کاهش وزن مزدا در نمایشگاه SEMA با رونمایی از دو کانسپت میاتا

مزدا به نمایش دو کانسپت جدید MX-5 Miata در نمایشگاه SEMA لاس‌وگاس پرداخت. این کانسپت‌ها که مبتنی بر مدل 2016 MX-5 هستند، با عناوین MX-5 Spyder و MX-5 Speedster ارائه شده و هر دو نوعی میاتای سبک وزن و سقف باز به شمار می‌روند.

گروه طراحی مزدا در امریکای شمالی دو ایده را در سر می‌پروراند. یکی از ایده‌ها پیاده‌سازی طرحی خاطره‌انگیر بوده و دیگری بر ویژگی اسپرت تکیه داشت. هر دو طرح جدید همانطور که اشاره شد مبتنی بر مدل 2016 Mazda MX-5 Miata هستند که سال گذشته رونمایی شده و اکنون در حال فروش است.

کانسپت Spyder دارای ظاهر خاطره‌انگیزتری از یک رفع قرن تاریخ میاتا است. بخش‌های فیبر کربنی، یک ورودی جلوپنجره‌ی جدید، و چرخ‌های 17 اینچی مسابقه‌ای Yokohama ADVAN Racing RS II در این خودرو استفاده شده‌اند. در درون، چرم طبیعی Spinneybeck PRIMA از بخش‌های ارتقایافته‌ی برجسته‌ی اسپایدر به شمار می‌رود.

در طرف دیگر، MX-5 Speedster یک طرح تماما تجاریست. این خودرو به واقع یک میاتای مسابقه‌ای به شمار می‌رود که طراحی مدل‌های گذشته را به یک سطح کاملا جدید وارد کرده است. این خودرو یادآور رودسترهای دهه‌ی 1950 است و البته تمامی اجزای غیر ضروری از آن به دلیل کاهش وزن و سرعت بالا حذف شده‌اند.

شیشه‌ی جلوی میاتا برداشته شده و با یک دیفلکتور قدیمی جایگزین شده است. چرخ‌های سبک وزن سفارشی از Extreme Gram،سیستم تعلیق قابل تنظیم (30 میلیمتر پایین‌تر)، اگزوز نصب شده در وسط ازRacing Beat، و یک روکش فضای داخلی آلکانترا ویژگی‌های این خودرو را تکمیل می‌کنند. این چرم، صندلی‌های فیبر کربنی Mu-Len-Delta را نیز پوشانده است.

 

چندین بخش دیگر از این خودرو نیز با فیبر کربنی جایگزین شده است، ازجمله درب‌ها. به طور کلی، از وزن MX-5 Speedster نسبت به همتای تولیدی آن 113 کیلوگرم کاسته شده است.

 منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: خودرو ، ،


تاريخ : پنج شنبه 14 آبان 1394برچسب:خودرو جدید , به روز, | 19:56 | نویسنده : احسان |

لامبورگینی به خودروی Aventador LP 750-4 Superveloce، برادر خوش‌ظاهرتری را با نام رودستر Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster در همایش Pebble Beach بخشیده است. این رودستر نیم میلیون دلاری با بدنه‌ی آبی خوش‌رنگ خود دارای عملکرد مناسبی است و قرار است به عنوان یکی از جذاب‌ترین کانوتیبل‌های موجود چرخ بر جاده‌ها بگذارد.

این رودستر آوانتادور به عنوان جدیدترین نسخه‌ی خانواده‌ی Superveloce، دارای یک موتور دوازده سیلندر 6.5 لیتر است که می‌تواند 750 اسب‌بخار توان (552kW) را در کنار گشتاور 690 نیوتن‌متر عرضه نماید.

موتور دوازده سیلندر Superveloce Roadster در کنار سیستم انتقال هفت دنده‌ی ISR لامبورگینی و سیستم Haldex Generation IV 4WD عمل می‌کند و به این ترتیب قدرت موتور و گشتاور را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. مانند مدل کوپه‌ی Superveloce، سیستم تعلیق تطبیقی Magneto Rheological، سیستم دامپینگ و سیستم تنظیمات هدایت پویا به راننده در کنترل آن قدرت فوق‌العاده بر روی جاده‌ها کمک می‌کند.

این خودرو 50 کیلوگرم از وزن خود را در مقایسه با رودستر Aventador LP 700-4 از دست داده است، اما همچنان سنگین‌تر از کوپه‌ی Superveloce می‌باشد. به طور دقیق نسبت وزن به قدرت این خودرو، 2.1kg/hp است و زمان شتاب صفر تا صد آن نیز 2.9 ثانیه گزارش شده است. مانند مدل کوپه، رودستر جدید هم دارای اوج سرعت 350 کیلومتر/ساعت می‌باشد.

لامبورگینی در نظر دارد 500 دستگاه از این رودستر Superveloce را بسازد و با قیمت 530075 دلار از اوایل سال 2016 عرضه نماید.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 22:55 | نویسنده : احسان |

رونمایی Terrafugia از طراحی جدید خودروی پرنده‌ی TF-X

مجموعه‌ی Terrafugia، توسعه‌دهنده‌ی خودروی پرنده، طراحی‌های جدیدی را برای مدل برنامه‌ریزی شده‌ی TF-X خود منتشر نمود. TF-X، یک خودروی خودکار پرنده است که در سال 2013 معرفی شد. طراحی ارتقایافته‌ی این خودرو، یک بدنه‌ی باریک‌تر را نشان می‌دهد و مدل مقیاس یک دهم آن قرار است در تونل باد در MIT مورد تست واقع شود.

Terrafugia قبل از معرفی مدل TF-X، به اولین نمایش عمومی از اولین مدل خودروی پرنده‌ی خود، Transition، پرداخت. درحالیکه Transition نیاز به یک باند پرواز برای تیک‌آف داشت، اما TF-X قادر به تیک‌آف و فرود عمودی است.

Terrafugia هدف از این پروژه را تامین حمل‌ونقل خانه به خانه‌‌ی واقعی اعلام کرده است. TF-X به گونه‌ای طراحی شده که تا چهار سرنشین را در خود جای دهد و دارای پرواز کنترل شونده توسط کامپیوتر است که به اپراتور اجازه‌ی تعیین مقصد را داده و سپس کافیست فرمان تیک‌آف را به این خودروی پرنده داد.

به منظور اجرای پرواز، طراحی TF-X دارای بال‌های تاشونده‌ای به همراه دو محفظه‌ی موتور الکتریکی نصب شده به انتهای بدنه است. قدرت این موتورها توسط یک انجین 300 اسب‌بخار تامین شده و می‌توانند از موقعیت‌های عمودی به افقی در صورت نیاز در حین تیک‌آف، کروز و فرود تغییر کنند. یک فن فشار لازم را برای این پرنده تامین کرده و خودرو دارای سرعت کروز 322 کیلومتر/ساعت و همچنین محدوده‌ی پرواز 805 کیلومتر است.

همانند تیک‌آف، فرود نیز به صورت خودکار برای TF-X طراحی شده است. به محض نشستن بر روی زمین، بال‌های خودرو در کمتر از چند ثانیه تا شده و به این ترتیب خودرو با استفاده از موتور پلاگین هیبریدی خود مناسب راندن بر روی جاده خواهد شد.

مدل مقیاس یک دهم این طرح در تونل بادی برادران رایت در موسسه فنی ماساچوست (MIT) تست خواهد شد، Transition نیز در همین مکان مورد آزمایش قرار گرفت. این تست به اندازه‌گیری کشش، قدرت بالابری و نیروهای فشار طراحی جدید کمک می‌کند. شبیه‌سازی‌های پرواز شناور، تبدیل به پرواز مستقیم و پرواز تماما مستقیم نیز از برنامه‌های این تست است.

طبق اعلام Terrafugia، خودروی پرنده‌ی TF-X هشت تا دوازده سال دیگر تحت توسعه قرار دارد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: رباتیک ، تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : شنبه 3 مرداد 1394برچسب:, | 18:7 | نویسنده : احسان |

کانسپت Golf GTE Sport الهام بخش خودروهای عملکردی آینده‌ی فولکس واگن

کمپانی فولکس‌واگن از فستیوال سالانه‌ی GTi در Worthersee برای رونمایی از خودروی بدنه‌ی کربنی و هیبریدی Golf GTE Sport استفاده کرده است. با توجه به تاریخچه‌ی خودروهای به نمایش درآمده در Worthersee، به نظر می‌رسد نشانه‌های طراحی این کانسپت خوش ظاهر به احتمال زیاد در خودورهای آینده‌ی برند عملکردی GT فولکس واگن دیده شود.

در زیر کاپوت این ماشین، یک پیشرانه‌ی موتوراسپرت در قالب موتور بنزینی توربوشارژر 1.6 لیتری با قدرت 220 کیلووات (295 اسب‌بخار) و گشتاور 400 نیوتن‌متر قرار دارد. این بخش با دو موتور الکتریکی همراهی می‌شود که یکی از آنها درون گیربکس شش دنده قرار داشته و قدرت 80 کیلووات (107 اسب‌بخار) و گشتاور 330 نیوتن‌متر را تولید می‌نماید. دومین موتور الکتریکی در محور عقب نصب شده و همان قدرت 80 کیلووات (107 اسب‌بخار) اما با 60 نیوتن‌متر گشتاور کمتر را تولید می‌کند.

برخلاف اغلب خودروهای عملکردی، خودروی GTE Sport فولکس واگن از موتورهای الکتریکی تنها به عنوان تقویت‌کننده‌های موتور بنزینی استفاده نمی‌کند، بلکه در این خودرو می‌توان از موتورهای الکتریکی جهت رانندگی با انتشار آلودگی کمتر و مصرف سوخت کمتر به میزان 2.0 لیتر/100 کیلومتر، استفاده کرد. در حالت GTE، این خودرو از هر سه موتور برای ارائه‌ی نهایت عملکرد بهره می‌برد و دارای اوج سرعت 280 کیلومتر/ساعت و شتاب صفر تا صد 4.3 ثانیه‌ای می‌باشد.

سه حالت رانندگی برای این خودروی فولکس واگن طراحی شده است که هر یک ترکیب‌های مختلفی از قدرت الکتریکی و بنزینی را به کار می‌برند. حالت E-Mode همانطور که انتظار می‌رود تنها از قدرت الکتریکی برخوردار است و با این قدرت می‌توان مسافت 50 کیلومتری را پیمود. حالت GTE Mode اسپرت‌ترین گزینه‌ی پیش‌روی رانندگان است و از قدرت هر سه موتور برای ارائه‌ی نهایت عملکرد استفاده می‌کند. حالت هیبریدی، به صورت خودکار در مورد استفاده از کدام نوع قدرت تصمیم‌گیری می‌کند.

فضای داخلی Golf GTE نیز دیدگاه فولکس واگن از کابین‌های متمرکز بر راننده را در آینده نشان می‌دهد. در این بخش از طراحی درهای گالوینگ XL1 متابعت شده و راننده و سرنشین هر یک در بخش‌های جداگانه‌ای می‌نشینند که صندلی‌های آنها با مواد میکروفیبری و فیبر کربنی پوشانده شده‌اند.

برای ارائه‌ی کارآمد اطلاعات در مورد پیشرانه‌ی هیبریدی، سرعت و مسیر پیش‌رو به راننده، مجموعه ابزار GTE Sport در سه بخش تنظیم شده است. نزدیک‌ترین نمایشگر به راننده، کوچک‌ترین آنها بوده و اطلاعات لازم در مورد وضعیت دنده‌ها و سطح سوخت و انرژی را نشان می‌دهد، درحالی که نمایشگر میانی اطلاعات پیچیده‌تری را نمایش می‌دهد. نمایشگر سوم که بزرگ‌ترین آنها نیز است، اطلاعاتی در مورد سرعت یا مسیر ایده‌آل مسابقه را در صورت بودن در حال GTE به نمایش می‌گذارد. به طور کلی کابین خودرو به گونه‌ای طراحی شده که به هر چیز به سادگی دسترسی داشت، مانند سوئیچ تغییر حالت رانندگی که بر روی سقف نصب شده است.

در بخش بیرونی، فولکس واگن از مشخصات همیشگی و بارز گلف استفاده کرده و خودروی جدید را کمی بیشتر تهاجمی ساخته و آن را با بدنه‌ی فیبرکربن در جزئیات همراه نموده است. در جلو، شاهد جلوپنجره‌ی آبی رنگ برگرفته از Golf GTE هستیم، درحالیکه اسپلیتر تهاجمی‌تر دوگانه به این خودرو ظاهر مسابقه‌ای‌تری بخشیده است. در پشت، یک دیفیوزر بزرگ وجود دارد و همچنین سپر عقب شناور نیز در این بخش توجهات را به خود جلب می‌نماید.

Golf GTE Sport فعلا فقط یک کانسپت است، اما تقریبا به طور قطع می‌توان نشانه‌هایی از آن را در خودروهای آینده‌ی GTi مشاهده کرد.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: خودرو ، ،


تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394برچسب:, | 13:49 | نویسنده : میثم |

خودروی Dodge Viper ACR با ارائه‌ی قدرت بالای یک موتور ده سیلندر

مجموعه‌ی Dodge با انتشار مدل آینده‌ی Viper ACR که ترکیبی از مدل استاندارد و قدرتمند Viper و کیت آئرودینامیک مسابقه‌ای می‌باشد، خواهان خودنمایی در پیست‌های مسابقه است.

این کمپانی در راستای تبدیل مدل استاندارد Viper به مدل متمایزتر ACR، فضای درونی خودرو را تغییر داده، و آن را به تجهیزات سبک‌وزن‌تر با سه اسپیکر استریو و برداشتن تنظیمات الکتریکی به منظور ارائه‌ی سیستم دستی ساده‌تر، مجهز کرده است. آلکانترا در خودروی جدید جایگزین بخش‌های چرمی درون کابین شده و کف خودرو نیز با پوشش سبک وزنی پوشانده شده است.

طبق اعلام کمپانی طراح، کیت آئرودینامیک این خودرو که پیش از این در نمایشگاه SEMA رونمایی شد، حدود یک تن نیروی داون‌فاورس را در اوج سرعت 285 کیلومتر/ساعت تولید می‌نماید. درحالیکه بارزترین ویژگی بسته‌ی آئرودینامیکی ACR، سپر عقب 1.87 متر عریض‌تر است، اما می‌توان ویژگی‌های کم اهمیت‌تری را هم در طراحی این خودرو دید که موجب جذابیت کلی آن می‌شوند، مانند صفحات جانبی کوچک و اسپلیتر جلوی قابل برداشتن.

Dodge همچنین دیفیوزر فیبرکربنی این خودرو را نیز گسترش داده، از این رو این بخش اکنون از جلوی محور عقب آغاز می‌شود و کاربران می‌توانند پیکربندی مورد علاقه‌ی خود را در این بخش انتخاب کنند. در این بسته‌ی آئرودینامیکی، همچنین مجموعه‌ی جدید ضربه‌گیرهای Bilstein دیده می‌شود که ساختار آلومینیومی آنها به کاهش وزن ACR نیز کمک کرده است.

چنین خودروی قدرتمندی قطعا نیاز به ترمزهای قوی دارد، از این رو Dodge خودروی جدید خود را با ترمزهای برمبوی کربن سرامیک 390 میلی‌متری در جلو و 360 میلی‌متر در پشت مجهز کرده که به ترتیب دارای کالیپرهای شش و چهار پیستون هستند. این ترمزهای بزرگ‌تر با تایرهای عقب 11 اینچی و تایرهای جلوی 295/25 پشتیبانی می‌شوند.

قدرت ACR جدید از همان موتور ده سیلندر 8.4 لیتر مدل Viper تامین می‌شود که قادر به تولید توان 645 اسب‌بخار و گشتاور 813 نیوتن‌متر است.

قیمت خودروی Dodge Viper ACR از 117895 دلار آغاز شده و ارائه‌ی آن از سه ماهه‌ی سوم سال شروع می‌شود.

 


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : یک شنبه 27 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:9 | نویسنده : میثم |

شرح جزئیاتی از چگونگی اتصال موتور Ferrari V8 فراری به یک وسیله نقلیه چهارچرخ فرانسوی

در هفته ای که با کاهش اندازه هونداس 660 سی سی و کاترهام 80 اسب بخار همراه بود، فرانسه نیز با وسیله چهارچرخ خود که ترکیبی از موتورسیکلت و خودرو می باشد و از موتور سه لیتری فراری استفاده می کند، در این عمل شرکت کرده است. این وسیله که توسط کمپانی فرانسوی Lazareth ساخته شده، نسخه مت (Matt Edition) نامیده می شود و نسخه ای پرخطرتر از V8F است.

اکنون می خواهیم به قدرت و وزن این وسیله نقلیه اشاره کنیم. یک موتور سه لیتری هشت سیلندر 250 اسب بخار فراری به همراه جعبه دنده ای از BMW M3 در این خودرو وجود دارد و وزن این چهارچرخ را به 650 کیلوگرم رسانده است.

تعویض‌ کننده‌ ها از طریق دکمه های فرمان کار می کنند اما در این بخش ترفندی الکتریکی موجود است. موتور از سیستم احتراق دو موتور بزرگ استفاده می کند و توان کلی توسط یک سیستم کاملا قابل تنظیم Sybelle مدیریت می شود.

اگرچه این وسیله همانند یک سه چرخ به نظر می رسد، در واقع جفتی چرخ Momo در پشت آن وجود دارند که هر کدام دارای تایرهای 18 اینچ 315 بخش هستند (چرخ های جلو دارای 285 بخش می باشند). آن ها مجموعه ای از کالیپرهای برمبو و دیسک های 324 میلی متری را نیز در خود دارند.

Lazareth در مورد میزان سرعت Matt Edition چیزی اعلام نکرده است اما اطلاعاتی را درباره ی هزینه آن در اختیار مطبوعات قرار داد. این خودرو به ارزش 154,800 یورو یا معادل قیمت دو GT-R نیسان قیمت گذاری شده است.

 

منبع : topgear


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب:, | 21:16 | نویسنده : احسان |

سقوط نمونه‌ی آزمایشی خودروی پرنده‌ی AeroMobil

اگر بخواهید یک مدل پیچیده و جالب مانند یک خودروی پرنده بسازید، باید در این راه انتظار شکست و تاخیرهایی را نیز داشته باشد، تجربه‌ای که گروه سازنده‌ی AeroMobil در جمعه‌ی گذشته بدست آورد، هنگامی که نسخه‌ی آزمایشی AeroMobil 3.0 دچار تصادف شد.بر اساس گزارش‌های این کمپانی، این هواپیما در هشتم می در اسلوواکی مورد تست پرواز قرار گرفت، اما سازنده و خلبان آن، استفن کلین با شرایط پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شده و این شرایط سقوط خودروی پرنده را درپی داشته است. کلین در حین این سقوط از سیستم چترهوایی بالستیک در ارتفاع تقریبا 300 متری استفاده کرده است.

 

کمپانی سازنده چنین گزارش داده است که چتر نجات این پرنده به خوبی عمل می‌کند و وسیله‌ی نقلیه را بدون هیچ گونه آسیبی به خلبان بر روی زمین نشانده است. البته این خودروی این پرنده در حین سقوط آسیب‌هایی دیده و نیاز به تعویض در برخی از بخش‌ها پیش از ادامه‌ی تست پرواز دارد.

AeroMobil پس از این آزمایش چنین عنوان کرده است: "در فرایند توسعه‌ی وسایل نقلیه‌ی جدید، به خصوص در مرحله‌ی نمونه‌ی آزمایشی، امکان و احتمال وقوع شرایط پیش‌بینی نشده از بخش‌های طبیعی برنامه‌ی تست است. این سقوط یک برنامه‌ی آموزشی برای ما بوده و به ما اجازه‌ی شناسایی و اصلاح طراحی خود را داده است."

 منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 22:41 | نویسنده : احسان |

ادریس آلبا رکورددار جدید سرعت خودروهای بریتانیایی با Continental GT Speed بنتلی

خودروی Continental GT Speed بنتلی که توسط بازیگر بریتانیایی معروف، ادریس البا، رانده شد به یک رکورد سرعت جدید دست یافت. البا در این آزمایش به متوسط سرعت 290.263 کیلومتر/ساعت رسید.

 

رکورد جدید از سوی انجمن بریتانیا به تایید رسیده است و توانست بر رکورد سرعت پیش از این تعیین شده توسط سر ملکوم کمبل را بشکند. کمبل در سال 1927 توانست با سرعت 281.3 کیلومتر/ساعت خودروی Napier-Campbell Blue Bird خود را در Pendine Sands والس براند. تلاش البا نیز در همان Pendine Sands صورت گرفت.طبق اعلام بنتلی، مسیر رانندگی باید کاملا بررسی می‌شد تا تغییرات ماسه‌ای در نظر گرفته شود. شرایط جوی نیز به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت و ریزش باران اندک در روز رکوردگیری موجب اندکی تاخیر در این فرایند شده است.

 

به جز استفاده از تایرهای تنظیم شده از نظر فشار برای سرعت بالا، Continental GT Speed در نسخه‌ی استاندارد خود مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو دارای یک موتور دوتوربوی شش لیتر می‌باشد که قادر به تولید 635PS توان و 820 نیوتن‌متر گشتاور می‌باشد و همچنین به یک گیربکس اتوماتیک هشت دنده مجهز شده است.این تلاش ثبت رکورد درواقع بخشی از مجموعه‌ی آینده چهار برنامه‌ای کانال دیسکاوری با عنوان "ادریس آلبا : بدون محدودیت" می‌باشد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:18 | نویسنده : احسان |

کشور کانادا حرفی برای گفتن در صنعت خودروسازی ندارد. اما به تازگی فعالیت‌هایی را در زمینه خودروهای الکتریکی آغاز کرده است.

کانادا یک خودرو الکتریکی می سازد!

شرکت داباک موتورز کانادا به تازگی یک خودرو الکتریکی کانسپت را به نام تام‌هاوک معرفی کرده است. پیش از این تام‌هاوک را به عنوان یک موشک می‌شناختیم. این خودرو که با ظاهر خودروهای سوپراسپرت طراحی شده یک کوپه چهار نفره است و بدنه آن از آلومینیوم و کامپوزیت ساخته شده است. این خودرو در بخش پیشرانه خود از تکنولوژی تسلا استفاده می‌کند. موتور الکتریکی این خودرو آن را در مدت زمان ۳٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر رسانده و نهایت سرعت آن نیز ۲۲۵ کیلومتر است. با هر بار شارژ هم ۴۴۲ کیلومتر را طی می‌کند.


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، خودرو ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:, | 15:36 | نویسنده : احسان |

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز