ارتقای ماوس جادویی و کیبورد وایرلس اپل

اپل چندین سال است که لوازم جانبی کیبورد وایرلس و ماوس جادویی خود را آپدیت نکرده است، اما ظاهرا این کمپانی نسخه‌های ارتقایافته‌ی این لوازم جانبی را در راه دارد.

دستگاه‌های جدید از بلوتوث 4.2 به همراه بلوتوث LE برای بهره‌وری بهتر از انرژی استفاده می‌کنند، همچنین ارتقای بلوتوث آنها به معنای ایمنی بیشتر برای این دستگاه‌های وایرلس می‌باشد.

با این حال بزرگ‌ترین تغییر، در بخش باتری دیده می‌شود. در این دستگاه‌ها به جای استفاده از باتری‌های AA، یک پک قدرت تعبیه شده وجود دارد که قابل شارژ از طریق پورت USB در صورت نیاز می‌باشد.

از آنجایی که iMacهای جدید قرار است از ماه بعدی عرضه شوند، ممکن است این لوازم جانبی نیز در همان زمان ارائه شوند.

منبع : t3.com


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 23:6 | نویسنده : احسان |

مینی‌کامپیوتر Endless PC برای بازار کشورهای در حال توسعه

Endless یک طرح مینی‌کامپیوتر به شمار می‌رود که بر ایده‌ی تبدیل تلویزیون کاربران به یک کامپیوتر کاملا عملکردی استوار است. این طرح دارای یک سیستم عامل اختصاصی بوده و با کتابخانه‌ای از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که قابل اجرا در هر دو حالت آنلاین و آفلاین هستند، ارائه خواهد شد.

این کامپیوتر کوچک و رنگی بر اساس یک پردازنده‌ی دوهسته‌ای و کم تکنولوژی Intel Celeron به همراه دو گیگابایت رم اجرا می‌شود. از آنجایی که این کامپیوتر برای کشورهای درحال توسعه طراحی شده، قابلیت‌های آفلاین را در اولویت قرار داده است و بیش از صد اپلیکیشن برای آن آماده شده است. سیستم‌عامل اختصاصی این دستگاه که از سوی کمپانی سازنده Endless OS نامیده می‌شود، نیاز به آموزش خاصی برای استفاده ندارد. این سیستم‌عامل درست مانند سیستم‌عامل‌های اسمارت‌فون‌ها می‌باشد.

این سیستم از طریق پورت‌های HDMI یا VGA قابل اتصال به نمایشگرها می‌باشد و در سه نوع ارائه می‌شود. دستگاه قابل پیکربندی در 32 گیگابایت حافظه‌ی فلاش یا 500 گیگابایت HDD است. نوع 500 گیگابایتی ارائه‌ دهنده‌ی اتصالات وای-فای و بلوتوث و اسپیکر به عنوان ویژگی‌های استاندارد می‌باشد، اما در مدل با ظرفیت کمتر این ویژگی‌ها به صورت اختیاری عرضه می‌شوند. تمامی پیکربندی‌ها دارای یک پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0، Gigabit LAN و جک صوتی 3.5mm هستند.

کمپانی سازنده با استفاده از بودجه‌ی کسب شده برای ساخت این دستگاه در کمیپن‌های حمایتی، قصد ارائه‌ی اولین دستگاه‌ها را به اولین بازارها در مکزیک و گواتمالا دارد، قبل از آنکه محصول خود را به اغلب بخش‌های امریکای لاتین عرضه کند.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : شنبه 2 خرداد 1394برچسب:کامپیوتر, | 20:0 | نویسنده : احسان |

منبع تغذیه (Power Supply) یکی از عناصر حیاتی درکامپیوتراست. فعالیت سایر عناصر به عملکرد منبع تغذیه بستگی دارد. منبع تغذیه تامین کننده جریان الکتریسیته مورد نیاز هر یک از عناصر سخت افزازی است . بدون وجود منبع تغذیه ، کامپیوتر مشابه جعبه ای مملو از فلز و پلاستیک خواهد بود. منبع تغذیه جریان AC ( Alternating Current) را  به جریان  DC ( Direct Current ) تبدیل می کند.

 


موضوعات مرتبط: کامپیوتر ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:, | 1:43 | نویسنده : امین |

این روزها دو واژه Wi-Fi و Wireless زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از کاربران هنگام خرید موبایل و مودم ADSL با آنها مواجه می شوند.

اتصال به اینترنت به دو صورت با سیم و بی سیم انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.
 
 اتصال باسیم
 
انواع اتصال با سیم،ADSL، کابل، و فیبر نوری می‌باشد. این نوع اتصال به اینترنت هم ارزان است و هم پرسرعت و غالبا در مکانهایی که امکان اتصال تجهیزات به وسیله‌ سیم به سرویس دهنده‌ اینترنت وجود دارد مانند خانه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.  
 
اتصال بدون سیم

 
این نوع اتصال در مکان های دور افتاده که امکان اتصال باسیم وجود ندارد استفاده می شود که در آن سرعت کمتر و محدودیت هایی نسبت به اتصال باسیم وجود دارد ولی در جایی که امکان اتصال باسیم نیست ممکن است بهترین راه همین باشد.
 
اینترنت بی سیم از سیگنال های تلفن همراه برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند و در دستگاه های قابل حمل استفاده می‌شود،همچنین فناوری های مختلفی در این نوع اتصال استفاده می شود که با نام های 3G و 4G یا اینترنت نسل سوم و چهارم شناخته می شوند. این نوع اتصال به اینترنت نسبت به اتصال با سیم، کندتر و گران‌تر است.

آپلود عکس



 وای-فای (Wi-Fi)

 
 وای- فای، مخفف عبارت Wireless Fidelity است و کارکرد آن مانند Bluetooth  است یا به عبارت بهتر یکی از استانداردهای Bluetooth به شمار می آید.
 
گفتنی است این نوع ارتباط  برای کاربران جذابیت بیشتری دارد چرا که بر پایه اینترنت بی سیم کار می کند و موجب می شود تا کاربران بتوانند در هر مکانی از طریق Laptop به اینترنت متصل شوند.  
 
به عبارت دیگر  Wi-Fi  فناوری شبکه بیسیم است که برای اتصال رایانه ها و دستگاه های دیجیتالی از آن استفاده می‌شود.
 
در قدیم تنها راه اتصال رایانه ها به یکدیگر استفاده از کابل شبکه بود که علاوه بر زحمات زیاد، محدودیت های فیزیکی زیادی برای کاربران ایجاد می کرد اما به وسیله‌ فناوری Wi-Fi می توان رایانه ها و دیگر دستگاه های دیجیتالی، مثل تلفن همراه، تبلت، دوربین دیجیتال، تلویزیون، چاپگر، و … را بدون سیم به یکدیگر متصل کرد و یک شبکه بی سیم ایجاد کرد.
 
برای ایجاد یک شبکه Wi-Fi غالبا از دستگاهی به نام Router استفاده می شود.اگر Router به اینترنت متصل شود می تواند اتصال اینترنت را در شبکه ای که خود ایجاد کرده به اشتراک بگذارد و دیگر دستگاه ها را نیز به اینترنت متصل کند.
 
اما نکته ای که در این قسمت قابل توجه است این است که مدیریت شبکه ای که توسط Router ایجاد می‌شود در دست صاحب دستگاه است و او می تواند برای اتصال به شبکه رمز تعیین کند و یا تنها به دستگاه های خاصی اجازه دسترسی به شبکه‌ را بدهد.
 
Wireless
 
 Wireless تکنولوژی ارتباطی است که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز، به جای سیم و کابل، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.
 
از جمله این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.
 
تکنولوژی Wireless به کاربر این امکان را می دهد تا با استفاده از دستگاه های متفاوت، بدون نیاز به سیم یا کابل و حتی در حال حرکت از امکانات مختلف استفاده کند.
 
شما می توانید ایمیل های خود را بررسی کنید، اجناس مورد نیاز را خریداری کنید و یا حتی برنامه تلویزیون مورد علاقه خود را تماشا کنید. حتی بسیاری از کارها از جمله مراقبت های پزشکی به تجهیزات Wireless نیاز دارند.
 
امکانات Wireless به شما کمک می کند تا تمامی کارهای خود را در حال حرکت به سادگی به روز رسانی کنید. تکنولوژیWireless هر روزه در حال گسترش است تا بتواند علاوه بر کاهش هزینه ها، به شما امکان کار راحت تر در هنگام حرکت را نیز بدهد.
 

آپلود عکس



در مقایسه با شبکه های سیمی، هزینه نگهداری شبکه های Wireless  کمتر است. شما می توانید از شبکه های Wireless برای انتقال اطلاعات از روی دریاها، کوه ها و... استفاده کنید و این در حالی است که برای انجام کار مشابه توسط شبکه های سیمی، کاری مشکلی خواهد بود.
 
امروزه بیشتر اسمارت فون ها قابلیتی دارند که علاوه بر اینکه به اینترنت بی سیم از طریق شبکه موبایل متصل می‌شوند،می توانند تبدیل به Router شوند و اینترنت را توسط شبکه Wi-Fi با دستگاه‌های دیگر به اشتراک گذارند. این قابلیت را می‌توانید با نام های Wi-Fi Tethering یا Wi-Fi Hotspot در تلفن همراه خود تنظیم کنید.


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، کامپیوتر ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : جمعه 25 ارديبهشت 1394برچسب:, | 19:50 | نویسنده : امین |

آپلود عکس

اما مشکل داغ شدن لپ‌تاپ‌ها چیزی غیر از باتری های خراب بود. منفجر شدن برخی لپ‌تاپ‌ها، سوختن پای افراد و حتی خراب شدن هارد دیسک ها به علت گرمای بیش از حد، از مشکلاتی بود که همچنان وجود داشت.

 

اما اگر ایراد از باتری ها نیست، چه عاملی لپ‌تاپ‌ها را تا این حد داغ می کند؟

حتما متوجه گرم شدن همه دستگاه های الکترونیکی شده‌اید، برای مثال بعد از تماشای یک فیلم می توانید دمای دستگاه پخش دی وی دی خود را حس کنید. همه دستگاه های الکترونیکی در حین کار گرما تولید می کنند و لپ‌تاپ‌ شما هم از این قاعده مستثنی نیست.

می خواهیم بدانیم چرا لپ‌تاپ‌ها تا این حد داغ می شوند و چه راهکارهایی برای حل این مشکل وجود دارد. دو علت اصلی برای داغ شدن لپ‌تاپ‌ها در مقایسه‌ با کامپیوترهای خانگی وجود دارد. اول اینکه لپ‌تاپ کوچکتر است و به تبع قطعاتش هم به هم نزدیکتر. در نتیجه فضای کافی برای عبور حرارت وجود ندارد. علت دوم قدرت پردازشگر(CPU) است، سیستم عامل ها برای اجرا به قدرت زیادی از پردازشگر نیاز دارند که این خود باعث تولید گرما می شود. البته سازندگان نیز این موضوع را می‌دانند و برای همین از راه های مختلفی استفاده کرده‌اند؛ مانند فن‌ها، صفحه‌های آلومینیوم برای انتقال حرارت و شیارهایی که برای عبور هوا طراحی شده‌اند. اما گاهی همه اینها هم کافی نیست. درست کار نکردن فن یا ایرادهایی از این دست می‌تواند لپ‌تاپ‌ را داغ کند. در ادامه به برخی راهکارها برای رفع این مشکل می‌پردازیم.


موضوعات مرتبط: سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:خنک کردن لب تاپ, | 23:37 | نویسنده : امین |

امروزه موس يكي از ضرورترين ابزار هاي ورودي براي كامپيوترهاي مدرن است اما خيلي سال قبل كامپيوترها نه موسي داشتند و نه يك رابط كاربري گرافيكي (gui) ‏, جالب است بدانيد داده ها تنها توسط فرمان ها و دستورات نوشتاري به وسيله ي كيبورد وارد مي شدند .

 

مختصري بر تاريخچه ي موس
 
موس در سال 1964 توسط داگلاس انجلبرت (Douglas Engelbart) كه شامل بدنه ي چوبي و برد مدار و دو چرخ فلزي كه در تماس با سطح بود اختراع شد .
هشت سال بعد (1972) بيل (Bill english) طراحي موس ها را تا حد موس هاي توپي كه همه ي ما آن ها را مي شناسيم گسترش داد . توپ چرخان جايگزين چرخ هاي دو بعدي شد كه براي حركت اشاره گر در جهات مختلف كنترل مناسب تري داشت .
 

first moused

 

توپ در بالاي خود با دو غلطك در تماس بود كه اين غلطك ها با تشخيص مقدار و جهت و سرعت حركت آن را به پالس هاي الكتريكي تبديل مي كردند كه به عنوان ورودي به سيستم ارسال مي شد .درآن زمان بيل در زيراكس پارك (مركز تحقيقات پالوآلتو ) بر روي گسترش كامپيوتر هاي مدرن كار مي كرد و موس  بخشي از توسعه ي آن ها براي نخستين ميني كامپيوتر هايي شد كه رابط كاربري گرافيكي ارائه مي دادند .

 

alto mouse

 

هست سال بعد از آن مي توانست واقعه ي ديگري رخ دهد , ‌ بله دقيقا در سال 1980 موس هاي نوري گسترش پيدا كردند .
با وجود گران تمام شدن موس هاي نوري , حذف شدن توپي كه همواره كثيف شدن آن با گرد و غبار اطراف دسكتپ باعث كندي كار او مي شد خوشايند بود .
اما با بهينه تر شدن موس هاي نوري و افزايش قدرت پردازش ميكروكنترلر ها موس هاي نوري مقرون به صرفه تر شده و در حوالي سال 1998 به كلي جايگزين بال موس ها شدند .اما ما امروزه با انواع مختلف موس و تاچ پد ها روبرو مي شويم و هنوز هم منتظر مدل هاي بعدي اين تكنولوژي هستيم .

 

 

موضوعات مرتبط: سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:سخت افزار, | 15:28 | نویسنده : احسان |

این کامپیوتر در ابتدا به نظر یک دستگاه بسیار ساده است اما تمامی امکانات یک کامپیوتر کامل را در اختیار دارد و می تواند در هر نقطه ای که یک سطح شیشه ای وجود داشته باشد کار کند. کامپیوترهای شخصی این روزها بیشتر به لپ تاپ های مختلف تبدیل شده اند و هر کسی دستگاه مخصوص به خودش را دارد اما این دستگاه ها در آینده چه شکلی خواهند بود؟ به تازگی طرحی از یک مهندس کامپیوتر به نام “جیکوب زاهور” ارائه شده است که به نظر می تواند طرحی از کامپیوترهای آینده ای باشد که در هر خانه ای از آن ها استفاده می شود.

 

نسل آینده کامپیوترهای شخصی + تصاویر
 

این کامپیوتر در ابتدا به نظر یک دستگاه بسیار ساده است اما تمامی امکانات یک کامپیوتر کامل را در اختیار دارد و می تواند در هر نقطه ای که یک سطح شیشه ای وجود داشته باشد کار کند.برای استفاده از این دستگاه تنها کافی است آن را روشن کنید و روی یک میز قرار دهید سپس تصویر روی شیشه افتاده و با استفاده از حسگرهایی که روی این تصویر قرار دارد می توانید کارتان را انجام دهید.

 

 

این دستگاه همچنین اندازه بسیار کوچکی دارد و باعث می شود تا قابلیت حمل کردن آن بسیار ساده باشد و از همین رو می تواند ای لپ تاپ های امروزی را نیز بگیرد.این مهندس تا به حال طرح های بسیاری برای کامپیوترهای مختلف ارائه کرده است ولی این طرح می تواند در آینده جای پیشرفت بسیاری داشته باشد چراکه هم اندازه کوچکی و هم کارایی بالایی دارد.

 

 

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:سخت افزار, | 15:8 | نویسنده : احسان |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز