ارتقای ماوس جادویی و کیبورد وایرلس اپل

اپل چندین سال است که لوازم جانبی کیبورد وایرلس و ماوس جادویی خود را آپدیت نکرده است، اما ظاهرا این کمپانی نسخه‌های ارتقایافته‌ی این لوازم جانبی را در راه دارد.

دستگاه‌های جدید از بلوتوث 4.2 به همراه بلوتوث LE برای بهره‌وری بهتر از انرژی استفاده می‌کنند، همچنین ارتقای بلوتوث آنها به معنای ایمنی بیشتر برای این دستگاه‌های وایرلس می‌باشد.

با این حال بزرگ‌ترین تغییر، در بخش باتری دیده می‌شود. در این دستگاه‌ها به جای استفاده از باتری‌های AA، یک پک قدرت تعبیه شده وجود دارد که قابل شارژ از طریق پورت USB در صورت نیاز می‌باشد.

از آنجایی که iMacهای جدید قرار است از ماه بعدی عرضه شوند، ممکن است این لوازم جانبی نیز در همان زمان ارائه شوند.

منبع : t3.com


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 23:6 | نویسنده : احسان |

لامبورگینی به خودروی Aventador LP 750-4 Superveloce، برادر خوش‌ظاهرتری را با نام رودستر Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster در همایش Pebble Beach بخشیده است. این رودستر نیم میلیون دلاری با بدنه‌ی آبی خوش‌رنگ خود دارای عملکرد مناسبی است و قرار است به عنوان یکی از جذاب‌ترین کانوتیبل‌های موجود چرخ بر جاده‌ها بگذارد.

این رودستر آوانتادور به عنوان جدیدترین نسخه‌ی خانواده‌ی Superveloce، دارای یک موتور دوازده سیلندر 6.5 لیتر است که می‌تواند 750 اسب‌بخار توان (552kW) را در کنار گشتاور 690 نیوتن‌متر عرضه نماید.

موتور دوازده سیلندر Superveloce Roadster در کنار سیستم انتقال هفت دنده‌ی ISR لامبورگینی و سیستم Haldex Generation IV 4WD عمل می‌کند و به این ترتیب قدرت موتور و گشتاور را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. مانند مدل کوپه‌ی Superveloce، سیستم تعلیق تطبیقی Magneto Rheological، سیستم دامپینگ و سیستم تنظیمات هدایت پویا به راننده در کنترل آن قدرت فوق‌العاده بر روی جاده‌ها کمک می‌کند.

این خودرو 50 کیلوگرم از وزن خود را در مقایسه با رودستر Aventador LP 700-4 از دست داده است، اما همچنان سنگین‌تر از کوپه‌ی Superveloce می‌باشد. به طور دقیق نسبت وزن به قدرت این خودرو، 2.1kg/hp است و زمان شتاب صفر تا صد آن نیز 2.9 ثانیه گزارش شده است. مانند مدل کوپه، رودستر جدید هم دارای اوج سرعت 350 کیلومتر/ساعت می‌باشد.

لامبورگینی در نظر دارد 500 دستگاه از این رودستر Superveloce را بسازد و با قیمت 530075 دلار از اوایل سال 2016 عرضه نماید.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 22:55 | نویسنده : احسان |

ساده‌سازی کنترل پوشش اسکلتی با استفاده از LEDهای چشمک‌زن

پوشش اسکلت اندام تحتانی در کمک به افرادی که پاهای خود را از دست داده، نتایج بسیار امیدبخشی را نشان داده‌اند. اما اگر فردی از گردن به پایین فلج باشد، هرگونه کنترل دستی در این دستگاه‌ها بی ‌فایده است. به منظور کمک به بهبود این شرایط و سایر ناتوانی‌های جسمی، دانشمندان دانشگاه کره و برلین، رابط مغز-کامپیوتری را طراحی کرده که بدون دخالت دست عمل می‌کند و پوشش اسکلت اندام تحتانی را با رمزگشایی سیگنال‌های ارسالی از مغز پوشنده، کنترل می‌نماید.

چندین واحد پوشش اسکلتی در دست توسعه است یا در تعداد محدود تولید شده‌اند، و کنترل آنها اغلب با حرکات نیمه‌ی بالای بدن امکان‌پذیر است. اما کاربران برای کنترل واحد جدیدا توسعه یافته، فرامین را با فعال کردن یکی از پنج LED درخشنده شروع کرده و یک کلاه برق‌نگار مغزی (EEG) سیگنال‌های ارسال شده از مغز پوشنده در مورد حرکت مورد نظر را می‌خواند. با توجه به اینکه هر LED در فرکانس خاصی می‌تابد، تمرکز بر روی یک LED خاص منجر به ایجاد سیگنال خاصی در مغز کاربر می‌شود. سپس سیستم قادر به تفسیر این سیگنال‌ها از طریق EEG و تبدیل آنها به دستورات سیستمی برای به حرکت واداشتن پوشش اسکلتی است.

این شیوه از کنترل برای افرادی که حتی قادر به کمترین میزان کنترل بدن خود نیستند نیز مفید است. پژوهشگران همچنین ادعا کرده که سیستم آنها دارای نسبت سیگنال به نویز بهتری با جداسازی سیگنال‌های کنترل مغزی از نویزهای اطراف هستند.

بر اساس اعلام دانشمندان، یادگیری عملکرد این سیستم نیز بسیار ساده بوده و تنها چند دقیقه آموزش آن به کاربران زمان می‌گیرد. تنها نقطه‌ی ضعف این سیستم، عدم کاربردی بودن آن برای افراد دارای صرع به دلیل واکنش‌های احتمالی آنها به LEDهای چشمک‌زن می‌باشد.

مقاله‌ای از پژوهش‌های این گروه در ژورنالJournal of Neural Engineering منتشر شده است.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 22:47 | نویسنده : احسان |

فضای ذخیره‌سازی DNA با قابلیت ذخیره‌ی اطلاعات برای 2000 سال

خرید یک هارددرایو جدید که بتواند تمامی حافظه‌های پیشین شما را در خود جای دهد یک مساله است، و اطمینان از اینکه حافظه‌های شما قادر به حفظ و پایداری باشند، مساله‌ای دیگر. به مرور زمان بک‌آپ گیری از اطلاعات نیز بهبود یافته است. این روزها حافظه‌های فلش کاربرد گسترده‌ای یافته‌اند، اما شاید نوع جدیدی از فضای ذخیره‌سازی بتواند اطلاعات قدیمی شما برای مدت زمان بیشتری نگه دارد، پژوهشگران DNA را پیشنهاد داده‌اند.

گروهی از دانشمندان در 250مین نشست و نمایشگاه جامعه شیمیایی امریکا، ادعا کرده که در استفاده از مواد ژنتیکی برای ذخیره‌ی ایمن اطلاعات موفق شده‌اند و این اطلاعات می‌تواند تا 2000 سال حفظ شود. DNA، مولکول ذخیره‌سازی اطلاعات بیولوژی است و گفته شده ژنوم انسانی قادر به حمل تقریبا 750 مگابایت اطلاعات خام در یک هسته‌ی سلول با اندازه‌ی چند میکرومتر است.

DNA دارای نقص‌هایی نیز است، به طور مثال خطاهای کپی یکی از موارد نامطلوب آن به شمار می‌رود. از این رو، دانشمندان نیاز به کشف یک شیوه‌ی جدید دارند که بتواند بر مشکل خطای ذاتی DNA غلبه نماید. سرعت، یا به طور دقیق‌تر فقدان سرعت از دیگر مشکلات DNA است که باید برای آن هم راه‌حلی پیدا شود.

به نظر می‌رسید DNA به این زودی‌ها جایگزین واحدهای ذخیره‌سازی ما نشود، اما شاید پیشرفت‌های سریع این رشته بتوانند مشکلات این دستگاه را سریع‌تر از حد انتظار حل کنند.

منبع : ubergizmo


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 22:44 | نویسنده : احسان |

اولین پرواز نسخه‌ی المثنی هواپیمای Bugatti 100P

جولای امسال، گروهی از علاقمندان وسایل هوایی اقدام به ساخت یک نسخه‌ی پروازی از هواپیمای مسابقه‌ای Bugatti 100P کرده‌اند. در آن زمان این وسیله که Reve Bleu (رویای آبی) نامیده می‌شود، تحت تست‌های موتوری قرار گرفت. با این حال چهارشنبه‌ی جاری در اوکلاهما این پرنده اولین پرواز خود را به ثبت رسانید.

اتوره بوگاتی در سال 1937 ساخت هواپیمای 100P را آغاز کرد اما با شروع جنگ جهانی دوم مجبور به توقف این پروژه شد. در میان ویژگی‌های منحصربفرد این هواپیما، بال‌های متمایل به جلو، دو موتور Type 50 بوگاتی قرار گرفته در پشت کابین، و دو ملخ چرخان در خلاف هم، دیده می‌شوند. متاسفانه این هواپیما هیچ وقت قادر به پرواز نشد.

Reve Bleu به ابعاد، قدرت و شکل مدل اصلی وفادار مانده، اما شامل تجهیزات مدرنی مانند ساختار فایبرگلاس و آلیاژ‌های ماشینکاری شده نیز شده است.

پرواز اولیه‌ی این هواپیما در نوزدهم آگوست صورت گرفت که درواقع پرواز کوتاهی برای بررسی قدرت این وسیله هوایی بوده است. Reve Bleu این پرواز را با سرعت 90 گره (167 کیلومتر/ساعت) آغاز کرد، به اوج سرعت 110 گره (204 کیلومتر/ساعت) و ارتفاع 30.5 متری رسید.

این هواپیما از مدت انتظار گروه مدیریت، بیشتر در هوا شناور ماند و به این ترتیب در محل تعیین شده برای فرود، به زمین ننشست. اگرچه گزارش شده که فضای زیادی برای توقف این هواپیما وجود داشته، اما ترمز راست هواپیما از جا در رفته و منجر به تغییر مسیر آن شد. از آنجایی که سطح زمین به دلیل باران شدید شب گذشته نرم بود، Reve Bleu با دماغه‌ی خود سقوط کرد و به هر دو ملخ خود آسیب رسانید. در این ماجرا خلبان هواپیما آسیبی ندید.

از سوی گروه مدیریت این هواپیما چنین اعلام شد: "ما توانستیم با موفقیت Bugatti 100P را برای اولین بار به پرواز دربیاوریم. این هواپیما به زیبایی پرواز کرد."

می‌توانید ویدئوی پرواز این هواپیما را در صفحه‌ی فیسبوک این گروه مشاهده کنید.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 22:39 | نویسنده : احسان |

ساخت ماهواره‌های نسل بعد پیش‌بینی کننده‌ی توفان‌ها

سیستم ماهواره‌ای ناوبری عمومی Cyclone یا به طور خلاصه CYGNSS، نسل بعدی میکروماهواره‌های نظارت بر طوفان‌ها و تندبادهای ناسا است که اکنون در موسسه‌ی تحقیقاتی جنوب غرب (SwRI) تگزاس در حال مونتاژ می‌باشد.

توفان‌ها بدون هشدار می‌توانند مسیر و شدت خود را تغییر دهند. متاسفانه، سیستم‌های نظارتی ماهواره‌ای فعلی قادر به تشخیص توفان‌های فصلی هستند.

CYGNSS متشکل از یک مجموعه از هشت میکروماهواره می‌باشد و هدف از طراحی آن بهبود پیش‌بینی توفان‌ها است. این سیستم ابتدا به اندازه‌گیری بادهای سطحی اقیانوس‌ها در و در نزدیکی هسته‌ی درونی توفان‌های موسمی نواحی گرمسیری و تندبادهای چرخه‌ی حیات آنها می‌پردازد، و سپس می‌تواند پیش‌بینی‌های بهتری را از شدت، مسیر و میزان توفان‌ها فراهم کند.

مونتاژ اولین میکروماهواره‌ی CYGNSS از چهاردهم آگوست تحت هدایت دانشگاه میشیگان آغاز شد. هر میکروماهواره 29 کیلوگرم وزن داشته و در ابعاد 51x64x28 سانتیمتر طراحی می‌شود. آنها انرژی خورشیدی بوده و پس از باز شدن پنل‌ها 1.6 متر اندازه دارند. انتظار می‌رود تا هفت ماهواره طی چند هفته آماده شوند.

 منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 22:36 | نویسنده : احسان |

اسمارت‌واچ خط بریل برای افراد نابینا

یک شرکت کره‌ای، ساعت هوشمندی را ساخته که مناسب افراد با مشکلات چشمی است. این ساعت به طور ماهرانه‌ای Dot نامیده شده است. کاربران در آن قادر به دریافت و خواندن پیام‌های متنی، خواندن کتاب الکترونیکی، و حتی آموزش خط بریل نیز هستند.

در مورد ساعت‌های مناسب افراد نابینا و کم بینا، انتخاب‌های زیادی وجود ندارد. دستگاه‌های زیادی هم در بخش‌های مختلف وجود ندارند که از پیام‌های بریل استفاده کنند و محصولات موجود هم هزینه‌ی زیادی دارند.

طبق اعلام توسعه‌دهندگان، دات اولین ساعت هوشمند مقرون به صرفه برای کاربران با مشکلات چشمی است که از تکنولوژی لمسی بهره می‌برد. بیست‌وچهار پین اکتیو بر روی سطح این ساعت وجود دارند که بر روی چهار سلول آن گسترش یافته‌اند و به آن در نمایش چهار کاراکتر بریل به طور همزمان کمک می‌کنند. این ساعت هوشمند به کاربران خود امکان خواندن اطلاعات با اتصال به دستگاه‌های بلوتوثی‌شان را می‌دهد.

برای مثال، هنگامی که کاربر یک پیام متنی را بر روی دستگاه موبایل خود دریافت کند، یک اپلیکیشن آن را به بریل ترجمه کرده و از طریق بلوتوث به اسمارت‌واچ دات ارسال می‌کند. موتور ویبره‌ی داخلی دات، به کاربر رسیدن پیام یا نوتیفیکیشن را هشدار داده و نمایشگر آن به طور خودکار از نمایش ساعت به نمایش نوتیفیکیشن تغییر می‌کند. پین‌های مرتبط با الگو و محتوا از سطح دات برجسته می‌شوند به این ترتیب کاربر می‌تواند آنها را با انگشت خود بخواند. طبق اعلام کمپانی سرعت خواندن آنها نیز قابل تنظیم است.

علاوه بر نمایش اطلاعات، این اسمارت‌واچ همچنین می‌تواند به کاربران بریل را با یک تابع صوتی آموزش دهد. برای مثال، اگر اپلیکیشن روی دستگاه موبایل حرف p را بخواند، دات به نمایش همان حرف به خط بریل می‌پردازد. کمپانی سازنده در نظر دارد به زودی این قابلیت را گسترش دهد و ویژگی‌های جدیدی را به آن بیافزاید.

کمپانی سازنده در نظر دارد تا ماه دسامبر 3000 برنامه دات را ایجاد کرده و با قیمت کمتر 300 دلار در ایالات متحده گسترش دهد. آنها همچنین مشغول آماده‌سازی بر روی نسخه‌های دیگر از این برنامه برای توزیع در سراسر جهان می‌باشند.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:, | 21:52 | نویسنده : احسان |

دوچرخه‌ی Caron Bicycle با شش حالت مختلف پدال‌زنی

دوچرخه‌سواری قطعا ورزش خوبی به شمار می‌رود، و ورزشکاران باید ماهیچه‌های مشابه را در طول این ورزش بارها و بارها حرکت دهند. به منظور اصلاح نحوه‌ی انجام این ورزش، Caron Bicycle ایجاد شده است. با این دوچرخه می‌توان در شش جهت مختلف پدال زد که با همگی آنها دوچرخه‌سوار می‌تواند به سمت جلو پیشروی نماید.

Caron تقریبا یک دوچرخه‌ی نرمال است و بزرگ‌ترین تفاوت آن خوابیدگی در دسته‌ی زیرین می‌باشد. علاوه بر پدال‌زنی عادی، Caron همچنین با بالا و پایین بردن یک پا (چپ یا راست)، حرکت یک پا در چرخش کامل درحالیکه پای دیگر پایین نگه داشته شود، هر دو پا بالا و پایین حرکت کنند، هر دو پا در دوران کامل باشند، پهلو به پهلو، و ابتدا پای چپ سپس پای راست متناوبا به سمت بالا و پایین بروند، قابل استفاده است.

یک سوئیچ نصب شده بر روی دسته فرمان، امکان انتخاب حالت‌های پدال‌زنی را به کاربر می‌دهد.

طراحان Caron Bicycle در حال حاضر مشغول جمع‌آوری بودجه‌ی لازم برای تولید این دوچرخه در کمپین ایندی‌گوگو هستند.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:, | 21:50 | نویسنده : احسان |

توسعه‌ی ویلچر مسابقه‌ای برای بازی‌های پارالمپیک 2016 توسط BMW

کمپانی بی.ام.و در کنار ساخت خودروها و موتورسیکلت‌های لوکس، وسایل جالبی دیگری را هم تولید می‌کند مانند بابسلد یا سورتمه‌ی سری المپیک که به وسیله‌ی آن تیم امریکا توانست مدال برنز مردان و نقره‌ی زنان را در المپیک 2014 کسب کند. بی.ام.و شمال امریکا امروز از توجه به بازی‌های پارالمپیک 2016 خبر داد. این کمپانی قرار است ویلچرهایی را برای تیم دوومیدانی امریکا تولید نماید.

صندلی چرخدار جدید نشان‌دهنده چهارمین پروژه‌ی بی.ام.و در یک توافق شش ساله با تیم ایالات متحده است. مانند طراحی‌های گذشته، پروژه‌ی جدید شامل تکنولوژی‌های وسیله‌های نقلیه‌ی تطبیقی بی.ام.و در دنیای ورزش است. این گروه تولیدکننده در طراحی صندلی چرخدار جدید به طور مستقیم با ورزشکاران و مربیان تیم دوومیدانی امریکا در ارتباط است تا نیازهای آنها را به خوبی شناسایی کرده و برایشان راه‌حل‌های مناسبی بیابد.

بی.ام.و از تجربیات خود در بخش‌هایی مانند آئرودینامیک، فرمان و ترمز، ایمنی سرنشینان و ساختار فیبر کربنی در توسعه‌ی این ویلچر می‌کند قرار است بی.ام.و ویلچر جدید را در اوایل سال 2016 آماده کرده و ارائه دهد، و تیم دوومیدانی نیز باید خود را برای مسابقات که در ماه سپتامبر آغاز می‌شود آماده کرده و سپس به بازی‌های المپیک زمستانی ریودو‌ژانیرو راه یابد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:, | 21:46 | نویسنده : احسان |

رونمایی Terrafugia از طراحی جدید خودروی پرنده‌ی TF-X

مجموعه‌ی Terrafugia، توسعه‌دهنده‌ی خودروی پرنده، طراحی‌های جدیدی را برای مدل برنامه‌ریزی شده‌ی TF-X خود منتشر نمود. TF-X، یک خودروی خودکار پرنده است که در سال 2013 معرفی شد. طراحی ارتقایافته‌ی این خودرو، یک بدنه‌ی باریک‌تر را نشان می‌دهد و مدل مقیاس یک دهم آن قرار است در تونل باد در MIT مورد تست واقع شود.

Terrafugia قبل از معرفی مدل TF-X، به اولین نمایش عمومی از اولین مدل خودروی پرنده‌ی خود، Transition، پرداخت. درحالیکه Transition نیاز به یک باند پرواز برای تیک‌آف داشت، اما TF-X قادر به تیک‌آف و فرود عمودی است.

Terrafugia هدف از این پروژه را تامین حمل‌ونقل خانه به خانه‌‌ی واقعی اعلام کرده است. TF-X به گونه‌ای طراحی شده که تا چهار سرنشین را در خود جای دهد و دارای پرواز کنترل شونده توسط کامپیوتر است که به اپراتور اجازه‌ی تعیین مقصد را داده و سپس کافیست فرمان تیک‌آف را به این خودروی پرنده داد.

به منظور اجرای پرواز، طراحی TF-X دارای بال‌های تاشونده‌ای به همراه دو محفظه‌ی موتور الکتریکی نصب شده به انتهای بدنه است. قدرت این موتورها توسط یک انجین 300 اسب‌بخار تامین شده و می‌توانند از موقعیت‌های عمودی به افقی در صورت نیاز در حین تیک‌آف، کروز و فرود تغییر کنند. یک فن فشار لازم را برای این پرنده تامین کرده و خودرو دارای سرعت کروز 322 کیلومتر/ساعت و همچنین محدوده‌ی پرواز 805 کیلومتر است.

همانند تیک‌آف، فرود نیز به صورت خودکار برای TF-X طراحی شده است. به محض نشستن بر روی زمین، بال‌های خودرو در کمتر از چند ثانیه تا شده و به این ترتیب خودرو با استفاده از موتور پلاگین هیبریدی خود مناسب راندن بر روی جاده خواهد شد.

مدل مقیاس یک دهم این طرح در تونل بادی برادران رایت در موسسه فنی ماساچوست (MIT) تست خواهد شد، Transition نیز در همین مکان مورد آزمایش قرار گرفت. این تست به اندازه‌گیری کشش، قدرت بالابری و نیروهای فشار طراحی جدید کمک می‌کند. شبیه‌سازی‌های پرواز شناور، تبدیل به پرواز مستقیم و پرواز تماما مستقیم نیز از برنامه‌های این تست است.

طبق اعلام Terrafugia، خودروی پرنده‌ی TF-X هشت تا دوازده سال دیگر تحت توسعه قرار دارد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : شنبه 3 مرداد 1394برچسب:, | 18:7 | نویسنده : احسان |

دستبندهای Myexposome، تشخیص دهنده‌ی میزان مواجهه با مواد شیمیایی

درحالیکه آگاهی ما از واکنش‌های شیمیایی مضر انجام شونده در محیط اطراف که قابل مشاهده نیستند افزایش یافته، اما هنوز بیشتر افراد از نحوه‌ی مقابله با این مشکل اطلاع ندارند. یک دستبند با نام MyExposome، برای این شرایط طراحی شده و به تعیین دقیق اینکه کاربر با چه مواد شیمیایی در طول روز سروکار دارد، می‌پردازد.

دستبند MyExposome مبتنی بر تکنولوژی است که ابتدا توسط دانشگاه ایالت اوریگان توسعه یافت. این دستبند سبک‌وزن و نامعین از سیلیکون آماده شده به شیوه‌ای خاص به منظور جذب مواد شیمیایی اطراف بدن کاربر، ساخته شده است.

نحوه‌ی استفاده بدین صورت است که کاربر یک هفته این دستبند را به دست خود می‌بندد، سپس آن را به آزمایشگاه جهت تست‌ ارسال می‌نماید تا مشخص شود وی با چه نوع مواد شیمیایی سروکار دارد. تست‌های انجام شده بیش از 1400 ماده شیمیایی را پوشش داده ازجمله آفت‌کش‌ها و ترکیبات ارگانیک و آلی. تمرکز عمده‌ی دانشمندان و طراحان این دستبند بر روی موادی بوده که موجب تهدید سلامت انسان می‌شوند. البته این دستبند قادر به اندازه‌گیری همه نوع مواد شیمیایی نیست. برای مثال، در صورت وجود مواد شیمیایی در غذای فرد، دستبند قادر به تشخیص آن نمی‌باشد.

مارک اپستین، مدیرعامل MyExposome گفته است: "ما این شرکت را برای این ساخته‌ایم که افراد بتوانند سطح مواد شیمیایی را که با آن سروکار دارند، مشخص کنند. در حال حاضر، جوامع علمی از این تکنولوژی برای نظارت بر میزان مواجهه با مواد شیمیایی در گروه‌های مختلف استفاده می‌کند. ما قصد داشتیم این تکنولوژی را به سطح عمومی ارتقا دهیم."

شرکت طراح این محصول خود را برای کسب بودجه‌ی لازم وارد کمپین کیک‌استارتر کرده است و در صورت مناسب بودن شرایط، می‌تواند دستبندهای MyExposome را از سپتامبر در بازار دید.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 3 مرداد 1394برچسب:, | 17:46 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز