحث و گفتگو بنشینند.علاوه بر این، inFORM به طراحان این اجازه را میدهد که از مدل خود یک نمونه را بدون نیاز به چاپ سه بعدی (در رزولوشن های پایین) در اختیار داشته باشند.در نهایت، از این صفحه میتوان در تصویر برداری پزشکی همانند  CT scan استفده کرد. تصویر را به صورت سه بعدی مشاهده کرد و با آن تعامل داشت.

 

مشاهده ویدئو

 

دانلود با کیفیت HD

 

منبع : MIT


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:الکترونیک, | 15:31 | نویسنده : احسان |

سیستم این دستگاه شبیه به ماشین های مخصوص حرکت روی برف است. این ماشین مجهز به موتورهای الکتریکی قوی است و میتواند روی برف و گٍل حرکت کند. همچنین مجهز به تکنولوژی سوخت سلول های هیدروژنی می باشد.

 

حرکت پرشتاب روی برف و گل
 
 
برای مشاهده ادامه تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید!

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:تکنولوژی نو, | 15:30 | نویسنده : احسان |

امروزه موس يكي از ضرورترين ابزار هاي ورودي براي كامپيوترهاي مدرن است اما خيلي سال قبل كامپيوترها نه موسي داشتند و نه يك رابط كاربري گرافيكي (gui) ‏, جالب است بدانيد داده ها تنها توسط فرمان ها و دستورات نوشتاري به وسيله ي كيبورد وارد مي شدند .

 

مختصري بر تاريخچه ي موس
 
موس در سال 1964 توسط داگلاس انجلبرت (Douglas Engelbart) كه شامل بدنه ي چوبي و برد مدار و دو چرخ فلزي كه در تماس با سطح بود اختراع شد .
هشت سال بعد (1972) بيل (Bill english) طراحي موس ها را تا حد موس هاي توپي كه همه ي ما آن ها را مي شناسيم گسترش داد . توپ چرخان جايگزين چرخ هاي دو بعدي شد كه براي حركت اشاره گر در جهات مختلف كنترل مناسب تري داشت .
 

first moused

 

توپ در بالاي خود با دو غلطك در تماس بود كه اين غلطك ها با تشخيص مقدار و جهت و سرعت حركت آن را به پالس هاي الكتريكي تبديل مي كردند كه به عنوان ورودي به سيستم ارسال مي شد .درآن زمان بيل در زيراكس پارك (مركز تحقيقات پالوآلتو ) بر روي گسترش كامپيوتر هاي مدرن كار مي كرد و موس  بخشي از توسعه ي آن ها براي نخستين ميني كامپيوتر هايي شد كه رابط كاربري گرافيكي ارائه مي دادند .

 

alto mouse

 

هست سال بعد از آن مي توانست واقعه ي ديگري رخ دهد , ‌ بله دقيقا در سال 1980 موس هاي نوري گسترش پيدا كردند .
با وجود گران تمام شدن موس هاي نوري , حذف شدن توپي كه همواره كثيف شدن آن با گرد و غبار اطراف دسكتپ باعث كندي كار او مي شد خوشايند بود .
اما با بهينه تر شدن موس هاي نوري و افزايش قدرت پردازش ميكروكنترلر ها موس هاي نوري مقرون به صرفه تر شده و در حوالي سال 1998 به كلي جايگزين بال موس ها شدند .اما ما امروزه با انواع مختلف موس و تاچ پد ها روبرو مي شويم و هنوز هم منتظر مدل هاي بعدي اين تكنولوژي هستيم .

 

 

موضوعات مرتبط: سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:سخت افزار, | 15:28 | نویسنده : احسان |

این کامپیوتر در ابتدا به نظر یک دستگاه بسیار ساده است اما تمامی امکانات یک کامپیوتر کامل را در اختیار دارد و می تواند در هر نقطه ای که یک سطح شیشه ای وجود داشته باشد کار کند. کامپیوترهای شخصی این روزها بیشتر به لپ تاپ های مختلف تبدیل شده اند و هر کسی دستگاه مخصوص به خودش را دارد اما این دستگاه ها در آینده چه شکلی خواهند بود؟ به تازگی طرحی از یک مهندس کامپیوتر به نام “جیکوب زاهور” ارائه شده است که به نظر می تواند طرحی از کامپیوترهای آینده ای باشد که در هر خانه ای از آن ها استفاده می شود.

 

نسل آینده کامپیوترهای شخصی + تصاویر
 

این کامپیوتر در ابتدا به نظر یک دستگاه بسیار ساده است اما تمامی امکانات یک کامپیوتر کامل را در اختیار دارد و می تواند در هر نقطه ای که یک سطح شیشه ای وجود داشته باشد کار کند.برای استفاده از این دستگاه تنها کافی است آن را روشن کنید و روی یک میز قرار دهید سپس تصویر روی شیشه افتاده و با استفاده از حسگرهایی که روی این تصویر قرار دارد می توانید کارتان را انجام دهید.

 

 

این دستگاه همچنین اندازه بسیار کوچکی دارد و باعث می شود تا قابلیت حمل کردن آن بسیار ساده باشد و از همین رو می تواند ای لپ تاپ های امروزی را نیز بگیرد.این مهندس تا به حال طرح های بسیاری برای کامپیوترهای مختلف ارائه کرده است ولی این طرح می تواند در آینده جای پیشرفت بسیاری داشته باشد چراکه هم اندازه کوچکی و هم کارایی بالایی دارد.

 

 

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:سخت افزار, | 15:8 | نویسنده : احسان |
جهان امروز به طور کامل به ربات ها وابسته است تصاویر زیبا از ربات های عجیب و کاربردی که در کارهای روزمره به ما کمک می کنند و با سرعت زیاد در حال شبیه شدن به انسان ها از نظر ظاهر و حتی هوش هستند.
در این بخش قصد داریم تصاویری جالب از عجیب ترین ربات های جهان را به شما معرفی کنیم...
 
تصاویر دیدنی و جالب ازعجیب ترین ربات های جهان
 
بقیه تصاویر در ادامه مطلب!!

موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:رباتیک, | 15:7 | نویسنده : احسان |

 

 

یکی از محدودیت های همیشگی معلولان استفاده از ویلچر هایی است که فقط در مسیر های صاف و بدون مانع میتوانند حرکت کنند. اما این ویلچر که توسط سیون پیرس طراحی و ساخته شده است را میتوان به کوه و بیابان هم برد

این ویلچر خارق العاده و پر قدرت به معلولان اجازه میدهد تا با آن به گشت و گذار در دشت ها و تپه ها بپردازند بدون اینکه به کسی محتاج باشند. نام این ویلچر هکسهاگ است.


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:تکنولوژی نو, | 15:3 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز