هیوندا از روبات پوشیدنی خود رونمایی کرد

کمپانی خودروسازی هیوندا از روبات اسکلتی جدیدی پرده برداشت که می توان آن را در زمینه های مختلفی همچون کاربردهای نظامی و یا خط تولید کارخانه ها مورد استفاده قرار داد
این روبات به گونه ای طراحی شده است که افراد می توانند آن را همانند لباس، بر تن کرده و از قدرت آن برای بلند کردن اجسام سنگینی حتی بیشتر از ۱۰۰ کیلوگرم بهره گیرند. حتی می توان اجسام سنگین را از پله ها و با کمترین فشاری به بدن بالا برد.

هیوندا در بیانیه ای در این خصوص عنوان کرد:”این روبات پوشیدنی برای کاربردهای تجاری مختلفی طراحی شده و توسط مهندسان این شرکت در دست توسعه است. همچنین می توان از این روبات برای تقویت قدرت و توان در افراد معلول و یا مسن که از توانایی کمی برای راه رفتن و یا انجام کارهای روزمره خود برخوردارند استفاده کرد.”


موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395برچسب:, | 21:14 | نویسنده : احسان |

کامپیوترهای کوانتومی برای اولین بار در دسترس عموم قرار گرفتند

انتظار می رود که با پیشرفت کامپیوترهای کوانتومی قدرت کامپیوترها به بالاترین درجه ی خود برسند. این مسئله را در نظر داشته باشید که پیچیدگی این تکنولوژی آنقدر بالاست که تنها شرکت ها و سازمان های قدرتمندی مانند گوگل و ناسا توانایی رویا پردازی و کار در این زمینه را دارند.

برای بسیاری از مردم کار با این کامپیوترها در حد رویا باقی خواهد ماند؛ اما یک لحظه صبر کنید. به نظر می رسد شرکت IBM قصد دارد رویای ما را به حقیقت تبدیل کند.

شرکت IBM در حال کار بر روی پروژه ای به نام پردازش کوانتومی است که به زودی قرار است یکی از کامپیوترهای کوانتومی خود را به طور رایگان در دسترس عموم قرار دهد. شما می توانید با آموزش هایی که شرکت IBM در اختیار شما قرار می دهد با این کامپیوترها کار کنید و از آن لذت ببرید.


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 19 ارديبهشت 1395برچسب:کامپیوتر کوانتومی, تازه های تکنولوژی, علم , بروز, | 11:28 | نویسنده : احسان |

اپل موزیک با ویژگی ها و طراحی جدید در WWDC معرفی می‌شود

در کنار نسخه جدید سیستم عامل iOS که این بار iOS 10 نام دارد قرار است اپل موزیک در نسخه بتا به فروش برسد. در نهایت این بروزرسانی به عنوان نسخه جدید سیستم عامل موبایل iOS پاییز امسال عرضه خواهد شد.

بنابر اعلام چند منبع مختلف، جزییاتی از این طراحی جدید منتشر شده است. بنابراین Apple Music قرار است به صورت کلی طراحی بسیار ساده تری با پس زمینه هایی به رنگ سفید و مشکی بیشتر دریافت کند. برای اینکه زمینه سفید و سیاه اپلکیشن خسته کننده هم نشوند، قرار است تصاویر رنگی آلبوم خواننده ها بخش بزرگی از این رابط کاربری جدید را در برگیرد. ظاهر آلبوم خوانندگان البته همچنان بدون تغییر باقی می ماند تا وابسته به رنگ کاور آلبوم خواننده تغییر رنگ دهد.

apple-music

اپل موزیک همچنین قرار است نمای میان بر بهتری را به وسیله ویژگی 3D Touch بدست آورد که اشتراک گذاری آهنگ ها را راحت تر کند. بخشی به نام For You که در این برنامه قرار دارد ظاهر ساده تر و بهتری برای تبلیغ هنرمندان و آلبوم های مختلف پیدا خواهد کرد اما الگوریتم آن تغییر نمی کند. در نسخه جدید همچنین تب New حذف خواهد شد و جایگزین آن قرار است تب دیگری با نام Browse جای گیرد که ظاهرا بهتر می تواند محتوای این بخش را مرتب کند.

تغییر دیگری که درباره نسخه جدید اپلیکیشن Apple Music قرار است مشاهده کنیم، پشتیبانی وسیع از متن (لیریک) آهنگ های مختلف است. همه این ویژگی های جدید به وسیله یک بروزرسانی کوچک برای آیتونز به مک نیز وارد می شوند.

منبع : zoomit.ir

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395برچسب:, | 11:48 | نویسنده : احسان |

مدیر اچ‌ تی‌ سی: فروش دستگاه های واقعیت مجازی در آینده از گوشی های هوشمند پیشی می‌گیرند

کمپانی اچ تی سی به تازگی دستگاه HTC Vive و گوشی جدید HTC 10 را به بازار عرضه کرده است.

وانگ سونگ چینگ، مدیر وایو در اچ تی سی چین، در خلال کنفرانسی در هفته گذشته، اعلام کرد که فروش دستگاه های واقعیت مجازی ، چهار سال دیگر، بیشتر از گوشی های هوشمند خواهد شد.

وانگ آینده تیره ای را برای گوشی های هوشمند پیش بینی می کند. به گفته او، فروش گوشی های هوشمند تنها ۹ سال پس از معرفی اولین آیفون، به اوج خود رسیده است.

وانگ اعلام کرد که فروش گوشی های هوشمند در سال جاری با کاهش همراه است و این شرایط را با کامپیوتر های شخصی مقایسه کرده که ۳۰ سال طول کشید تا به اوج فروش خود برسد و سپس شاهد کاهش فروش بوده است. این پایین آمدن عمر کاربردی دستگاه ها، باعث شده تا وانگ باور داشته باشد که هدست های واقعیت مجازی، در سال ۲۰۲۰ تبدیل به پرفروش ترین وسیله کامپیوتری می شوند.

این اظهارات توسط رئیس یک شرکت تولید کننده هدست های واقعیت مجازی، غافلگیر کننده نیست. اما وانگ سر سخت تر از اکثر آن ها است و نشانه آن صحبت های او در رابطه با کاهش فروش محصولات اچ تی سی است.

بعد از سال ۲۰۱۵ که سال فاجعه باری برای کمپانی اچ تی سی بود، حالا این کمپانی به دنبال به دست آوردن جایگاه خود در صنعت گوشی های هوشمند است. در رابطه با اچ تی سی 10، جدای از بحث قیمتی آن، نقد های مثبتی نوشته شده است. اما بدون توجه به فروش اچ تی سی 10، کمپانی اچ تی سی در حال کار روی واقعیت مجازی به عنوان بخش عمده پیشرفت آینده این شرکت است.

اچ تی سی وایو که با کمک کمپانی بازی سازی Valve ساخته شده است، در کنار Ocolus Rift و PSVR سونی، به عنوان یکی از برترین پلت فرم های واقعیت مجازی بدون استفاده از گوشی، شناخته می شود. فروش بالای این دستگاه باعث افزایش ارزش سهام اچ تی سی شد در حالی که این شرکت در سال ۲۰۱۵ دارای مشکلات متعددی بود.

اما آیا اچ تی سی به آرامی به سمت واقعیت مجازی به عنوان تولید اصلی خود، حرکت خواهد کرد؟ این اولین باری نخواهد بود که این کمپانی، تولیدات خود را تغییر می دهد. این شرکت در گذشته به عنوان فعالیت اصلی، جزو سازندگان کامپیوتر های شخصی بود.

شایعه شده بود که اچ تی سی، بخش مربوط به واقعیت مجازی خود را تبدیل به یک کمپانی جداگانه و مستقل می کند. اما این کمپانی با رد این موضوع اعلام کرد که به ارتقا تولیدات واقعیت مجازی خود ادامه خواهد داد تا ارزش سهامش را بالاتر ببرد.

اظهارات وانگ موجب بالا رفتن ارزش سهام اچ تی سی به میزان 1.3 درصد در روز دوشنبه شد.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا فروش هدست های واقعیت مجازی بیشتر از گوشی های هوشمند خواهد شد؟

منبع : zoomit.ir

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:, | 11:58 | نویسنده : احسان |

در شهرهای هوشمند اوضاع چگونه است؟

این روزها، به هر چیزی که دارای یک پردازنده یا یک سنسور باشد و بتواند به یک شبکه متصل شود، "هوشمند" می گوییم.

حالا از این واژه برای شهرها هم استفاده می شود. اما هوشمند بودن یک شهر چه معنایی می تواند داشته باشد؟ اولین چیزی که در ذهن تداعی می شود این است که چنین شهری دارای زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی است که می تواند با دستگاه های هوشمند وارد تعامل شود تا کیفیت و بازدهی زندگی شهروندان را بهبود بخشد. این دستگاه های هوشمند می توانند گوشی، اتومبیل، ترموستات و کنتورهای آب باشند. چنانچه اطلاعات این دستگاه ها قابلیت اتصال به زیرساخت ها را داشته باشند مواردی مثل ترافیک، سیستم پارکینگ، شبکه ی برق و سیستم صدور قبض ها مستقیما به صورت اطلاعات گزارش می شوند.

به هیچ عنوان فکر نکنید که فقط کشورهای جهان اول پتانسیل داشتن شهرهای هوشمند را دارند. برای مثال وضعیت ذخیره ی آب ساکنان شهر هوبلی که یکی از شهرهای در حال رشد هند است، غیر قابل پیش بینی است. از این رو در مواقعی آب تمیز فراهم است، سرویسی به نام Nextdrop با فرستادن پیامک به شهروندان اطلاع رسانی می کند که میزان آب مورد نیاز خود را ذخیره کنند.

در سراسر دنیا، رشد شهرها به میزان دسترسی آن ها به منابع طبیعی و سهولت حمل و نقل وابسته است. در جهان اطلاعات محور امروز، بروزرسانی و اعمال نفوذ در زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطات امری حیاتی محسوب می شود چرا که مسائلی مثل حفاظت از انرژی، ترافیک، ایمنی و بهبود کیفیت زندگی به این حوزه وابسته هستند.

حمل و نقل و ترافیک

سازمان حمل و نقل ایالات متحده، با مشارکت پل آلن (از بنیان گذاران شرکت مایکروسافت) پشتیبانی مالی در زمینه ی هوشمند سازی بعضی شهرها را به عهده گرفته است. از آنجا که یک طرف ماجرا، سازمان حمل و نقل است پس در رویکرد هوشمندسازی شهر، وضعیت ترافیک و حمل و نقل لحاظ خواهد شد.

اتومبیل ها، شهرهای آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار داده اند. از این رو جاده ها و اتومبیل ها جزء اولویت های برنامه ریزی در مراکز شهری، مناطق صنعتی، حومه و مناطق خارج از شهر به حساب می آیند. از این رو ظهور اتومبیل های هوشمند برنامه ریزی شهرها را تحت الشعاع قرار خواهد داد. با این حال، توانایی ایجاد ارتباط بین اتومبیل ها و زیرساخت های هوشمند، فرصت هایی ایجاد خواهد کرد تا تغییر و تحولات علاوه بر حمل و نقل، به موارد دیگر نیز نفوذ کند.

سازمان حمل و نقل ایالات متحده اعلام کرده است که برای بهبود مسئله ی حمل و نقل، مواردی چون ایمنی، محیط زیست و بهینه سازی هزینه ها در اولویت های نخست قرار خواهند گرفت. در ادامه، به آمار سالانه ی مشکلات موجود در زمینه ی حمل و نقل، ایمنی و محیط زیست اشاره شده است:

حمل و نقل

۵.۵ میلیارد ساعت تاخیر در جابه جایی و عبور و مرور

۱۲۱ میلیارد دلار ضرر به علت ترافیک شهری

ایمنی

۳۲۶۷۵ مرگ ناشی از تصادفات اتومبیل در سال ۲۰۱۴

۸۳۶ میلیارد دلار بابت هزینه های ناشی جراحت، بیمه، هزینه های پزشکی و خسارت به اموال

محیط زیست

هدر رفت ۲.۹ میلیارد گالن سوخت

۵۶ میلیارد پوند تولید دی اکسید کربن اضافی

با این حال شرکت هایی مثل گوگل، تسلا موتور، دایملر- بنز و دیگر خودروسازان در تلاش هستند تا خودروهایی بدون سرنشین را روانه ی بازار کنند و دستورات لازم از طریق سنسورها در اتومبیل اجرا شود. گام بعدی تبادل اطلاعات بین اتومبیل ها است. چنانچه این قابلیت فراهم شود اتومبیل ها می توانند نسبت به حرکت یکدیگر واکنش نشان دهند یا از برخورد به موانع جلوگیری کنند. پیشرفته ترین مرحله، مربوط به زیرساخت های ارتباطی است که در آن داده ها از سنسورهای جاده ای و دوربین های نظارتی به اتومبیل ها منتقل شده و اطلاعاتی مثل دسترسی به پارکینگ، وضعیت ترافیک و شرایط آب و هوایی در اختیار اتومبیل ها قرار می دهد.

در صورت فراهم شدن تمامی این قابلیت ها باز هم این پرسش پیش می آید که کنترل ترافیک در این شرایط به چه صورت خواهد بود؟ چرا که تمام اتومبیل ها سطح هوشمندی یکسانی ندارند. این قسمت از ماجرا، یکی از مهم ترین مسائلی است که شهرها، شهرداری ها و شهرستان ها در برنامه ریزی های خود با آن مواجه هستند. در حالی که در صورت ارتباط بین زیرساخت ها و وسایل نقلیه، اتومبیل ها می توانند در فاصله های نزدیک به هم با خیالی آسوده حرکت کنند. درزمینه ی زیرساخت های جاده ای استفاده از فناوری های هوشمندانه تر مطرح است. چرا که به لطف وجود لنزهای مجازی قرار نیست برای حرکت اتومبیل ها در خطوط مربوط خود، ساخت و سازهای فیزیکی صورت بگیرد؛ ضمن این که از بروز تصادفاتی که علت آن ها خطای راننده است جلوگیری می شود و ترافیک ناشی از حواس پرتی رانندگان برای پیدا کردن جای پارک حذف خواهد شد. تمامی این موارد اثری مثبت و سازنده در هزینه های حمل و نقل، ایمنی و محیط زیست خواهند داشت.

فرصت های بزرگ معمولا با چالش های بزرگ همراه هستند. برنامه ریزی در زمینه ی حمل و نقل رایزنی های زیادی لازم دارد و برقراری ارتباط بین زیرساخت ها و اتومبیل ها نیاز به یک نقشه ی بلند مدت ۲۰ ساله خواهد داشت.

انرژی

در حال حاضر، انرژی الکتریکی از طریق شبکه ی برق به نقاط مورد نظر فرستاده می شود. در اینجا این مسئله مطرح می شود که چطور می توان بر این انرژی برای مصارف خانگی، اداری و صنعتی، نظارت و کنترل بهتری داشت.

در ساختمان های جدید، سنسورهایی قرار می گیرد که بتواند روشنایی و وضعیت تهویه ی مطبوع ساختمان (HVAC) را مدیریت کند. در این میان شرکت های زیادی هستند که برای برپایی چنین تاسیساتی اعلام آمادگی کرده اند. دو کمپانی زیمنس و GE صدرنشین لیست این شرکت ها هستند.

در محیط هایی که ترموستات های هوشمند Nest به کار رفته است، هزینه های مربوط به مصرف انرژی کاهش پیدا کرده است. این ترموستات ها دمای ساختمان را طوری تنظیم می کنند که در ساعات اوج مصرف، استفاده از انرژی به حداقل برسد. شرکت هایی مانند ویرپول، سامسونگ و ال جی هم لوازم خانگی هوشمندی مثل ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر تولید کرده اند.

در مورد مصرف آب، می توان به کنتورهای هوشمند اشاره کرد که در صورت بروز نشتی و وجود مشکل در تاسیسات مربوط به آب، مصرف کننده را مطلع سازد. حتی بدون کنتور هوشمند، با کمک اپلیکیشن های مربوط به صورت حساب مصرف آب، می توان از میزان مصرف مطلع شد و آن را مدیریت کرد. به عنوان مثال، در شهر آستین ایالت تگزاس، مشترکان آب با استفاده از سایت dropcountr.com می توانند از میزان مصرف آب مطلع شوند ضمن این که مصرف خود را با دیگر همسایگان مقایسه کنند.

خدمات عمومی و ایمنی

علاوه بر حل مشکلات ترافیک و مصرف انرژی، ار فناوری های پیشرفته و هوشمند می توان برای بالاتر بردن سطح کیفیت امنیت، تمیزی و بهتر شدن شهر بهره برد. برای مثال در شهر بوستون ایالت ماساچوست، شهروندان می توانند با استفاده از اپلیکیشن Citizens Connect مشکلات غیراضطراری مانند سطل های زباله و چاه های آب را به وسیله ی ارسال عکس گزارش دهند. بعد از تعمیرات هم عکس محل مورد نظر به شهروندانی که مشکل را گزارش داده اند ارسال خواهد شد. اپلیکیشن دیگری به نام Paytix وجود دارد که افراد می توانند به وسیله ی آن هزینه ی پارکینگ را پرداخت کنند. در آینده ی نزدیک هم قرار است اپلیکشنی به نام Bums app ایجاد شود تا در حین رانندگی کاربران در خیابان های شهر، ناهمواری های آسفالت را گزارش دهند تا برای تعمیر آن اقدام شود.

شرکت پاناسونیک هم در حال آماده سازی لامپ های LED خیابانی است تا از آن ها در محوطه ی فرودگاه بین المللی شهر دنور واقع در ایالت کلرادو استفاده کند. این لامپ ها به دوربین های HD مجهز هستند و قابلیت تشخیص افراد را دارند. از این رو میزان روشنایی آن ها بسته به تعداد افراد تنظیم می شود. شرکت Xcel Energy هم که سازنده ی پنل های خورشیدی است در طراحی لامپ های LED همکاری داشته است. به این ترتیب پنل های خورشیدی، انرژی را در خود ذخیره می کنند و انرژی اضافی به انرژی الکتریکی روشنایی لامپ ها تبدیل می شود.

تاریخ ثابت کرده است که تکنولوژی همیشه مشکلات بشر را حل کرده و به پیشرفت او کمک کرده است. "ادوارد گلاسر"، اقتصاددان دانشگاه هاروارد در کتاب "Triumph of the city" نوشته است: شهرها بزرگ ترین دستاورد انسان ها هستند. چرا که افراد و ایده ها را به هم نزدیک تر می کنند و بستری برای تبادل فکر، فرهنگ و مهارت محسوب می شوند. هر چند که مانند تمام اختراعات بشری، مشکلی حل می شود و مشکل جدیدی به وجود می آید. با این حال، به کمک فناوری اطلاعات می توان شهرها را به شکل دیگری برای دنیای فردا توسعه داد.

منبع : zoomit.ir


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:هوشمند , شهر, | 11:53 | نویسنده : احسان |

آئودی از ربات ماه پیمای خود در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی کرد

چند ماه پیش بود که آئودی اعلام کرد که در قالب پروژه ای به نام ” Mission to the Moon ” در حال ساخت یک ربات ماه پیما با همکاری گروهی از دانشمندان علوم هوا، فضا بوده و اطلاعاتی از این خودرو که Lunar Quattro نام دارد منتشر نمود.حالا این کاوشگر ساخته شده و آئودی آن را به نمایشگاه خودرو دیترویت آورده است.

شاید بتوان گفت کوچک‌ترین وسیله‌ای که در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۶ معرفی شده، کاوشگر Lunar Quattro شرکت آئودی باشد که هدف اصلی آئودی از ساخت و ارسال آن به کره ماه، شرکت در رقابت XPRIZE Competition شرکت گوگل باشد، رقابتی که گوگل شرکت‌های مخلتف را به تولید کاوشگری کوچک دعوت نموده و از آنها خواسته تا آنها را برای طی کردن مسافت حداقل ۵۰۰ متری، به ماه بفرستند. کاوشگر شرکت آئودی نیز به همین منظور تولید شده و سازندگان از یک دوربین بسیار با کیفیت نیز برای این کاوشگر استفاده نموده‌اند که می‌تواند علاوه بر ثبت تصاویری بسیار با کیفیت، ویدئوهای با کیفیت فوق‌العاده بالایی را نیز ثبت نماید.

شاید بزرگ‌ترین و قابل توجه‌ترین تلاشی که آئودی داشته، این باشد که کاوشگر کوچک آنها وزن بسیار پایینی دارد. به چرخ‌های این وسیله نگاه کنید، با اینکه آنها به وسیله‌ی پرینتر سه‌بعدی و از جنس آلومینیوم تولید شده‌اند، اما اندازه‌ای بسیار بزرگ داشته و وزنی آنها نیز فوق‌العاده پایین است. با توجه به ساخته‌های قبلی آئودی، باید بدانید که وزن این کاوشگر تا حد زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی کاهش پیدا کرده که این میزان، ۲۰۰ گرم به ازای هر چرخ بوده است.

البته باید بدانید که چنین کاهش وزنی، حدود ۸۰ هزار یورو برای آئودی آب خورده و البته هدف این شرکت نیز چیزی جز این موضوع و رسیدن به این وزن پایین نبوده است.

در بخش بالایی این کاوشگر، یک پنل با اندازه‌ی ۳۰۰ سانتی‌متر مربع قرار گرفته که وظیفه‌ی آن، شارژ کردن باتری‌های یون‌لیتیومی داخل کاوشگر می‌باشد. البته نوع این باتری‌ها با آنچه که در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، تفاوت زیادی دارد.

قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ی چرخ‌های کاوشگر Lunar Quattro نیز همانند آن چیزیست که هفته‌ی گذشته ناسا با رونمایی Mars Rover در پایگاه فضایی جانسون، پیش روی علاقه‌مندان قرار داد. در این مورد نیز باید بگوییم که با قرار گرفتن یک کاوشگر با فاصله‌ی چندین هزار مایلی، افزایش دادن کارایی چرخ‌ها و رساندن آن به حداکثر خود، شاید بهترین کار باشد.

منبع : gadgetnews

موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 27 دی 1394برچسب:, | 15:33 | نویسنده : احسان |

Marlin Mk3 AUV لاکهید مارتین در راه تولید

لاکهید مارتین نام سازنده‌ی وسیله زیرآبی خودکار (UAV) بعدی خود، Marlin Mk3، را اعلام کرد. این وسیله جدید دارای قابلیت‌های چشمگیری بوده و مجهز به عمق عملیاتی تا 4000 متر است.

AUVها طی سال‌های اخیر قدرتمندتر شده و اکنون به عنوان ابزارهای زیرآبی مفیدی برای کاربردهای مختلف معرفی می‌شوند. در نوامبر سال 2014، از یک SeaBED AUV برای نقشه نگاری بیش از 500000 متر مربع از قطب جنوب استفاده شد که نشان داد یخ‌های قطبی ضخیم‌تر از سطح اندیشه‌ها و تفکرات ماست. اخیرا نیز یک Gavia AUV برای مطالعه‌ی توزیع جلبک در آنسوی یخ‌ها بکار گرفته شده است.

لاکهید مارتین با وسایل نقلیه‌ی بدون سرنشین ناآشنا نیست و به وضوح پتانسیل چنین وسایلی را درک می‌کند و به این ترتیب این بار SeaRobotics را به عنوان سازنده‌ی مدل برند جدید UAV تحقیق و بررسیMarlin Mk3 خود معرفی کرد.

مارلین برای مشتریان تجاری طراحی شده و با سنسورهای مختلفی همراه است که به آن اجازه‌ی بررسی‌های از راه دور و عملیاتی مانند بازبینی‌ از خط لوله‌های عمق دریا را می‌دهد. MK3 دارای تعدادی قابلیت چشمگیر می‌باشد که از جمله‌ی آنها می‌توان به باتری 44 کیلووات ساعت اشاره کرد که 24 ساعت طول عمر دارد. با چنین ظرفیتی، این دستگاه زیردریایی قادر به طی 1000 کیلومتر پیش از نیاز به شارژ مجدد، است.

بر اساس نیاز کاربر، Marlin Mk3 می‌تواند به تنظیمات مختلف سنسور مجهز شده که به آن قابلیت‌های ضبط باکیفیت ویدئو، عکس، مشخصات لیزری و سونار را ببخشد. این UAV همچنین قادر به جمع‌آوری داده، پردازش و تحلیل یافته‌ها به طور خودکار و اجرا در اعماق 4000 متری است.

Marlin Mk3، یک وسیله‌ی جالب و کاربردی بوده و همانطور که از سوی لاکهید مارتین اعلام شده می‌تواند بازی بخش UAVها را تغییر دهد.

 

منبع : gizmag

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 26 آذر 1394برچسب:, | 15:10 | نویسنده : احسان |

کشف طوفانی وسیع در یک ستاره دوردست

گروهی از اخترشناسان با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از تلسکوپ کپلر ناسا موفق به کشف یک طوفان لویاتانی مانند در سطح یک ستاره‌ی کوچک و دور شدند. این طوفان که طبق گزارش‌ها تا حدی بزرگ است که می‌تواند سه سیاره‌‌ی اندازه‌ی زمین را به درون خود بکشاند، متشکل از ابرهایی از مواد معدنی ریز بوده و در ماهیت خود شبیه به لکه سرخ بزرگ سیاره‌ی مشتری است.

ستاره‌ای که طوفان فوق در سطح آن یافت شد، شبیه به بدنه‌های ستاره‌های منظومه‌ی شمسی ما نیست. این ستاره که با عنوان W1906+40 شناخته می‌شود، 53 سال نوری از زمین فاصله داشته و در صورت فلکی لیرا واقع شده و متعلق به نوع ستاره‌هایL-dwarf می‌باشد. این نوع ستاره‌ها نسبتا سرد سوزانده شده و دمای سطح آنها حدود 3500º F می‌باشد و این درجه حرارت اجازه‌ی شکل‌گیری شرایط جوی مانند شرایط اخیرا مشاهده شده در W1906+40 را می‌دهد.

اغلب مواقع ستاره‌های این نوع در حفظ واکنش پیوند اتمی ناموفق بوده که منجر به تولید نور از ستاره شده و درنهایت با ستاره‌ی ناموفقی که با عنوان کوتوله قهوه‌ای شناخته می‌شود، روبه‌رو می‌شویم. با این حال بر اساس اطلاعات تخمینی در مورد سن W1906+40، اخترشناسان معتقدند که این L-dwarf قادر به دستیابی و حفظ پیوند اتمی است.

تحقیق جدید بر دو سال اطلاعات جمع‌آوری شده از تلسکوپ کپلر مبتنی است که به ضبط دوره‌ای روشنایی ستاره‌ی W1906+40 می‌پرداخت. در اغلب مواقع الگوی تضعیف نور ستاره‌ها نتیجه‌ی عبور یک فراسیاره از میان کپلر و ستاره‌ی والد است که نور ستاره را مسدود می‌کند. با این حال بر اساس مشاهدات گذشته در سال 2011 با تلسکوپ فضایی اسپیتزر، اخترشناسان می‌دانند که این تضعیف نور درواقع ناشی از عبور یک سیاره نیست، بلکه باید دلایل دیگری داشته باشد.

در ابتدا، پژوهشگران چنین فرض کرده که این تضعیف نور می‌تواند نتیجه‌ی لکه‌ی خورشیدی وسیع موجود در سطح W1906+40 باشد. این نوع از فعالیت خورشیدی، هنگامی که دمای سطحی ستاره در یک منطقه‌ی متمرکز به دلیل غلظت میدان مغناطیسی بدنه‌ی ستاره‌ای افت پیدا می‌کند، رخ می‌دهد. تحقیقات بعدی نشان داد دلیل این اطلاعات غیرمعمول، یک طوفان خورشیدی بزرگ است. این طوفان که در ماهیت خود شبیه به لکه‌ی سرخ بزرگ مشتری بوده، نوعی طوفان جدیدا کشف شده در حول یک ستاره است که هر نه ساعت یک بار حرکت می‌کند و احتمالا دو سال عمر دارد.

با حرکت رو به جلو، این گروه امیدوارند بتوانند سایر ستاره‌های شناخته شده و کوتوله‌های قهوه‌ای را در جستجو به دنبال شرایط جوی مشابه، بررسی کنند. مقاله‌ای از نتایج تحقیقات این گروه برای انتشار در ژورنال Astrophysical Journal پذیرش شده است.

 

منبع : gizmag

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 26 آذر 1394برچسب:, | 15:7 | نویسنده : احسان |

ورود سفینه فضایی Akatsuki به مدار ونوس

کاوش در فضا به ندرت با شانس دوم مواجه می‌شود، اما آژانس فضایی ژاپن (JAXA) امروز با شانس دوم بزرگی روبه‌رو شد. این آژانس تایید کرد که سفینه فضایی Akatsuki آن با موفقیت وارد مدار ونوس در دومین تلاش خود شده است. اولین تلاش این سفینه در هفتم دسامبر 2010 صورت گرفت که خرابی موتور این سیفینه فضایی را به مدار خورشید بازگرداند.

این سفینه بدون سرنشین با موفقیت احتراقی در تراسترهای سیستم کنترل واکنش کمکی (RSC) خود در ساعت 23:51GMT تحت کنترل اتمی به مدت 20 دقیقه ایجاد کرد. این مانور از سوی مرکز اعماق فضای ژاپن و ایستگاه‌های شبکه فضایی کانبرا مدیریت می‌شد. پس از تکمیل عملیات احتراق، Akatsuki وارد موقعیت جدید برای اجرای دومین مانور طبق دستورات زمین شد.

مدارگرد ونوس Akatsuki یا پروژه‌ی Planet-C از مرکز فضایی Tanegashima ژاپن در تاریخ 21 می 2010 از روی موشک H-IIA 202 برخاست. این سفینه‌ی فضایی با هدف مطالعه‌ی اتمسفر ونوس و برآورد وضعیت‌های آن، مجهز به سه دوربین اینفرارد، یک تصویرگر ماورابنفش، یک دوربین روشنایی و یک اوسیلاتور فوق ثابت برای مشاهدات رادیویی است.

مانور امروز به دلیل اتفاقات رخ داده برای Akatsuki طی مانور اول نیاز بوده است. در مانور اول در طول مرحله‌ی احتراق، ارتباطات طبق انتظار قطع شد. با این حال این سفینه فضایی موفق به تماس مجدد طبق برنامه‌ریزی نشد و واحد کنترل ماموریت بعدها متوجه‌ی وضعیت ایمن این سفینه شد.

ارتباط با سفینه نشان داد که موتور تترااکسید هیدرازین/نتیروژن آن سه دقیقه زودتر خاموش شد به این ترتیب Akatsuki وارد مدار خورشید مرکزی شد. مهندسان بعدها به این نتیجه رسیدند که مشکل به وجود آمده در سوپاپ هلیوم معیوب موجب ورود اکسیدکننده‌ی زیاد به محفظه‌ی احتراق موتور شده است. و این عمل باعث گرم شدن بیش از حد سریع موتور و آسیب به آن می‌شود.

برای ادامه‌ی ماموریت، JAXA سفینه فضایی را در حالت بیکاری قرار داده و برنامه‌ای برای استفاده از هشت تراستر RCS برای تغییر مسیر Akatsuki و ارسال آن به مسیری به سمت ونوس طراحی کرد. این برنامه جواب داد.

JAXA اعلام کرد دو روز آینده را صرف تعیین پارامترهای مدار جدید قبل از شروع مشاهدات سیاره‌ای خواهد کرد.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع : gizmag

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 18 آذر 1394برچسب:, | 22:43 | نویسنده : احسان |

هدایت مسافران در فرودگاه‌ها با ربات Spencer

یافتن مسیر در فرودگاه‌های بزرگ شهرهای ناآشنا اغلب کار سخت و گمراه کننده‌ای است. درحالیکه دریافت مسیر درست از فردی به شما کمک خواهد کرد، اما بهتر از آن وجود فردی برای بردن شما به مقصد مورد نظر می‌باشد. و در اینجاست که Spencer وارد عمل می‌شود. Spencer درواقع یک ربات چند زبانی است که به منظور هدایت مسافران در فرودگاه‌ها طراحی شده است.

کار این پروژه از فرودگاه KLM هلند آغاز شد تا از هزینه‌‌های ایجاد شده مسافران به دلیل از دست دادن پرواز، کاسته شود. پژوهشگران و تاجران پنج کشور اروپایی اکنون در

توسعه‌ی این ربات نقش دارند.

Spencer با یک نقشه‌ی داده از فرودگاه مورد نظر بارگذاری شده و قادر به تعیین موقعیت فعلی خود از طریق مجموعه‌ای از سنسورها مانند شتاب‌سنج‌ها و لیزرهای مکان‌یاب است. این ربات از لیزرهای اشاره شده همچنین برای جلوگیری از برخورد به اشیای مسیر و برآورد نزدیکی خود به علائم آشنا استفاده می‌کند.

ربات Spencer با شروع کار خود از سی‌ام نوامبر در فرودگاه بین‌المللی آمستردام، تحت دوره‌ی یک هفته‌ای آزمایشی قرار می‌گیرد و تست وسیع‌تر این ربات نیز در ماه مارس صورت خواهد گرفت. این تکنولوژی درنهایت قابل اعمال بر روی همه‌ی ربات‌هایی است که نیاز به تعامل با انسان‌ها دارند، مانند ربات‌های پرستار.



منبع : gizmag

موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 8 آذر 1394برچسب:, | 17:16 | نویسنده : احسان |

توزیع عینک‌های هوشمند سه بعدی در میان کارگران کارخانه از سوی فولکس واگن

مجموعه‌ی فولکس‌واگن عینک‌های هوشمند سه‌ بعدی را در اختیار کارگران خود در کارخانه‌ی ولفسبورگ آلمان قرار داد. عینک‌های گوگل گلس نسخه‌ی Explorer توسط اپراتورهای لجستیک کارخانه برای کمک به انتخاب درست بخش‌هایی مانند شیشه‌های جلو و درایوشفت‌ها بکار خواهد رفت.

این روند در یک دوره‌ی سه ماهه تست خواهد شد و در طی آن استفاده از عینک‌های هوشمند توسط کارگران مورد نظر دو ساعت در هفته افزایش خواهد یافت. پس از چهار هفته، آنها از عینک‌ها در یک شیفت کامل استفاده می‌کنند. و در صورت دریافت نظرهای مثبت از سوی کارگران، این عینک‌ها به عنوان ابزار جدید پذیرش خواهند شد.

طرح مشابه‌ای سال گذشته از سوی بی.ام.و برگزار شد و در طی آن کارگران با استفاده از گوگل گلس اقدام به بررسی کیفیت کنترل وسایل نقلیه می‌کردند. فولکس‌واگن از عینک‌های گوگل گلس با برنامه‌ی خاص خود استفاده می‌کند. این عینک‌ها دارای یک نمایشگر اچ‌دی 25 اینچی هستند و همچنین قادر به تصویربرداری پنج مگاپیکسل و فیلمبرداری 720p می‌باشند. آنها همچنین از تکنولوژی صوتی برخوردار بوده و مجهز به اتصالات وای-فای و بلوتوث می‌باشند.

رئیس بخش لجتسیک کارخانه‌ی ولفسبورگ، رینهارد دی وریس، می‌گوید: "اهمیت دیجیتال‌سازی در حال افزایش در تولید است. عینک‌های هوشمند سه بعدی می‌توانند ارتباط و همکاری انسان و سیستم را به سطح جدیدی ارتقا دهند."

در میان مزایایی که دی وریس اشاره کرده، عملیات کنترل صوتی و لمسی قرار دارند که کارگران را از عملیات دستی تا حدی زیادی رها خواهند کرد. این عینک‌ها همچنین اطلاعات مرتبط خوبی را نشان می‌دهند، مانند مکان ذخیره‌سازی یا اعداد بخش‌ها.

فولکس‌واگن اعلام کرده استفاده از عینک‌های سه بعدی اختیاری است. کارگرانی که این عینک‌ها را انتخاب می‌کنند، تحت آموزش تدریجی استفاده از این تکنولوژی قرار می‌گیرند. در حال حاضر، سی کارگر از این عینک‌ها استفاده می‌کنند.

 

منبع : gizmag

موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 8 آذر 1394برچسب:, | 17:14 | نویسنده : احسان |

نمایشگر HUD پرتابل Carloudy با قابلیت اجرای چند هفته‌ای

در شیوه‌ای مشابه با نمایشگرهای مجازی مانند Garmin HUD، نمایشگر Carloudy نیز بر روی داشبورد خودرو قرار گرفته و اطلاعات ناوبری را بر روی شیشه‌ی جلو به نمایش می‌گذارد. اما به لطف تکنولوژی نمایشگر، طراحان این ابزار وعده‌ی استفاده‌ی هفته‌ای از این دستگاه را بدون نیاز به شارژ مجدد داده‌اند.

یکی از سخنگویان مجموعه‌ی Cognitive AI Technologies، طراح این ابزار، گفته است: " Carloudy اولین HUD می‌باشد که از نمایشگر صفحه‌ی الکترونیکی بهره می‌برد (که بدون اجزای متحرک یا گرمایشی است، در تمامی شرایط نوری قابل دیدن می‌باشد و دو هفته شارژ خود را نگه می‌دارد)."

Carloudy مجهز به یک نمایشگر شش اینچی رزولوشن بالا نیمه شفاف است که از سنسور نور محیط برای تنظیم اتوماتیک روشنایی استفاده می‌کند و تصویر را بر روی شیشه‌ی جلوی خودرو بازتاب می‌نماید.

این ابزار با یک اسمارت‌فون دارای بلوتوث با اجرای یک برنامه‌ی همراه عمل می‌نماید که برای کمک به تامین ناوبری‌هایی از طریق گوگل مپز، بررسی مکان پارک و ترافیک به صورت بلادرنگ، نمایش محدوده‌ی سرعت، و کمک به یافتن سرویس‌های مفیدی مانند غذا و نوشیدنی، کارواش، هتل و موارد دیگر طراحی شده است. طراحان همچنین اشاره کرده که ویژگی‌های گمراه کننده مانند آلارم‌های پیام، نوتیفیکیشن‌های ایمیل و آپدیت‌های رسانه‌های اجتماعی از این سیستم حذف شده‌اند.

Carloudy با ابعاد 166.88x131.06x12.7 میلی‌متر و وزن 250 گرم، مجهز به یک پردازنده‌ی کم مصرف ARM، اتصالات وای-فای و بلوتوث، و یک پورت میکرو یو‌اس‌بی برای شارژ باتری است. این ابزار از دستگاه‌های هوشمند آیفون 4S و بعدها اندروید 4.4 پشتیبانی کرده و با استفاده از کنترل صوتی یا کنترلر بلوتوث غربیلک فرمان هدایت می‌شود.

 منبع : gizmaggizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 8 آذر 1394برچسب:, | 17:11 | نویسنده : احسان |

ژل خودترمیم برای تعمیر و اتصال مدارهای الکترونیک

پژوهشگران دانشگاه تگزاس احتمالا راه‌حلی را برای یکی از اصلی‌ترین مشکلات در راه ساخت وسایل الکترونیکی انعطاف‌پذیر و تاشدنی و اجزای رباتیکی نرم پیدا کرده‌اند. مدارهای الکترونیک هنگامی که به طور مداوم در مواجهه با خم شدن و انعطاف قرار می‌گیرند شکسته و بی استفاده می‌شوند، اما ژل خودترمیم جدید می‌تواند به طور خودکار این عیوب را در صورت ایجاد، اصلاح نماید.

این ژل بدون هیچ محرک خارجی عمل کرده و باید به نقاط اتصال مدار وصل شده، زیرا این نقاط از بیشترین محل‌های احتمال شکستگی هستند. هنگامی که آسیب بر اثر خم کردن بیش از حد یا موارد دیگر رخ می‌دهد، این ژل خود را بازهمگذاری کرده و مدار را با اتصال مجدد یا تعمیر اصلاح می‌کند.

این ژل از هیدروژل پلیمر رسانایی به همراه ژل فلز-لیگاند خودترمیم ساخته شده که دو جز فوق در کنار هم قوی‌تر و الاستیک‌تر هستند. جز دوم اشاره شده، خود همگذاری و درنتیجه ویژگی خودترمیم خود را از یک فریم‌ورک مکعبی حاوی مولکول‌های حل شدنی که تریپیریدین نامیده می‌شوند، دریافت می‌نماید.

پژوهشگری که این ژل جدید را ابداع کرده، Guihua Yu، بر این باور است که این ژل دارای پتانسیل کاربرد در باتری‌ها و بیوسنسورها و همچنین مدارهای الکترونیک است. گروه تحقیقاتی وی به این نتیجه رسیدند که با کنترل سنتزهای ژل با استفاده از موردی که یون مخالف دوپانت منطقی نامیده می‌شود، می‌توانند حدود ده برابر رسانایی بیشتر هیدروژل‌های پلیمری مورد استفاده در باتری‌های قابل شارژ معمولی بدست آورند.

پژوهشگران همچنین به دنبال کاربرد این ژل در تکنولوژی پزشکی، پوست مصنوعی و رباتیک‌های نرم هستند. مقالاتی در مورد ژل خودترمیم و سنتزهای آن در ژورنال Nano Letters منتشر شده است.

 

منبع : gizmag

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 8 آذر 1394برچسب:, | 17:5 | نویسنده : احسان |

لباس Moon Parka ساخته شده از تار عنکبوت مصنوعی

تار عنکبوت دارای خواص خارق‌العاده‌ای است. در میان آنها باید به قدرت همتراز با فولاد، محکم‌تر از کولار و سبک‌تر از فیبرکربن اشاره کرد. با این حال متاسفانه، پرورش عنکبوت به منظور برداشت ابریشم آنها غیرعملی است. به همین دلیل گروه‌هایی در پی ساخت ابریشم عنکبوت مصنوعی برآمدند. کمپانی ژاپنی Spiber یکی از آنهاست و اخیرا در همکاری مشترک با North Face موفق به ساخت یک نیم تنه با استفاده از فیبر QMONOS شد. این لباس که Moon Parka نامیده شده، طبق گزارش‌ها اولین پوشش ساخته شده از مواد پروتئین مصنوعی جهان می‌باشد.

کیفیت چشمگیر تار عنکبوت طبیعی عمدتا به دلیل پروتئین دخیل در ساخت آنهاست که فیبروئین نامیده می‌شود. ساخت فیبروئین کاملا دست‌ساز در آزمایشگاه کار ساده‌ای نیست، به این ترتیب Spiber به انتخاب شیوه‌ی رمزگشایی ژن مسئول تولید فیبروئین در عنکبوت‌ها و سپس بیومهندسی باکتری با DNA دارای همان صفات جهت تولید این پروتئین پرداخت. فیبروئین مصنوعی متعاقبا در QMONOS – که واژه ژاپنی عنکبوت است – تنیده شده است.

نمونه‌ی آزمایشی Moon Parka مبتنی بر طراحی Antarctica Parka مجموعه‌ی North Face است و مجهز به پوشش خارجی کاملا از QMONOS است. اگرچه فیبرهای آن می‌توانند به هر رنگی مجهز شوند، رنگ اصلی طلایی به تقلید از رنگ گوی طلایی عنکبوت در حال تار تنیدن برای آن انتخاب شده است.

طبق گزارش‌ها، نه تنها مواد سازنده مزیت‌های عملکردی متعددی را نسبت به فیبرهای پلیمر مبتنی بر نفت خام ارائه می‌دهند، بلکه فرایند تولید آن نیز سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. علاوه بر این، این ماده همچنین زیست تجزیه پذیر است.

اگرچه مشکلات زیادی تا قبل از تولید انبوه Moon Parka باید حل شوند، Spiber وعده‌ی عرضه‌ی تجاری این لباس را تا سال 2016 داده اما جزئیات قیمت آن را مشخص نکرده است.

 

منبع : gizmag

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 5 آذر 1394برچسب:, | 16:40 | نویسنده : احسان |

رونمایی دانشگاه تهران از ربات انسان‌نمای سورنا 3

در بخش ربات‌های انسان‌نما شاهد ربات‌های خوبی مانند آسیمو، والکایری و اطلس هستیم که همواره مورد ارتقا قرار می‌گیرند، اما این‌ها تنها نمونه‌های موجود در این بخش از صنعت رباتیک به شمار نمی‌روند. سومین نسخه از ربات سورنای دانشگاه تهران در روز دوشنبه‌ی گذشته معرفی شده است.

سورنا III که به عنوان یک پلتفرم رباتیک تحقیقاتی طراحی شده، توسط گروهی در مرکز سیستم‌های پیشرفته و تکنولوژی (CAST) دانشگاه تهران به سرپرستی پروفسور عقیل یوسفی ایجاد شده است.

این ربات 190 سانتیمتر ارتفاع و 98 کیلوگرم وزن داشته و به چهار اندام مفصلی مجهز است. ربات سورنا با شش درجه آزادی در هر پا، هفت درجه در هر بازو، یک درجه در هر دست، یک درجه در نیم‌تنه و دو درجه در گردن خود همراه است. این مفصل‌ها با موتورهای EC نصب شده در بدنه‌ی تحتانی و بسته‌های موتور سروو در بدنه‌ی بالایی حرکت می‌کنند.

سومین ربات سورنا قادر به انجام فعالیت‌هایی مانند گذر از مسیرهای مستقیم و منحنی، بالا و پایین رفتن از شیب‌ها و پله‌ها، حرکت بر روی سطوح ناهموار، و در دست گرفتن اشیا است.

این ربات همچنین قادر به برقراری ارتباط با افراد به لطف داشتن ماژول‌های بینایی، شناسایی صدا (به زبان پارسی) و حرف زدن است و در آن نیز نرم‌افزار سفارشی توسعه یافته توسط سیستم اجرایی ربات اجرا می‌شود. سورنا قادر به نظارت بر سنسورهای آنبرد خود، شناسایی اشیا/صورت‌ها، و تقلید از حرکات انسان‌ها است.

بر اساس اعلام دانشگاه تهران، سورنا III چهار سال تحت با فعالیت بیش از 70 نفر از شش موسسه‌ی مختلف ایرانی تحت توسعه قرار داشته است. ربات اولیه‌ی سورنا در سال 2008 (آذر ماه سال 1387) ساخته شد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 1 آذر 1394برچسب:, | 20:50 | نویسنده : احسان |

اولین تصاویر از مراحل تشکیل یک سیاره

از میان تمامی سیارات فراخورشیدی کشف شده طی دو دهه‌ی گذشته، تمامی آنها به عنوان سیاره‌های قدیمی و از پیش تشکیل شده شناسایی شده‌اند. برخی از آنها دارای بادهای عجیب بوده و برخی نیز به دلیل موقعیت‌شان در منطقه‌ی زیست‌پذیر احتمال وجود حیات را دارند، اما هیچ کدام به عنوان فراسیاره‌ای جدیدا تشکیل شده مشخص نشدند. اکنون دانشمندان رصدخانه‌ی کک چنین سیاره‌ای را در صورت فلکی گاو یا ثور با فاصله‌ی 450 سال نوری از زمین پیدا کرده‌اند که در ابتدای حیات خود می‌باشد.

این سیاره حول ستاره‌ای با نام LkCa 15 می‌چرخد و توسط فضانوردان آدام کاروس و مایکل ایرلند با استفاده از تلسکوپ Keck II کشف شد. ستاره‌ی این فراسیاره که LkCa 15b نامیده شده در منظومه‌ی خود با دو سیاره‌ی دیگر همراه است (که LkCa 15c و LkCa 15d نامیده شده‌اند) دارای یک دیسک غیرمعمول با غبار در درون آن است. این مساله موجب شد اخترشناسان به این جمع‌بندی برسند که یک سیاره در درون این دیسک شکل گرفته است.

یکی از اعضای گروه، استفانی سالوم، می‌گوید: "مشاهدات جدید ما از این دیدگاه حمایت می‌کنند. ما اکنون قادر به تصور اشیای نزدیک به این ستاره هستیم. و دلیل این امر هم آن است که اخترشناسان دانشگاه آریزونا ابزارها و تکنیک‌هایی را برای ساده‌سازی مشاهدات ایجاد کرده‌اند."

ابزار فوق شامل تلسکوپ دوچشمی بزرگ یا LBT – بزرگ‌ترین تلسکوپ جهان – و تلسکوپ Magellan آریزونا و سیستم بینایی تطبیقی آن است. این ابزار با تجهیز به وسایل پیشرغته برای تقویت و وضوح تصاویر راه دور، نتایج بسیار خوبی را در پی داشته‌اند.

پرفسور پیتر تاتهیل، گفته است: "برای اولین بار می‌باشد که ما موفق به تصویرسازی یک سیاره که قطعا در مرحله‌ی تشکیل قرار دارد، شده‌ایم." کشف جدید می‌تواند اطلاعات اخترشناسان در مورد اینکه چگونه چند تریلیون ذرات کوچک گردوغبار قادر به شکل دادن یک سیاره بزرگ هستند را افرایش دهد.

نتایج این تحقیقات اخیرا درژورنال Nature منتشر شده است.

منبع : gizmag




تاريخ : یک شنبه 1 آذر 1394برچسب:, | 20:47 | نویسنده : احسان |

افزودن پوشش حرارتی جدید به کپسول فضایی Orion ناسا

هنگامی که کپسول فضایی Orion ناسا پرواز بعدی بدون سرنشین خود را اجرا کند، به دلیل پوشش حرارتی جدید خود کمی درخشان‌تر است. پوشش جدید و یگ پوشش گرمایی بهبودیافته از این سفینه فضایی در برابر شدت گرما و سرمایی که Orion در طول سفر خود با آن مواجه می‌شود و همچنین در برابر گرمای بازگشت به زمین نیز محافظت می‌کند.

ماموریت بعدی Orion یعنی Exploration Mission-1 یا EM-1 برای اواخر سال 2018 برنامه‌ریزی شده است. پس از پرتاب از روی راکت سیستم پرتاب فضایی، Orion سه هفته را در یک ماموریت در اطراف ماه می‌گذراند و سپس با سرعت بیشتر از پرواز آزمایشی اول گذشته در دسامبر 2014 به زمین بازمی‌گردد که در آن زمان این کپسول به سرعت 9100 متر/ثانیه و درجه حرارت 4000 فاراد رسیده بود. در طول ماموریت EM-1، سفینه‌ی فضایی Orion با سرعت 11000 متر/ثانیه به جو زمین برخورد کرده و درجه حرارت بیشتری را تولید می‌کند.

بنا به اعلام این آژانس، پوشش جدید نقره‌ای نه تنها از کسپول در طول بازگشت مجدد به زمین محافظت کرده، بلکه از آن در برابر انواع مختلف گرما و سرما که Orion در طول ماموریت خود با آنها مواجه می‌شود، نیز حفاظت می‌کند. ناسا اعلام کرده پوشش کنترل حرارتی متالیک و نقره‌ای متصل به ماژول خدمه‌ است. هدف آن، نگه داشتن درجه حرارت پوسته‌ی کپسول بین منفی 150 و 550 درجه فاراد است.

در کنار پوشش جدید، ناسا پوسته‌ی گرمایی اصلی این کپسول را نیز ارتقا داده است. بر اساس تجربیات کسب شده از اولین پرواز Orion، پوسته‌ی جدید دارای ساختار پشتیبانی سبک‌تر ساخته شده از تیتانیوم و فیبرکربن است. از دیگر پیشرفت‌های صورت گرفته، استفاده از فرایند ساخت جدیدی است که با هدف کاهش نیروی انسانی برای ساخت پوسته‌ی گرمایی بکار گرفته شده است. به جای ساخت پوسته‌ی پلاستیکی در یک لایه‌ی خارجی یکپارچه، این بخش به حدود 180 بلاک سلولی تقسیم شده که می‌توانند به صورت همزمان ایجاد شوند.

ناسا اعلام کرده لاکهید مارتین مسئول تکمیل نسخه‌ی تست این پوسته بوده و پوسته‌ی پرواز EM-1 هم اکنون در مرحله‌ی ساخت قرار دارد.

 

منبع : gizmag

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 1 آذر 1394برچسب:, | 20:44 | نویسنده : احسان |

تغییر زاویه‌ی دید ساعت‌های هوشمند با دستبند Shift

یکی از دلایل کلیدی خرید یک اسمارت‌واچ، استفاده از آن به عنوان یک گجت ردیابی سلامتی می‌باشد. از اپل واچ گرفته تا موتو 360، ساعت‌های هوشمند با ویژگی‌های جالبی همراه شده که برای کمک به آموزش و نظارت بر سطح سلامتی افراد طراحی شده‌اند. فقط یک مشکل وجود دارد: مچ دست لزوما بهترین محل برای بستن اسمارت‌واچ در حین انجام فعالیت‌های ورزشی نمی‌باشد. Shift، محصولی‌ست که برای حل این مشکل طراحی شده است.

Shift درواقع یک نوار مچی است که برای انتقال ساعت هوشمند شما به موقعیتی قابل درک‌تر در حین عملیات ورزشی طراحی شده است. Shift که از ترکیب لاستیک سیلیکون و روی ساخته شده، با تناسب با بدن کاربر عمل می‌کند. به دلیل وجود لولای فنری، می‌توان به سادگی بند ساعت را برگرداند.

Shift با ساعت‌های هوشمند و گجت‌های ردیابی سلامت زیادی تناسب دارد، ازجمله Apple Watch، Moto 360، Gear S2 Classic، Pebble Time، Garmin Forerunner و سایر موارد. در صورت خوب پیش رفتن برنامه‌ها و تامین بودجه‌ی لازم در کمپین حمایتی کیک استارتر، Shift در مارس سال 2016 وارد بازارها خواهد شد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : جمعه 29 آبان 1394برچسب:, | 15:39 | نویسنده : احسان |

ارسال ربات‌های انسان‌نمای ناسا به دانشگاه

طی نیم دهه‌ی گذشته به خوبی درک شد که فرستادن فضانوردان به محیط سخت و نامطلوب فضا هم خطرناک و هم گران قیمت است. در راستای یافتن شیوه‌ای برای کاستن از این خطر و هزینه، ناسا دو ربات انسان‌نمای آزمایشی را به مدرسه فرستاده است! درواقع این آژانس فضایی دو ربات R5 Valkyrie را به گروه‌های دانشگاهی در MIT و دانشگاه شمال شرقی برای تحقیقات و توسعه‌ی پیشرفته از فضانوردان رباتیک ارسال کرده است.

ناسا این دو دانشگاه را از رقابت میان گروه‌های دانشگاهی شرکت کننده در رقابت‌های رباتیک 2015 دارپا (DRC) انتخاب کرده است. هر کدام از این دو گروه یک ربات R5 را دریافت نمودند.

ربات انسان‌نمای R5 با ارتفاع 1.9 سانتیمتر و وزن 125 کیلوگرم، یک ربات شگفت‌انگیز است که توسط مرکز فضایی جانسن ناسا و دانشگاه‌ تگزاس و Texas A&M ساخته شده است. این ربات دارای بسته‌ی قدرت داخلی، یک مجموعه سنسور و دوربین، و اندام جداشدنی است. این ربات درواقع برای حوادث زمینی طراحی شده و در رقابت‌های رباتیک دارپا 2013 نیز حضور داشت که البته نتایج ضعیف‌تر از حد انتظار را از خود نشان داده و در انتهای رده‌بندی قرار گرفت. اکنون این ربات به میدان بازگشته تا هدف نهایی کمک به توسعه‌ی ربات‌های فضانورد را به مرحله‌ی عمل برساند.

علاوه بر ربات‌ها، هر گروه سالانه و به مدت دو سال 250 هزار دلار بودجه را از هیئت ماموریت‌های تکنولوژیکی فضایی (STMD) دریافت می‌نمایند تا به روند تحقیق و توسعه‌ی آنها سرعت داده شود. علاوه بر این، گروه‌ها از حمایت فنی مجازی و واقعی ناسا نیز برخوردارند.

این ربات‌ها بخشی از چالش رباتیک فضایی آینده‌ی ناسا خواهند بود. این چالش‌ها که شامل رقابت‌های مجازی برای شبیه‌سازهای رباتیک و رقابت‌های فیزیکی برای دو ربات ارتقایافته‌ی R5 هستند، با هدف ایجاد نرم‌افزار بهتر برای تولید ربات‌های فضایی انسان‌نمای بهتر اجرا خواهند شد.

 

منبع : gizmag

موضوعات مرتبط: رباتیک ، ،


تاريخ : جمعه 29 آبان 1394برچسب:, | 15:33 | نویسنده : احسان |

رباتی برای پاکسازی آب‌های کثیف با توانایی تولید انرژی از خوردن میکروب‌ها

با الهام از حشرات قایق‌ران، گروهی از دانشمندان دانشگاه بریستول Row-bot را طراحی کردند، یک نمونه‌ی آزمایشی از ربات که می‌تواند با ورود به دریاچه‌ها و مخازن آب کثیف، میکروب‌ها را بخورد. سپس از این تغذیه برای تامین انرژی لازم خود استفاده می‌نماید.

Row-bot متشکل از دو بخش اصلی است: مکانیزم پیشرانه برای حرکت ربات به اطراف که از پدالی با قدرت یک موتور دی‌سی کوچک 0.75 وات استفاده می‌کند، و شکم مصنوعی ربات که در آن سلول سوخت میکروبی (MFC) جریان الکتریکی موتور را تامین می‌نماید.

کل سیستم با بلعیدن آب توسط ربات آغاز به کار می‌کند و MFC از باکتری‌های درون آن انرژی الکتریسیته را تولید کرده و این انرژی امکان راه‌اندازی پدال را می‌دهد. سپس این حرکت به Row-bot اجازه‌ی به درون کشیدن آب کثیف بیشتری را داده و این فرایند بارها تکرار می‌شود.

حشرات قایق‌رانی که Row-bot از آنها الهام گرفته شده، دارای پاهای پوشیده شده با مو هستند تا از شدت کشش سطحی در حین راه رفتن آنها بر روی آب کاسته شود. به همین ترتیب طراحی پدال‌های Row-bot برای افزایش بهره‌وری تغییر کرده است. هر پدال که از ساختار کامپوزیت چاپ سه‌بعدی به همراه فریم محکم پشتیبانی شونده توسط یک غشای الاستیک ساخته شده، به منظور افزایش سطح پدال در طول مرحله‌ی قدرت، انبساط می‌یابد. این غشا دارای لولایی است که زاویه‌ی حمله بر روی بخشی از پدال که زیر آب می‌ماند، را تغییر می‌دهد تا از سطح رویی و درنتیحه کشش آن کاهش یابد. MFC بکار رفته در Row-bot شبیه به یک سلول سوخت معمولی است، به جز اینکه به جای استفاده از سوخت‌های معمولی این سلول از باکتری‌ها برای تولید جریان الکتریکی استفاده می‌کند.

پژوهشگران بر این باورند که این دستگاه می‌تواند در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرد مانند نظارت از راه دور و بررسی‌های محیطی و عملیات پاکسازی.

نتایج این تحقیقات اخیرا در قالب مقاله‌ای در کنفرانس بین‌المللی سیستم‌ها و ربات‌های هوشمند 2015 IEEE/RSJ در هامبورگ آلمان ارائه شده است.

 

منبع : gizmag

موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 28 آبان 1394برچسب:, | 17:48 | نویسنده : احسان |

تبدیل اسمارت‌فون به یک مانیتور موبایل دیابت با Dario Meter

Dario Meter، یک مانیتور اندازه جیبی متصل به اسمارت‌فون برای افراد دیابتی نوع 1 و 2 می‌باشد. استفاده از این دستگاه ارزان ساده بوده و می‌تواند که ثبت سطح قند خون و سایر وضعیت‌های مهم از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی بپردازد، درحالیکه اطلاعات لازم را برای خانواده‌ی بیمار و متخصصان نیز جمع‌آوری می‌کند.

این دستگاه به منظور ساده‌تر کردن زندگ برای افراد دیابتی طراحی شده و به آنها امکان آگاهی راحت از سطح قند خونشان، مصرف انسولین، کالری مصرفی و رژیم را می‌دهد. این دستگاه به طور مستقیم به اسمارت‌فون اندرویدی یا iOS کاربر متصل می‌شود. یک نمونه‌ی خوت بسیار کوچک – فقط 0.3 میکرولیتر – از طریق یک نوک بسیار باریک گرفته می‌شود که ظاهرا بدون درد است. فقط شش ثانیه جهت تکمیل پردازش اندازه‌گیری گلوکز طول می‌کشد و طبق اعلام کمپانی سازنده، نتایج بسیار دقیقی بازگردانده می‌شوند.

این واحد شامل کارتریجی از 25 نوار مصرف‌شدنی است که حاوی مواد واکنش دهنده با گلوکز موجود در خون است و به این وسیله‌ اطلاعات لازم بدست می‌آید. با تمام شدن کارتریج، به سادگی می‌توان آن را خارج کرد و یک نسخه‌ی جدید را جایگزین آن نمود.

این دستگاه همچنین می‌تواند گزارش‌های ساده‌ای در مورد سلامت کاربر ارائه داده و به آنها در درک سطح تغییرشان کمک کند و همچنین قادر به مشاهده‌ی A1C تخمینی نیز است، یک اندازه‌گیری هموگلوبین مورد استفاده برای نمایش سطح متوسط گلوکز در طول دوره‌های طولانی‌تر از زمان.

علاوه بر این، اگر سطح قند خون کاربر به طور خطرناکی پایین باشد، این برنامه می‌تواند به طور خودکار با خانواده یا پزشک وی تماس برقرار کند. تمامی داده‌ها در فضای ابری ذخیره شده و کاربر می‌تواند به خانواده یا دوستان خود اجازه‌ی مشاهده‌ی آنها را با ورود به یک وب پرتال بدهد.

خبر خوب دیگر اینکه Dario Meter بسیار ارزان قیمت بوده و در نسخه‌ی Lite خود یعنی نسخه‌ی مخصوص اندازه‌گیری گلوکز خون 14.95 پوند (23 دلار) و برای بسته‌ی کلی (اندازه‌گیری گلوکز خون و نوارهای تست) با قیمت 24.95 پوند (38 دلار) به فروش می‌رسد. اما اکنون به دلیل ماه جهانی دیابت، می‌توان بسته‌ی کلی آن را با قیمت تنها 9.95 پوند (15 دلار) تهیه کرد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 27 آبان 1394برچسب:, | 16:3 | نویسنده : احسان |

به گزارش زوملینک پشه جاسوسی ارتش آمریکا که به تازگی لو رفته، نسبت به جسه کوچک خود قابلیت های تعجب برانگیزی دارد. اين پشه مصنوعي با کنترل از راه دور علاوه بر دوربين مخفي و ضبط صدا ، خود يک آزمايشگاه کامل است که با گرفتن نمونه سلول فرد و با آناليز DNA آن و تطبيق آن با بانک اطلاعاتي خود، اطلاعات شخص را مخابره مي کند. در ضمن ميتواند يک Micro RFID را به پوست شخص تزريق کند که رديابي او را ساده کند. بدون اينکه شخص بفهمد.

البته قبلا هم در نمایشگاهی در کشور ایالات متحده ابزار های این چنینی به نمایش گذاشته شده بود. که تکنولوژی های استفاده شده در سال های 1990 تا 2000 بود.

 

پشه مصنوعی

موضوعات مرتبط: رباتیک ، الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 26 آبان 1394برچسب:, | 18:32 | نویسنده : احسان |

استفاده از عینک‌های الکترونیکی در درمان تنبلی چشم کودکان

تنبلی چشم یا تاربینی، یک اختلال رایج در میان دو تا سه درصد از کودکان به شمار می‌رود که می‌تواند منجر به مشکلات بینایی جدی در طولانی مدت شود. دو شیوه‌ی درمان اولیه‌ی معمول برای این اختلال، استفاده از پد چشم یا قطره چشمی است اما هر دو شیوه نیاز به یک رویکرد منظم داشته و می‌توانند ناراحتی‌هایی را در پی داشته باشند. پژوهشگران اکنون عینک‌های الکترونیکی را توسعه داده که به طور خودکار می‌تواند مغز را وادار به تکیه بر چشم تنبل‌تر نماید و آزمایشات اولیه نشان داده که این روش به همان مفیدی دو روش سنتی اشاره شده است.

تاربینی زمانی به وجود می‌آید که مسیرهای عصبی میان مغز و چشم در اوایل کودکی به طور طبیعی رشد نکنند و به این ترتیب بیمار از یک چشم بیشتر از چشم دیگر استفاده می‌کند. در طول زمان چشم ضعیف‌تر منحرف شده و مغز درنهایت سیگنال‌های آن را به طور کامل نادیده می‌گیرد.

درمان زودهنگام این اختلال زمانی که مغز و چشم هنوز در حال رشد قرار دارند بسیار مهم است، تا از ریسک کوری در اواخر عمر کاسته شود. و به همین دلیل چشم قوی‌تر کودک بسته شده تا وی وادار به استفاده از بینایی چشم ضعیف‌تر خود شود، در این راستا از پد چشم در چند ساعتی از روز یا قطره‌ی چشمی استفاده می‌شود که بینایی چشم قوی‌تر را تار می‌نماید.

عینک الکترونیکی Amblyz بر همین اصل عمل می‌کند. این عینک‌ها با داشتن لنزهای LCD و باتری لیتیومی قابل شارژ، می‌توانند به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا بینایی هر کدام از چشم‌ها را برای مدت معینی مسدود کنند.

سی و سه بیمار با تنبلی چشم در سنین سه تا هشت سال، در اولین تست این دستگاه در ایالات متحده شرکت کردند. تمامی آنها از این عینک برای تصحیح بینایی خود استفاده کرده و یک گروه عینک‌های Amblyz را چهار ساعت در روز به چشم داشتند درحالیکه گروه دیگر از پد برای دو ساعت در روز استفاده می‌کردند. لنز پوشش دهنده‌ی چشم قوی‌تر افرادی که از عینک استفاده کردند، هر سی ثانیه یک بار از حالت واضح به مات تغییر می‌کرد. سه ماه بعد، چنین حاصل شد که هر دو گروه دارای سطح پیشرفت یکسانی در بینایی خود هستند.

نتایج این تحقیق در نشست سالانه‌ی آکادمی چشم‌پزشکی امریکا در لاس وگاس ارائه شد. وزارت غذا و داروی امریکا عینک‌هایی Amblyz را به عنوان دستگاهی پزشکی تایید کرده و این عینک‌ها با قیمت حدود 450 دلار در اختیار متخصصات چشم‌پزشکی امریکا قرار گرفته‌اند.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : سه شنبه 26 آبان 1394برچسب:, | 18:26 | نویسنده : احسان |

ظاهر بهتر عینک‌های هوشمند با اپتیک Lightguide

دانشمندان مرکز پژوهش فنی VTT فنلاند، تکنولوژی نمایشگری را توسعه داده که به زودی به شکل ناشیانه و زشت عینک‌های هوشمند پایان می‌دهند. نمایشگرهای حاصل در این شیوه باریک، سبک وزن و بسیار متمایزتر از نسل فعلی عینک‌های تکنولوژیکی است.

ترکیبی از پردازنده‌های سریع‌تر و مدیریت قدرت می‌تواند روزی عینک‌های هوشمند را به گجت‌های منتخب ما در کارهای روزانه تبدیل کند و شاید جایگزین اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها شود. به این منظور، ابتدا نیاز است عینک‌های هوشمند ظاهر خود را بیشتر شبیه به عینک‌های معمولی کنند.

تکنیکی با عنوان اپتیک lightguide می‌تواند هدف فوق را کمی به واقعیت نزدیک‌تر کند. بنا به اعلام دانشمندان این پروژه، نمایشگرهای جدید بسیار شفاف و سبک وزن بوده و تنها یک میلی‌متر ضخامت دارند و مهم‌تر اینکه می‌توانند به هر شکلی ساخته شوند.

تعبیه‌ی نمایشگر مستقیما درون لنز گام رو به جلوی بزرگی در صنعت عینک‌های هوشمند به شمار می‌رود. برای اثبات عملی بودن این طرح، شرکت Dispelix Oy نمایشگری را ایجاد کرده که تصاویر را در میدان دید کاربر شکل داده و طبق گزارش‌ها این تصاویر به بزرگی یک تلویزیون 60 اینچی از مسافت سه متر هستند.

Dispelix اعلام کرده اکنون با شرکای تجاری خود در حال کار بر روی تولید انبوه این محصول است و در نظر دارد ارائه‌ی آن را از سال آینده آغاز نماید.

 

منبع : gizmag

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 25 آبان 1394برچسب:, | 17:38 | نویسنده : احسان |

اغاز تولید انبوه تراشه Exynos 8890 برای استفاده درون گوشی Galaxy S7

شایعات جدید حاکی از ان است که شرکت سامسونگ تولید انبوه تراشه Exynos 8890 خود را اغاز کرده تا بتواند در یکی از نسخه های پرچمدار اینده Galaxy S7 خود استفاده نماید.

خوب این خبر بیشتر نشان این دارد که سامسونگ تصمیم به معرفی زودتر از انتظار پرچمدار بعدی خود را دارد که خیلی دور از انتظار نیست، طبق شایعات گذشته انتظار می رود که در فوریه سال اینده شاهد معرفی دو نسخه از گلکسی اس7 سامسونگ باشیم، یکی از نسخه ها که به تراشه اگزینوس8890 ذکر شده مجهز است و دیگری به تراشه اسنپدراگون820 کوالکام مجهز می باشد.

تا اطلاعاتی که این لحظه در مورد Exynos 8890 در فضای مجازی درز کرده این می باشد که یک تراشه هشت هسته ای 64 بیتی در سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز است که از هسته های سفارشی ARMv8 قدرت می گیرد.

مشابه با Exynos 7420، انتظار می رود که باز هم تراشه اینده سامسونگ بر اساس فرایند 14nm FinFET ساخته شود. البته بخاطر داشته باشید که سامسونگ خواستار استفاده از فرایند ساخت برتر 10 نانومتری تا پایان 2016 می باشد. البته شانس اینکه تراشه اگزینوس8890 بر اساس این فرایند ساخته شود صفر است.

این تراشه در بنچمارک های Geekbench به امتیاز 2,304 در ازمون های تک هسته ای و 8,038 در ازمون های چند هسته ای دست یافته که 1.75 برابر در ازمون چند هسته ای و 1.1 برابر در ازمون تک هسته ای نسبت به تراشه Apple A9 بهتر ظاهر شده است.

منبع : phonearena

موضوعات مرتبط: سخت افزار ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, | 12:0 | نویسنده : احسان |

سامسونگ در حال کار بر روی دستبند هوشمند رده پایین است

سامسونگ در طول سالهای گذشته دستگاههای پوشیدنی متعددی بصورت ساعت و دستبند هوشمند در رده محصولات میان رده و بالا رده ساخته است که از جمله انها می توان به Gear S2 اشاره کرد که از طراحی دایره ای برخوردار است. خبرهای جدید حاکی از ان است که این شرکت در حال کار بر روی دستبند هوشمند جدید رده پایینی می باشد.

محصول جدید این شرکت، SM-R150 نام دارد که در داخل شرکت Triathlon ان را می شناسند. این ابزار دارای همان امکانات مشابه دستبند جدید Xiaomi Mi Band شیائومی است که بتازگی به ارزش 15 دلار در چین و هند عرضه شده است. اطلاعات دقیقی از این گجت هوشمند نداریم.

از طرفی سامسونگ نرم افزار S Health را برای تمامی دستگاه اسمارت فون های غیرسامسونگ ارائه داده، پس می توان انتظار داست که این دستبند جدید اینده کره ای با تمامی گوشی های اندرویدی همخوانی داشته باشد. چه کسی می داند، شاید با ایفون های اپل نیز همخوانی داشته باشد.

در حال حاضر کمپانی‌ هایی همچون شیائومی، فیت بیت و میس‌ فیت بخش بزرگی از بازار را در رده‌ دستبند های هوشمند پایین رده در اختیار دارند. اما بایستی دید که آیا سامسونگ قادر به تغییر این وضعیت می باشد یا خیر؟

منبع : sammobile

موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, | 11:58 | نویسنده : احسان |

انتشار نتایج کالبدشکافی اسمارت فون Sony Xperia Z5

نظر شما در مورد سهولت تعمیرپذیری اخرین اسمارت فون معرفی شده سونی، Sony Xperia Z5 چه می باشد؟ طبق روال همیشه این دستگاه توسط گروه iFixit مورد کالبدشکافی قرار گرفته، تا علاوه بر دستیابی به قطعات داخلی، به نحوه چیدمان انها پی ببریم.

در شروع کار خشاب سیم کارت از دستگاه خارج می شود، سپس قاب پشت دستگاه حرارت داده شده تا چسب نگه دارنده ان از حالت چسبندگی اش خارج شود و درنهایت دستگاه با استفاده از تیغه های مخصوص باز می شود.

همچون نسخه گوشی های قبلی این شرکت، اجزای داخلی اسمارت فون سونی بصورت منظم و در قالب خاصی کنار هم چیده شده اند. لوله های مایع خنک کننده دستگاه بسادگی قابل تشخیص هستند. سیستم خنک کننده مایع موجب می شود تا دستگاه سونی قادر به ضبط 10 دقیقه ویدئو 4k بدون هیچ مشکلی در گرمایش باشد.

پنجمین نسل اسمارت فون اکسپریا سونی دارای ارزش 670 دلار است که در رنگ های سفید، طلایی و سبز عرضه می شود.

این دستگاه درون نمایشگر 5.2 اینچی 1080p، تراشه Qualcomm Snapdragon 810 SoC کوالکام با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بسته بندی شده است. شامل دو دوربین 23 و 5 مگاپیکسلی در بدنه عقب و جلو می باشد، باتری دارای ظرفیت 2900 میلی امپر ساعت است و پلتفرم اندروید5.1 بر روی ان اجرا می شود.

منبع : phonearena

موضوعات مرتبط: سخت افزار ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, | 11:56 | نویسنده : احسان |

اسمارت فون اینده HTC One X9 به دوربین 23MP و نمایشگر 2K مجهز خواهد شد

کمتر از یک ماه بعد از راه اندازی دستگاه پیشرفته One A9 اچ تی سی، گوشی جدید دیگری از این شرکت با نام One X9 در فضای انلاین دیده شده است. این دستگاه دارای شماره مدل E56 بوده و با قیمت 470 دلار وارد بازار می شود.

از لحاظ مشخصات فنی اطلاعاتی از قدرت تراشه این دستگاه نداریم، احتمالا به یکی از دو تراشه Snapdragon 820 SoC کوالکام یا Helio X20 ده هسته ای مدیاتک مجهز خواهد شد، بعلاوه سایز نمایشگر دستگاه را نمی دانیم، گرچه در رزولوشن 2K تهیه می شود.

این گوشی دارای چهار گیگابیت حافظه رم و 64/128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی است. نسخه سه گیگابایتی با 32 گیگابایت حافظه نیز از این گوشی ارائه می شود.

در بخش عکسبرداری شامل دوربین عقب 23 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 4 مگاپیکسلی است. بدنه فلزی و اسپیکرهای دوگانه HTC BoomSound در پنل جلو را فراموش نکنید، باتری به ظرفیت 3,500mAh برای HTC One X9 در نظر گرفته خواهد شد.

این اطلاعات هنوز از سوی شرکت تایوانی رسما تایید نشده است.

منبع : gsmarena


موضوعات مرتبط: تلفن همراه ، ،


تاريخ : دو شنبه 18 آبان 1394برچسب:, | 19:32 | نویسنده : احسان |

Xiaomi Mi Band 1S، دستبند جدید 15 دلاری شیائومی معرفی شد

شرکت شیائومی دستبند جدید خود با نام Xiaomi Mi Band 1S را معرفی کرده است، این دستبند جانشین نسل قبلی Xiaomi Mi Band بوده و دارای ارزش تنها 15 دلار می باشد.

از انجا که دستبند هوشمند شیائومی فاقد نمایشگر است، برای بهره بردن از تمامی قابلیت های ان می بایستی از اسمارت فون استفاده نمود.

این دستبند از پلتفرم اندروید گوگل و iOS اپل پشتیبانی می کند. دارای گواهی نامه IP67 است، یعنی برای 30 دقیقه تا عمق یک متری اب مقاومت خواهد نمود.

دستبند هوشمند Xiaomi Mi Band 1S

دستبند Mi Band 1S از سنسور ضربان سنج و اندازه گیری کیفیت خواب کاربر برخوردار است. بعلاوه قادر به اندازه گیری میزان کالری های سوزانده شده و تعداد قدم های برداشته شده توسط کاربران در حین ورزش می باشد.

با دستبند شیائومی می توانید قفل گوشی ها را باز کنید. بعلاوه با ویبره خود شما را از دریافت نوتیفیکیشن ها در گوشی های شرکت اگاه می سازد.

مهمتر از همه قیمت کم این محصول است. Mi Band اورجینال با قیمت 11 دلار بیش از 6 میلیون دستگاه فروخته شد. دستگاه جدید فقط 15 دلار قیمت دارد.

دستبند هوشمند Xiaomi Mi Band 1S

به گفته IDC، شیائومی با این میزان از فروش دستبند هوشمند خود با در اختیار داشتن 24.6 درصد از سهم بازار عنوان دومین عرضه کننده‌ گجت‌ های پوشیدنی را در اختیار دارد.

Xiaomi Mi Band 1S در ابعاد 37mm x 13.6mm x 9.9 mm و وزن 5.5 گرم ساخته شده و از 11 نوامبر عرضه می گردد.

دستبند هوشمند Xiaomi Mi Band 1S

منبع : phonearena

موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 18 آبان 1394برچسب:دستبند جدید،تکنولوژی نو،, | 19:26 | نویسنده : احسان |

سونی دوربین جدید a68 SLT را معرفی کرد

سونی عضو جدیدی از دوربین های تقریبا فراموش شده SLT را معرفی کرده است، این دوربین ها چیزی مابین دوربین های DSLRs و بدون اینه قرار دارند که با اینه نیمه شفاف خود امکان ادامه فوکوس خودکار را حتی در زمان عکسبرداری فراهم می اورند.

a68 SLT دارای سیستم فوکوس خودکار 79 نقطه ای تشخیص فاز بوده که سونی بدلایلی ان را 4D FOCUS نامیده است. سیستم ذکر شده در حالت burst قادر به سرعت عکسبرداری 8FPS است و بصورت مستمر فوکوس اتوماتیک را انجام می دهد.

پشت اینه یک سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C EXMOR CMOS با رنج ایزوی 100-25600 و پردازشگر تصویر جدید BIONZ X تعبیه شده است.

a68 SLT

منظره یاب الکترونیکی OLED دارای رزولوشن 1.4 میلیون نقطه است، و نمایشگر 2.7 اینچی LCD دارای رزولوشن 460k نقطه می باشد.

این دوربین از لرزشگیر اپتیکال داخلی برخوردار است که با تمامی لنزهای A-mount کار می کند. قابلیت ضبط ویدئوهای با کیفیت 1080p با کدک های 50Mbps XAVC S را فراموش نکنید.

a68 از مارس سال اینده به ارزش 600 یورو برای فقط بدنه یا 700 یورو با لنزهای DT18-55mm F3.5-5.6 SAM II دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

منبع : gsmarena

موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 18 آبان 1394برچسب:دوربین،جدید،تکنولوژی نو،, | 19:14 | نویسنده : احسان |

ساخت کمربند Ion Belt با مجهز به باتری 3000mAh

شاید برای شما هم پیش امده، در سفر هستید و شارژ باتری دستگاه موبایلتان به پایان می رسد، درنتیجه به دنبال پریزی برای شارژ مجدد ان بر می ایید. شاید هم یک پاور بانک برای خود خریده اید، اما ان را در منزل جا گذاشته اید، یا حتی حوصله حمل ان را ندارید. خوب در این صورت چه باید کرد؟

 

نگران نباشید، پروژه کیت استارت جدیدی برای حل این مشکل ارائه شده است. مهندس خلاقی کمربندی با عنوان Ion Belt را ساخته که می تواند به عنوان باتری همراه شما استفاده شود. این کمربند به باتری سه هزار میلی امپر ساعتی مجهز شده که برای شارژ کامل اکثریت دستگاه اسمارت فون ها کافی می باشد.

این گجت فوق شامل یک چراغ LED بوده که میزان باتری باقی مانده کمربند شما را نشان می دهد. همچنین شامل دو درگاه USB برای شارژ ابزار هوشمند شما و البته خود کمربند می باشد.

کمربند از جنس چرم دست ساز بوده و شامل سگک های براقی است، چنانکه با هر نوع لباسی قابل ست شدن است. سازنده مدعی شده که هیچ نگرانی مبنی بر اسیب دیدن باتری درون کمربند یا حتی اتش گرفتن ان وجود ندارد، چرا که فناوری پتنت شده‌ باتری لیتیوم یون نیز این کمربند را ایزوله نگاه می‌ دارد.

سرمایه مورد نیاز برای راه افتادن رسمی پروژه کمربند فوق نیز 50,000 دلار بوده، که فعلا تا زمان نگارش این مقاله نیز 28,360 دلار جمع اوری شده است. در صورت تهیه تمام این سرمایه، کمربند به ارزش 139 دلار قیمت گذاری می گردد.

منبع : phonearena

موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 17 آبان 1394برچسب:, | 23:21 | نویسنده : احسان |

انتشار یک ویدئوی باکیفیت 4K سی دقیقه‌ای از خورشید

ناسا یک ویدئوی نیم ساعته از خورشید را با کیفیت 4K منتشر کرده است. این ویدئو از تصاویر و اطلاعات ضبط شده توسط رصدخانه‌ی دینامیک خورشیدی این آژانس (SDO) ایجاد شده که اکنون به ماموریت خود در مشاهده‌ی فعالیت خورشید و برداشتن پرده از راز محیط مرموز و مکانیزم داخلی ستاره‌ی بزرگ ما ادامه می‌دهد.

SDO در فوریه‌ی 2010 از روی موشک اطلس V-401 پرتاب شده و به منظور ضبط تصاویری از نزدیک‌ترین ستاره به زمین هر دوازده ثانیه یک بار از مدار ثابت زمینی طراحی شده است. این کاوشگر به مشاهده‌ی خورشید به طور همزمان در ده طول موج می‌پردازد که هر یک یک محدوده‌ی مختلف از درجه حرارت را نظارت کرده و به فضانوردان اجازه‌ی دریافت یک دید جامع از ستاره‌ی ما می‌دهند.

ویدئوی جدیدا منتشر شده، فعالیت خورشید را در ده طول موج ذخیره شده نشان می‌دهد که هر یک در رنگ متفاوتی نمایش داده شده و به عنوان یک نمایش بصری از ماموریت ناسا جهت درگ ستاره‌ی هسته‌ای زمین ارائه شده است.

بر اساس اعلام ناسا، حدود 300 ساعت برای ساخت همین ویدئوی کوتاه زمان طول کشیده است که البته دارای کیفیت هشت برابر بیشتر از ویدئوهای استاندارد اچ‌دی می‌باشد. برای تماشای این ویدئو می‌توانید به سایت منبع که لینک آن در زیر واقع شده، مراجعه کنید.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:تصویر ازخورشید, خورشید, انفجار در سطح خورشید, | 20:7 | نویسنده : احسان |

کاهش وزن مزدا در نمایشگاه SEMA با رونمایی از دو کانسپت میاتا

مزدا به نمایش دو کانسپت جدید MX-5 Miata در نمایشگاه SEMA لاس‌وگاس پرداخت. این کانسپت‌ها که مبتنی بر مدل 2016 MX-5 هستند، با عناوین MX-5 Spyder و MX-5 Speedster ارائه شده و هر دو نوعی میاتای سبک وزن و سقف باز به شمار می‌روند.

گروه طراحی مزدا در امریکای شمالی دو ایده را در سر می‌پروراند. یکی از ایده‌ها پیاده‌سازی طرحی خاطره‌انگیر بوده و دیگری بر ویژگی اسپرت تکیه داشت. هر دو طرح جدید همانطور که اشاره شد مبتنی بر مدل 2016 Mazda MX-5 Miata هستند که سال گذشته رونمایی شده و اکنون در حال فروش است.

کانسپت Spyder دارای ظاهر خاطره‌انگیزتری از یک رفع قرن تاریخ میاتا است. بخش‌های فیبر کربنی، یک ورودی جلوپنجره‌ی جدید، و چرخ‌های 17 اینچی مسابقه‌ای Yokohama ADVAN Racing RS II در این خودرو استفاده شده‌اند. در درون، چرم طبیعی Spinneybeck PRIMA از بخش‌های ارتقایافته‌ی برجسته‌ی اسپایدر به شمار می‌رود.

در طرف دیگر، MX-5 Speedster یک طرح تماما تجاریست. این خودرو به واقع یک میاتای مسابقه‌ای به شمار می‌رود که طراحی مدل‌های گذشته را به یک سطح کاملا جدید وارد کرده است. این خودرو یادآور رودسترهای دهه‌ی 1950 است و البته تمامی اجزای غیر ضروری از آن به دلیل کاهش وزن و سرعت بالا حذف شده‌اند.

شیشه‌ی جلوی میاتا برداشته شده و با یک دیفلکتور قدیمی جایگزین شده است. چرخ‌های سبک وزن سفارشی از Extreme Gram،سیستم تعلیق قابل تنظیم (30 میلیمتر پایین‌تر)، اگزوز نصب شده در وسط ازRacing Beat، و یک روکش فضای داخلی آلکانترا ویژگی‌های این خودرو را تکمیل می‌کنند. این چرم، صندلی‌های فیبر کربنی Mu-Len-Delta را نیز پوشانده است.

 

چندین بخش دیگر از این خودرو نیز با فیبر کربنی جایگزین شده است، ازجمله درب‌ها. به طور کلی، از وزن MX-5 Speedster نسبت به همتای تولیدی آن 113 کیلوگرم کاسته شده است.

 منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: خودرو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:خودرو جدید , به روز, | 19:56 | نویسنده : احسان |

استفاده از پلاسمای سرد برای کشتن شپش‌ها در شانه‌ی پیشرفته

همانطور که برخی از والدین اطلاع دارند، درمان شپش‌ سر کار سختی‌ست. معمولا ابتدا یک شامپو یا لوسیون سمی باید برای پوست سر آسیب دیده استفاده شده، و پس از آن شپش‌ها با یک شانه‌ی تخصصی از بین موها جدا می‌شوند. اما تخم‌های شپش‌ها با چنین شامپو‌هایی آسیب نمی‌بینند، به این ترتیب نیاز به تکرار مداوم درمان است. و تکرار این درمان به معنای استفاده‌ی بیشتر از مواد شیمیایی نامطبوع و ناراحتی بیشتر به خصوص برای کودکان است. به همین دلیل پژوهشگران موسسه‌ی آلمانی فرانهوفر یک راه جایگزین در قالب شانه‌ای که این مشکل را با استفاده از پلاسمای سرد حل می‌کند.

این شانه که در حال حاضر در برخی از کلینیک‌های کودکان آلمان استفاده می‌شود، دارای دندانه‌های رسانایی بوده که به عنوان الکترود عمل می‌کنند. هنگامی که پالس‌های الکتریکی به این دندانه‌ها ارسال شده، هوای میان آنها یونیزه می‌شود که پلاسما را تولید می‌نماید. مواجهه با این پلاسما، هر گونه شپش انسان یا تخم‌های آن را از بین می‌برد. از آنجایی که این پالس‌ها بسیار کوتاه بوده، از درجه حرارت اتاق گرم‌تر نمی‌شوند. درنتیجه، خطر سوزاندن بیمار را در پی ندارند.

در گزارش‌ها آمده که تنها یک بار بکارگیری این درمان موجب از بین رفتن فوری نیمی از شپش‌ها و تخم‌های آنها شده و نیم دیگر آنها در طی یک روز از بین رفتند. در این شیوه نیاز به هیچ گونه ماده شیمیایی یا درمان ثانویه نمی‌باشد. همچنین با تغییر فضای میان دندانه‌ها این شانه برای حیوانات خانگی نیز قابل استفاده است.

برنامه‌هایی برای عرضه‌ی این محصول به بازار در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:تازه های تکنولوژی, تکنولوژی,به روز, جدید, | 19:53 | نویسنده : احسان |

راه‌اندازی سرویس ارائه‌ی خدمت پهپادی Project Wing تا سال 2017

Alphabet، کمپانی جدید گوگل در نظر سرویس ارائه‌ی پهپاد خود را تا سال 2017 به راه بیاندازد. Project Wing که ابتدا سال گذشته توسط بخش پژوهشی Google X رونمایی شد، بنا به اعلام رویترز، دیوید ووس سرپرست این پروژه از تاریخ راه‌اندازی آن روز گذشته در واشنگتن خبر داده است.

ووس در سخنان دیروز خود گفته است: "هدف ما برقراری سفرهای تجاری تا سال 2017 است." وی همچنین عنوان کرد سیستمی برای شناسایی اپراتوهای پهپاد و دور نگه داشتن این وسایل هوایی بدون سرنشین از سایر هواپیماها طی دوازده ماه آینده توسعه می‌یابد.

رویترز همچنین از ملاقات ووس با وزرات فدرال هواپیمایی و سایر سهام داران جهت راه‌اندازی این سیستم خبر داد که برای کنترل ترافیک هوایی پهپادها بسیار مورد نیاز بوده و از تکنولوژی اینترنت و سلولار برای هماهنگ سازی پروازهای پهپادها در ارتفاع‌های کمتر از 152 متر استفاده می‌کند.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 13 آبان 1394برچسب:, | 17:25 | نویسنده : احسان |

وال استریت ژورنال گزارش می دهد: ادغام پلتفرم کروم و اندروید تا سال 2017

طبق گزارش منتشر شده از منبع خبری وال استریت ژورنال، گوگل تصمیم دارد تا سال 2017 میلادی دو پلتفرم کروم و اندروید را در قالب واحدی ادغام نماید، چنانکه بر روی کامپیوترهای شخصی نیز قابل نصب باشد. البته در این گزارش امده که نسخه اولیه چنین یکپارچه سازی برای سال اینده اماده می گردد.

گوگل در حال کار بر روی پروژه ای است که قرار است تا چند سال اینده به نتیجه برسد. از انجایی که سیستم عامل ترکیبی بر روی کامپیوترها اجرا خواهد شد می بایست کابران دسکتاپ از طریق فروشگاه نرم افزاری شرکت به نصب برنامه ها اقدام نمایند. این اقدام گستره دستگاه‌ های استفاده کننده از محصولات گوگل را افزایش می دهد.

مرورگر کروم گوگل نام خود را حفظ خواهد کرد، اما نام کروم بوک ها تغییر می کند. از انجایی که این شرکت تقریبا یک ماه پیش تبلت Pixel C را معرفی کرده، می خواهد به ارامی پلتفرم کروم را فراموش کند.

Sundar Pichai، مدیر عامل شرکت در کنفرانس تلفنی هفته گذشته گفته است که موبایل های امروزی به عنوان یک دستگاه کاربردی می بایست ترکیبی از کاربردهای کامپیوترهای دسکتاپ رومیزی باشند. پیچای پیش از این در سال 2009 به عنوان مسئول توسعه پروژه کروم بود.

منبع : phonearena

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : دو شنبه 11 آبان 1394برچسب:, | 18:0 | نویسنده : احسان |

فیلتر جدید برای بهبود عکاسی دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها در نور کم

عملکرد دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها در نور کم احتمالا به زودی دستخوش تقویت قابل توجه‌ای می‌شوند و این عمل به لطف توسعه‌ی یک نوع جدید فیلتر رنگی امکان‌پذیر است. فیلتر جدید که توسط مهندس دانشگاه یوتا ایجاد شده، طبق گزارش‌ها سه برابر نور بیشتر نسبت به فیلترهای معمولی را ارائه می‌دهد که موجب تصاویر روشن‌تر و واضح‌تر با تکثیر رنگ بهتر می‌شود.

اغلب دوربین‌های دیجیتال، به استثنای مواردی مانند Fujifilm X-Trans و Sigma Foveon، از یک فیلتر Bayer برای کمک به کسب اطلاعات نوری استفاده می‌کنند. این فیلترها بر روی سنسور تصویر قرار گرفته و نور را به صورت الگوی موزاییکی قرمز، آبی و سبز در سطح پیکسل فیلتر می‌کنند پیش از آنکه تصویر نهایی با رنگ‌های کامل گرفته شود. با این حال گفته شده این مجموعه‌ی فیلتر رنگی ناکارآمد بوده و موجب جلوگیری از رسیدن 50 تا 70 درصد از نور به سنسور می‌شود.

به این ترتیب، اخیرا پیشرفت‌هایی را در مورادی مانند Micro Color Splitter پاناسونیک می‌بینیم که به این مشکل پرداخته و نور بیشتری را وارد سنسور تصویر می‌کنند. جدیدترین دستاورد از پروفسور مهندسی کامپیوتر، راجش منون از دانشگاه یوتا ارائه شده که یک مجموعه‌ی فیلتر پراشنده‌ی شفاف جدید را ایجاد کرده که سه برابر تور بیشتر را نسبت به جایگزین‌های Bayer ارائه می‌دهد.

این فیلتر شفاف جدید تنها یک میکرون ضخامت دارد (100 برابر نازک‌تر از یک تار موی انسان) و متشکل از ویفر شیشه‌ای به همراه شیارهای میکروسکوپی دقیق در یک طرف است. این محصول نور را به شیوه‌های خاص در حین عبور منحرف کرده و مجموعه‌ای از حداقل 25 کد یا الگوی رنگی جدید را پدید می‌آورد که توسط نرم افزار خوانده می‌شوند. به دلیل آنکه سه برابر نور بیشتر به سنسور می‌رسد و فیلتر اطلاعات رنگی بیشتری را تولید می‌کند، این تکنولوژی منجر به تصاویر روشن‌تر با تکثیر رنگ دقیق‌تر می‌شوند.

درحالیکه این فیلتر می‌تواند در هر نوع دوربین دیجیتال بکار رفته، منون آن را به طور خاص برای دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها توسعه داده که در آن عملکرد در نور کم مهم به شمار می‌رود. وی تصور می‌کند اولین محصولات تجاری مجهز به این فیلتر جدید، می‌توانند طی سه سال آینده وارد بازارها شوند. او همچنین فیلتر خود را قابل استفاده در بخش‌های صنعتی مانند ربات‌ها، دوربین‌های امنیتی و پهپادها می‌داند.

مقاله‌ی "تصویربرداری رنگی با حساسیت زیاد از طریق یک فیلتر شفاف و اپتیک‌های محاسباتی" اخیرا در ژورنال Optica منتشر شده است.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:, | 19:0 | نویسنده : احسان |

جدیدترین عکس از سفینه‌ی فضایی New Horizons ناسا منتشر شده که تصویری خیره‌کننده است. این تصویر که به محض گذر این کاوشگر از پلوتون در ماه جولای گرفته شده، دارای فاصله‌ی 18000 کیلومتری از سیاره‌ی کوتوله می‌باشد و لایه‌های مبهم اتمسفر باریک پلوتون را مشخص می‌کند.

ماه گذشته، ناسا چندین عکس جالب گرفته شده توسط دوربین تصویربرداری چند طیفی زاویه‌ وسیع (MVIC) سفینه‌ی New Horizons را به نمایش گذاشت. این مجموعه، ویژگی‌های زمین شناسی متنوع این سیاره را در جزئیات مختلف نشان می‌داد که شامل کوهستان‌های 1353 متری و پهناهای یخی وسیع بوده است.

جدیدترین تصویر که نتیجه‌ی تلاش‌های پردازشی گروه New Horizons است، تصویر کامل‌تری را ارائه می‌دهد. این تصویر در حالی گرفته شده که New Horizons به سمت پلوتون 15 دقیقه بعد از پرواز تاریخی آن در حرکت بوده و خورشید موجب شده در تصویر نور زیبایی دیده شود. در تصویر ناحیه‌ی Sputnik Planum در سمت راست دیده می‌شود، درحالیکه ناحیه‌ی کوهستانی با عنوان Norgay Montes در بالا قرار داشته و ناسا معتقد است در زیر نیز کوهستان‌های پلوتون دیده می‌شوند.

New Horizons به ارسال اطلاعات و مشاهدات خود از سیاره‌ی کوتوله و محیط اطراف آن ادامه می‌دهد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:, | 18:55 | نویسنده : احسان |

اگرچه اغلب چراغ قوه‌های مدرن با هدف تامین نور لازم به وجود می‌آیند، برخی نیز قادر به تاباندن نور به صورت نقطه‌ای و جریانی هستند. چراغ قوه‌ی جدید مجموعه‌ی PLX Devices که اخیرا معرفی شده، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. Luxor 2 نه تنها برای ارائه‌ی نور بهینه طراحی شده، بلکه به صورت خودکار نقطه‌ای را که نیاز به تاباندن نور دارد، مشخص می‌کند.

چراغ قوه‌ی دیجیتال و تطبیقی Luxor 2 دارای هفت LED است که می‌تواند تا 850 لومن روشنایی را تامین کند. این LEDها با دقت کنترل شده، انرژی خود را از یک باتری 5000 میلی آمپرساعت تامین می‌کنند که از طریق یک پورت micro USB قابل شارژ مجدد است. بسته‌ی باتری قابل خارج شدن است که هر کدام تا 65 ساعت روشنایی 100 لومن را به ازای یک بار شارژ کامل ارائه می‌دهند.

اما ویژگی که چراغ قوه‌ی Luxor 2 را منحصربفرد ساخته، حالت فوکوس تطبیقی آن است که به منظور اجرا با شتاب سنج سه محور داخلی آن طراحی شده است. مشابه سنسورهای موجود در اسمارت‌فون‌های مدرن، سخت افزار درون Luxor 2 با دقت بر حرکات و جهت نظارت دارد.

به این ترتیب اگر کاربری Luxor 2 را در حین پیاده روی به سمت زمین نگه دارد، LEDها روشنایی کف زمین را تامین می‌کنند. در مواقع مورد نیاز، این چراغ قوه به طور خودکار سطح نور وسیع‌تری را می‌تاباند تا فرد از محیط اطراف خود آگاهی بیشتری پیدا کند. با نگه داشتن عمودی Luxor 2 یا قرار دادن آن روی سطح مسطح، LEDها محیط اطراف را مانند یک فانوس روشن می‌کنند.

علاوه بر حالت فوکوس تطبیقی، حالت‌های دستی و دیجیتال نیز وجود دارند که با فشردن یک کلید قابل انتخاب هستند. با این حالت‌ها کاربر می‌تواند علاوه بر انتخاب تنظیمات پیش فرض، اقدام به تنظیم آرام فوکوس نور با چرخاندن مچ دست خود کند. درون بدنه‌ی آلومینیومی چراغ قوه‌ی Luxor 2، یک نمایشگر کنتراست بالای OLED واقع شده که متریک‌های کلیدی مانند خروجی نور، عمر باقیمانده‌ی باتری، زمان تخلیه شارژ، فاصله‌ی پرتاب و اطلاعات دیگر را نمایش می‌دهد. همچنین Luxor 2 به گونه‌ای طراحی شده که در برابر آب و سقوط مقاومت دارد.

چراغ قوه‌ی فوکوس دیجیتال تطبیقی PLX Devices Luxor 2 در حال حاضر در کمپین کیک استارتر واقع شده تا بودجه‌ی لازم برای تولید را کسب کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، این چراغ قوه از ماه مارس 2016 عرضه خواهد شد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:]چراغ قوه ,جدید,تنظیم نور, | 18:51 | نویسنده : احسان |

ارتقای ماوس جادویی و کیبورد وایرلس اپل

اپل چندین سال است که لوازم جانبی کیبورد وایرلس و ماوس جادویی خود را آپدیت نکرده است، اما ظاهرا این کمپانی نسخه‌های ارتقایافته‌ی این لوازم جانبی را در راه دارد.

دستگاه‌های جدید از بلوتوث 4.2 به همراه بلوتوث LE برای بهره‌وری بهتر از انرژی استفاده می‌کنند، همچنین ارتقای بلوتوث آنها به معنای ایمنی بیشتر برای این دستگاه‌های وایرلس می‌باشد.

با این حال بزرگ‌ترین تغییر، در بخش باتری دیده می‌شود. در این دستگاه‌ها به جای استفاده از باتری‌های AA، یک پک قدرت تعبیه شده وجود دارد که قابل شارژ از طریق پورت USB در صورت نیاز می‌باشد.

از آنجایی که iMacهای جدید قرار است از ماه بعدی عرضه شوند، ممکن است این لوازم جانبی نیز در همان زمان ارائه شوند.

منبع : t3.com


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 23:6 | نویسنده : احسان |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز